دانلود و خرید کتاب فناوری موک؛ رویکردی نوین در نظام های آموزشی سیده‌معصومه ناصرشیخ‌الاسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فناوری موک؛ رویکردی نوین در نظام های آموزشی اثر سیده‌معصومه ناصرشیخ‌الاسلامی

کتاب فناوری موک؛ رویکردی نوین در نظام های آموزشی

معرفی کتاب فناوری موک؛ رویکردی نوین در نظام های آموزشی

کتاب فناوری موک؛ رویکردی نوین در نظام های آموزشی اثری از سیده معصومه ناصر شیخ الاسلامی، نازیلا خطیب زنجانی، بهزاد شوقی و مهدی رضوان است. این کتاب مخاطبان را با روشی جدید در نظام آموزشی آشنا می‌کند که مسیر آموزش دنیا را متحول کرده است. 

درباره کتاب فناوری موک؛ رویکردی نوین در نظام های آموزشی

بسیاری از کارهایی که در گذشته دور باید به طرق گوناگون انجام می‌شد، امروزه از طریق دنیای مجازی و با کمک اینترنت قابل انجام است. به راحتی می‌توانیم کارهای خود را با کمک اینترنت پیش ببریم. حتی آن‌هایی که به نظر شدنی نمی‌رسیدند نیز حالا در بستر اینترنت قابل دسترسی هستند. شیوع بیماری کرونا و فراگیری آن، خانه نشینی و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها و محیط‌های آموزشی را دربر داشت. اما با یک انطباق‌پذیری با شرایط، بسیاری از مردم متوجه شدند که می‌توانند فعالیت خود را به صورت آنلاین ارائه دهند. کارها شکل دورکاری به خود گرفت و مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها، کارشان را آنلاین ادامه دادند. در این میان، لازم است با موک آشنا شویم: یک فناوری که باعث ایجاد رویکردی نوین در نظام آموزشی دنیا شده است: موک‌ها به دوره‌های آموزشی گفته می‌شود که به صورت برخط و از طریق اینترنت به داوطلبانی از سراسر جهان ارائه می‌شود.

مولفان در کتاب فناوری موک؛ رویکردی نوین در نظام های آموزشی می‌کوشند مخاطبان را با این فناوری آشنا کنند، تاریخچه‌ای از چرایی وچگونگی آن بیان کنند و از مزایا و معایب آن بگویند. همچنین نقش موک‌ها را در آموزش بررسی کنند و موک‌های معروف ایران و جهان را نیز معرفی کنند.

کتاب فناوری موک؛ رویکردی نوین در نظام های آموزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب فناوری موک؛ رویکردی نوین در نظام های آموزشی را به تمام فعالان در حوزه آموزش، برنامه‌ریزان آموزشی و دست‌اندر کاران این حوزه مانند معلمان و اساتید پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب فناوری موک؛ رویکردی نوین در نظام های آموزشی

آموزش از راه دور، آن نوع آموزشی است که با استفاده از رسانه‌ها و تکنولوژی‌های آموزشی مختلف (به واسطه جزوه آموزشی، کتاب درسی، برنامه‌های رادیویی، پست الکترونیکی، تلویزیون تعاملی، ماهواره یا تکنولوژی‌های اینترنتی مانند پیام‌های اینترنتی، اتاق‌های گفتگو و کنفرانس رایانه‌ای) در جهت هدایت یادگیرندگان در مکان‌هایی متفاوت و دور از یکدیگر اتفاق می‌افتد (لووری و سپکتور ، 2014). یکی از فناوری‌های جدیدی که بدون تردید از تغییری بزرگ در امر آموزش از راه دور حکایت دارد موک‌ها می‌باشند. 

موک‌ها یکی از جدیدترین روش‌های ارائه آموزش از راه دور هستند و رشد آن‌ها همچنان ادامه دارد. تاریخچه شکل‌گیری موک، به مفهوم‌پردازی نظریه یادگیری ارتباط‌گرایی و نهضت منابع آموزشی آزاد برمی‌گردد. موک، پدیده‌ای نسبتاً جدید است که در چند سال اخیر مورد توجه «دوره تحصیلی رایگان ارائه شده از طریق اینترنت به تعداد زیادی از افراد» گفته می‌شود (پری ، 2013). موک به دوره‌های آموزشی گفته می‌شود که به صورت برخط و از طریق اینترنت به داوطلبانی از سراسر جهان ارائه می‌شود (رضایی و همکاران، 1396). 

جدای از ویژگی‌هایی که در بین انواع موک به صورت مشترک وجود دارد، دو نوع اصلی موک را می‌توان از هم تشخیص داد: یک نوع از آن را کلاسیک می‌نامند و مستلزم طراحی موکی است که درست مانند یک استاد، دانشجو را در مسیر مشخصی هدایت می‌کند، این همان ایکس موک یا موک انتقال‌گراست. نوع دیگر که موک ارتبا‌ط‌گرا نامیده می‌شود هدایت بخشی کمتری دارد در این حالت، مطالب آموزشی در دسترس فراگیران قرار می‌گیرد، آن‌ها هستند که دوره را برای خود می‌سازند، کنترل می‌کنند و از طریق تعامل با سایر فراگیران یادگیری را می‌سازند، این نوع موک تحت عنوان سی‌موک شناخته شده است (درتاج و رجبیان ده‌زیره، 1397). این دوره‌ها توسط استادان دانشگاه یا دیگر متخصصان ارائه می‌شوند. قابلیت‌های موک فرصت‌هایی را برای گسترش دسترسی به آموزش برای همگان فراهم می‌سازد و فضایی را برای تجربه آموزش و یادگیری درون خطی ایجاد می‌کند. در سال‌های اخیر دوره‌های موک مورد استقبال دانشگاه‌های مطرح جهان بوده است. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران نیز برای اینکه از این قافله عقب نمانند، در سیاست‌ها و برنامه‌های اخیر خود بر توسعه پلت‌فرم‌های موک تأکید کرده‌اند. از جمله سازمان فنی و حرفه‌ایی کشور (1394) بارها بر ضرورت توجه به دوره‌های موک در آموزش مهارتی تأکید داشته و از برنامه‌های این سازمان جهت راه‌اندازی موک‌ها خبر داده‌اند، این در حالی است که هنوز در سطح کشور شواهد تجربی و کلی کافی در خصوص راه‌اندازی این دوره‌ها وجود نداشته و ضرورت دارد تا قبل از اقدامات عملی در خصوص راه‌اندازی موک‌ها چارچوب نظری و الزامات آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد. ارائه دورهای موک، کمک خواهد کرد تا بر مبنای چهارچوب عملی و نظری مشخص، فرایندهای یادگیری را سازماندهی کرده و بازده‌های یادگیری را بهبود بخشد و اثربخشی دوره را بالا ببرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
تومان