دانلود و خرید کتاب اجرای استراتژی اندرو مک لنن ترجمه مهدی حقیقی کفاش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اجرای استراتژی اثر اندرو مک لنن

کتاب اجرای استراتژی

معرفی کتاب اجرای استراتژی

کتاب اجرای استراتژی نوشته اندرو مک لنن است که با ترجمه مهدی حقیقی کفاش و وحیده نورانی منتشر شده است. کتاب اجرای استراتژی به تبدیل استراتژی به اقدام در سازمان‌های یپیچیده می‌پردازد.

درباره کتاب اجرای استراتژی

این کتاب درباره یکی از مهمترین موضوعات موجود در مدیریت، یعنی اجرای استراتژی است. چالش اجرای موفق استراتژی موضوعی است که بسیاری از مدیران شرکت‌ها، در سراسر جهان و همه انواع سازمان‌ها با آن مواجه هستند. با این حال، سازمان‌های کمی موفق به یافتن چگونگی اجرای مطمئن استراتژی می‌شوند و نرخ شکست استراتژی‌های طرح‌ریزی شده به میزان قابل توجهی بالا است.

دلایل زیادی برای شکست استراتژی‌ها وجود دارد، اما حتی بزرگترین و ثروتمندترین سازمان‌ها عموماً در غلبه بر این مشکلات ناکام می‌مانند. مسلّم است که آنها می‌توانند مستعدترین مدیران را جذب کرده و به بهترین مشاوران و مدارس کسب و کار دنیا دسترسی داشته باشند، اما دستورالعمل‌هایی که از سوی این منابع درباره اجرای استراتژی در دسترس مدیران قرار می‌گیرد، بسیار کم است. تعداد معدودی کتاب در این زمینه نوشته شده که بسیاری از آنها چاپ هم نشده‌اند. مروری بر مقالات مجلات دانشگاهی هم تصویری مشابه را ترسیم می‌کند. در مقابل، در حوزه برنامه‌ریزی استراتژیک، نظریات و ابزارهای بی‌شماری در دسترس مدیران قرار دارند. یک جستجوی سریع در اینترنت، این اختلاف را نشان می‌دهد.

هدف این کتاب، کمک به از بین بردن این فاصله است و در ادامه ی فصل مقدمه، چگونگی این فرایند را مشخص می‌کند.

هدف خاص این کتاب این است که در عمل برای مدیران ارزشمند بوده و به محققان و دانشگاهیان نیز کمک کند. در این کتاب، دانش موجود و یافته‌های تحقیقات تجربی با تجربیات عملی ترکیب می‌شوند تا بینشی برای افراد شاغل در این حوزه ایجاد نموده تا آنها را قادر سازد تا از دام‌های‌نامربوطی که در برخی ادبیات مبتنی بر پژوهش با آن مواجه می‌شوند، اجتناب کنند. در سال‌های اخیر، کتب مدیریتی متعددی درباره اجرای استراتژی منتشر شده است، اما عموماً جزئیات لازم را جهت اتخاذ تصمیمات منسجم و آگاهانه برای استفاده عملی مدیران و حصول اهداف سازمان، بیان نمی‌کنند. هدف ما نوشتن کتابی است که مخاطبان را با رفتاری متمایز و متعادل آشنا سازد،اگرچه ما معتقدیم که لازم است شیوه‌مدیریت، آموزش و تحقیقات را به هم نزدیک‌تر کنیم تا پیشرفتی ارزشمند در این حوزه‌ها به وجود آوریم. همانند حرفه پزشکی که از شیوه‌ها، آموزش و تحقیقات یکپارچه‌ای بهره می‌برد و به نظر می‌رسد که مدیریت هم می‌تواند رویکردی مشابه را به‌کار گیرد.

مخاطبان هدف این کتاب متنوع بوده و هر دو گروه مدیران و محققان را در بر می‌گیرند. بنابراین، قالب بندی کتاب هم طوری است که نیازهای این گروه‌ها را برطرف کند.

هدف این کتاب کمک به مدیران برای غلبه بر چالش‌های اجرای استراتژی و همچنین رفع ابهام از موضوعات و ایجاد چارچوبی ساختاریافته و مناسب برای اجرای استراتژی که به امکان‌پذیری تصمیمات و اقدامات منجر شود، است.

خواندن کتاب اجرای استراتژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار و کارآفرینان و مدیریت پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اجرای استراتژی

در سطح بنیادی، یک سازمان موجودیتی ساده است:

- تشکیل آن به دلیل وجود اهداف است. اهدافی مانند بازده مالی، ارائه یک خدمت عمومی یا جلوگیری از یک مسئله اجتماعی.

- سازمان برای تامین منابعی مانند خرید مواد خام، تجهیزات، خدمات و پرداخت حقوق و تعهدات کارکنان نیاز به سرمایه گذاری دارد (سرمایه سرمایه گذاران، صندوق‌های پرداخت‌کنندگان مالیات یا اهدای خیریه).

- این منابع برای انجام فعالیت‌ها تامین می‌شوند.

- این فعالیت‌ها مستقیم یا غیر مستقیم موجب مبادلات بازار می‌شوند.

- در طول زمان، الگوی این مبادلات، سطحی از عملکرد را ایجاد می‌کنند که مرتبط با اهداف سازمان است.

- اگر عملکرد کافی نباشد، اهداف حاصل نشده و حیات سازمان تهدید می‌شود.

تصویر ۲-۱، این چارچوب تدریجی منطقی را نشان می‌دهد.

افرادی که سازمان‌ها را مدیریت می‌کنند، باید تصمیماتی حیاتی گرفته و به سوالاتی اساسی پاسخ دهند. مثلاً: 

- اهداف سازمان چیست؟

- چه منابعی باید تامین و چگونه به بهترین نحو تخصیص داده شوند؟

- اقدامات حیاتی که مدیران باید از آن اطمینان یابند چیست؟

- هدف سازمان باید خلق کدام الگوی مبادلات بازار باشد؟

- برای تعیین این‌که سازمان به طور پایدار به اهدافش دست یافته، عملکرد چگونه سنجیده می‌شود؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰
۱۰%
تومان