دانلود و خرید کتاب هم رقابتی؛ راهبرد نوین روابط بین بنگاهی مرتضی سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هم رقابتی؛ راهبرد نوین روابط بین بنگاهی اثر مرتضی سلطانی

کتاب هم رقابتی؛ راهبرد نوین روابط بین بنگاهی

معرفی کتاب هم رقابتی؛ راهبرد نوین روابط بین بنگاهی

کتاب هم رقابتی؛ راهبرد نوین روابط بین بنگاهی نوشته مرتضی سلطانی و علی‌اشرف احمدیان در انتشارات دانشگاه امام صادق به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب هم رقابتی؛ راهبرد نوین روابط بین بنگاهی

شرایط پویا، متلاطم و آشوبناک محیط کسب‌وکار، کاهش سهم بازار و شکست تعداد زیادی از بنگاه‌ها، آن‌ها را به سمت راهبردهای همکارانه کسب‌وکار سوق داده است. دو رویکرد جدید در این راستا معرفی شده است. از طرفی نزدیک شدن بیشتر به مشتری مطرح می‌شود که از آن با عنوان هم‌آفرینی ارزش یاد می‌شود و از طرف دیگر همکاری با رقبای فعال در صنعت موردتوجه قرار می‌گیرد که تحت عنوان هم‌رقابتی به ادبیات مدیریت راهبردی معرفی شده است. هم‌رقابتی به‌عنوان یک رابطه پویا و متناقض، زمانی رخ می‌دهد که دو بنگاه در برخی از حلقه‌های زنجیره ارزش، همکاری و در سایر زمینه‌ها با هم رقابت می‌کنند؛ در فرایندهای نزدیک به مشتری رقابت و در فرایندهای دور از مشتری همکاری می‌کنند؛ در توسعه بازار صنعت همکاری و در کسب سهم بیشتری از بازار توسعه‌یافته، رقابت می‌کنند؛ به‌منظور دستیابی به مزیت رقابتی همکاری و برای تحقق اهداف رقابتی رقابت می‌کنند.

پیش از آنکه هم‌رقابتی به‌عنوان نوعی راهبرد کسب‌وکار، به منصه ظهور برسد، رقابت و همکاری به شکل سنتی و جدا از یکدیگر برای توصیف روابط بین بنگاه‌ها، به کار گرفته می‌شدند. البته هر دو دیدگاه رقابت و همکاری دارای محدودیت‌هایی هستند و نمی‌توانند تصویری کامل و واقعی از وابستگی‌های متقابل میان دو بنگاه را ارائه کنند. راهبرد هم‌رقابتی به‌عنوان یک مفهوم دارای ماهیت متناقض‌گونه و جایگزینی برای دو راهبرد مذکور، در سال‌های اخیر با روندی روبه‌رشد موردتوجه پژوهشگران قرار گرفته و به همین دلیل جنبه‌های متعددی از آن بررسی و بر اثرگذاری این راهبرد بر عملکرد بنگاه‌ها در اکثر پژوهش‌ها تأکید شده است.

اهمیت شناسایی راهبردهای نوین روابط بین‌بنگاهی، رشد چشمگیر پژوهش‌های اخیر و نیز سابقه انجام چندین پژوهش نظری و میدانی از سوی نویسندگان و احساس نیاز به وجود اثری جامع در این زمینه، ما را به سمت تألیف این کتاب، هدایت کرد.

این کتاب در ده فصل تدوین شده است؛ در فصل اول، به معرفی روابط بین‌بنگاهی پرداخته شده و مهم‌ترین راهبردهای این حوزه در چهار دسته شامل؛ همزیستی، رقابت، همکاری و هم‌رقابتی ارائه شده است.

در فصل دوم، نظریه‌های ده‌گانه و پایه‌گذار راهبرد هم‌رقابتی تشریح و معرفی شده است. در فصل سوم، به گونه‌شناسی روابط هم‌رقابتی پرداخته شده و انواع مختلف این راهبرد، توضیح داده شده است. در فصل چهارم، مباحث مربوط به زیرساخت‌ها، محرک‌ها و ریسک‌های مربوط به این راهبرد، بیان شده است. فصل پنجم، به سازوکارهای هم‌رقابتی پرداخته و در فصل ششم کتاب، ارتباط این راهبرد و عملکرد بنگاه، تحلیل شده است. در فصل هفتم، راهبرد هم‌رقابتی در زنجیره ارزش و زنجیره تأمین، مورد واکاوی قرار گرفته و در فصل هشتم به زمینه‌های بنگاهی - محیطی این راهبرد، پرداخته شده است. در فصول نهم و دهم کتاب نیز به دو موضوع راهبرد هم‌رقابتی در فضای کسب‌وکار ایران و همچنین رویکردهای پژوهشی این حوزه پرداخته شده است.

امیدواریم کتاب حاضر علاوه بر گشودن پنجره‌ای جدید در حوزه پژوهشی راهبردهای روابط بین‌بنگاهی برای دانشگاهیان، سیاست‌گذاران و مدیران کسب‌وکارهای کشور مفید و مثمر ثمر باشد. با وجود همه تلاشی که برای تهیه این اثر صورت‌گرفته است، معتقدیم خالی از اشکال نیست؛ لذا از همه عزیزانی که اشکالات احتمالی را به ما یادآوری خواهند نمود، تقدیر و تشکر می‌نماییم.

 خواندن کتاب هم رقابتی؛ راهبرد نوین روابط بین بنگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگرن حوزه اقتصادمخاطبان این کتاب‌اند.

اینگونه مدیریت کنید: راه‌های آسان و موثر برای بهترین استفاده از کارکنان
برایان امرسون
۵۰ چالش اساسی مدیران
سونا شرات
تأمین مالی شرکت‌ها
مورتن هلبک
بازمهندسی فرایندهای کسب و کار
عادل آذر
جامعه سازگار
دانیل لرچ
کارکشته: چگونه ماهرترین و خلاق‌ترین کارکنانتان را رهبری کنید؟
راب گافی
چهار اصل اجرای استراتژی
کریس مک‌چزنی
گاو با نگاه خاکستری
محمدرضا غفاری
ساختن برای ماندن
جیم کالینز
انقلاب پلت فرم
جفری پارکر
سرمایه گذاری خصوصی
کلودیو زایسبرگر
ساختار سازمانی؛ طراحی گام به گام ریچارد ام برتن، بوگ اوبل، دورته دویباک هکونسون
ریچارد ام. برتن
مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی
حامد دهقانان
مدیریت منابع انسانی هوشمند مبتنی بر داده ها
برنارد مار
بازآفرینی محصول
اریک شافر
زمان و مکان در داستان مدرن
وزلی کورت
نکات زیرپوستی درباره لینکدین
نیما شفیع‌زاده
خاطرات سیدکاظم اکرمی
مسعود کرمیان
من یک نفر هستم اما ...
سوزان ورده
نبوت ها در نهج البلاغه
سید‌علی خامنه‌ای
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۲۴,۵۰۰
تومان