دانلود و خرید کتاب اصول و مبانی کیفیت در سازمان ها موسی ثابت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و مبانی کیفیت در سازمان ها اثر موسی ثابت

کتاب اصول و مبانی کیفیت در سازمان ها

معرفی کتاب اصول و مبانی کیفیت در سازمان ها

کتاب اصول و مبانی کیفیت در سازمان ها نوشته موسی ثابت، بهزاد شوقی و پریوش وکیلی است. کتاب اصول و مبانی کیفیت در سازمان ها برای دانشجویان رشته مدیریت نوشته شده است.

درباره کتاب اصول و مبانی کیفیت در سازمان ها

کتاب اصول و مبانی کیفیت در سازمان ها، به‌صورت سهل و روان با شرح جزئیات کامل به بررسی مفاهیم، تعاریف، نظریه‌ها، مدل‌ها و الگوهای کیفیت می‌پردازد. در این کتاب علاوه بر تشریح کامل مدیریت دانش و یادگیری سازمانی به پیشینه پژوهش‌های مرتبط با آن اشاره شده است.

کلمه کیفیت معادل لاتین Quality و از ریشه عربی کیف، و به معنای چگونگی،‌ چونی، صفت و حالت چیزی است. کیفیت که مخفف آن در فرهنگ لغت به اختصار Qual به معنی کیفیت آمده، از ریشه لاتین Qualis به معنی چه نوع، گرفته شده است. کیفیت مفهومی پیچیده و ابعاد متعددی دارد و تعریف آن با توجه به انتقادهای ضمنی مشکل است. این کتاب سعی دارد با نگاهی دقیق ابعاد این کلمه را در مدیریت سازمان‌ها بررسی کند. 

خواندن کتاب اصول و مبانی کیفیت در سازمان ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان مدیریت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول و مبانی کیفیت در سازمان ها

کیفیت مولفه‌ای کلیدی در دستیابی به مزیت رقابتی می‌باشد، برای بسیاری از سازمان‌ها کیفیت به عنوان همراه یا هم‌نوایی برای مشخصات و ویژگی‌های محصول در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که مدیریت کیفیت باید از کیفیت متمایز باشد چون که مدیریت کیفیت جزء عوامل ورودی است در حالی که کیفیت جزء عوامل خروجی یا یک نتیجه می‌باشد (جرماین و اسپیارس ، ۱۹۹۹). کیفیت متشکل از تصورات، ارزش‌ها، مقاصد کلی و اهداف خاص هر فرد یا گروه ذی‌نفع می‌باشد. در گذشته مشتری به دنبال جنس ارزان، سریع، راحت و با کیفیت مناسب بود. اما اکنون مشتری به دنبال جنس ارزان، سریع، راحت، با کیفیت مناسب، به علاوه ارزش اضافه و یک مطلوبیت ویژه می‌باشد. از نظر پیترز، کیفیت در چشم مشاهده کننده و یا در چشم مصرف کننده قرار دارد و بر اساس ذهنیت و طرز تلقی افراد، اهداف و تجارب آنها برداشت‌های متفاوتی از آن می‌شود. توصیف واژه کیفیت به دلیل معانی و تعابیر متفاوتی که از آن می‌شود، دشوار و مبهم می‌باشد. کیفیت تعابیری همچون؛ درجه مرغوبیت، انطباق با نیازمندی‌ها، کلیه ویژگی‌هایی که توانایی تامین نیازهای تصریح شده یا تاریخی را دارد، مناسب مصرف، عاری بودن از عیب و نقص یا آلودگی و دلخوشی مشتری را در برمی‌گیرد. هر محصولی که دارای ویژگی‌هایی باشد که نیازهای مشتریان را تامین کند، به عنوان یک محصول باکیفیت شناخته می‌شود و برعکس محصولی که دارای ویژگی‌هایی است که رضایت مشتریان را جلب نمی‌کند، به عنوان محصول باکیفیت شناخته نمی‌شود. سازمان استاندارد بین‌المللی، کیفیت را به عنوان تمامیت ویژگی‌ها و خصوصیات محصول یا خدمت که توانایی برآورده کردن نیازهای مشتری را دارد تعریف می‌نماید. به عبارتی دیگر آنها کیفیت را به عنوان وجود کلیه‌ی ویژگی‌های یک چیز (هدف کلی خدمت یا محصول یا یک فرآیند، یک فعالیت، یک سیستم، یک سازمان، یک شخص یا ترکیبی از همه‌ی این‌ها) که قدرت پاسخگویی به نیازهای معین را در خود دارد، تعریف نموده است. این توصیف پذیرفته شده‌ی بین‌المللی به مشتریان، استفاده کنندگان، و فراهم کنندگان محصولات و خدمات اشاره دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۳,۷۰۰
تومان