دانلود و خرید کتاب خیاط شهر ما سمیرا اصلان پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خیاط شهر ما اثر سمیرا اصلان پور

کتاب خیاط شهر ما

انتشارات:نشر شهر
امتیاز:
۵.۰از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خیاط شهر ما

کتاب خیاط شهر ما اثری از سیمرا اصلان پور، داستان‌واره‌هایی از زندگی عارف معاصر، شیخ رجبعلی نکوگویان (خیاط) است.

درباره کتاب خیاط شهر ما

«چه کسی فکر می‌کند آدمی که حدود نیم قرن پیش چشم از جهان فروبسته است، هنوز در خاطره‌های یک شهر زنده باشد. آدمی که یک شهر خاطره از او باقی مانده است. هنوز هم که هنوز است مزار شیخ عارف شهرما، محفل و میعادگاه دوستان اوست. چه بسا دوستان و دوست‌دارانی که هرگز ملاقاتی با او نداشته و سال‌ها پس از مرگ او پا به این جهان گذاشته‌اند. ذهن شهر و همشهری‌های ما از خاطرات شیخ رجبعلی خیاط خالی نمی‌شود؛ حتی اگر نسل‌هایی که او را دیده‌ و درک کرده‌اند، در میان دوست‌داران او اندک باشند.» 

این تاثیری است که این مرد بزرگ، با اخلاق، منش و رفتارش بر مردم گذاشته است. کتاب خیاط شهر ما که ترکیبی از دو کتاب «هفت دریا شبنم» و «یک شهر، یک خیاط» است به همراه ده داستان اضافه‌تر منتشر شده است تا بار دیگر نشان دهد که زندگی این مرد والا چگونه گذشته است و روزها و شبهایش چگونه سر شده است. داستان‌هایی که منعکس‌کننده رفتار، سلوک اجتماعی، کرامات اخلاقی و ارتباط وی با مردم است و خاطراتی را از زندگی، تجربیات و فعالیت‌هایش در بر دارد.

رجبعلی نکوگویان در سال ۱۲۶۲ در تهران به دنیا آمد و ۲۲ شهریور ۱۳۴۰ در سن ۷۸ سالگی، در شهر ری از دنیا رفت. مزار او در قبرستان ابن بابویه تهران قرار دارد. او که برای امرار معاش، شغل خیاطی را انتخاب کرده بود، به رجبعلی خیاط مشهور شد. اما دلیل دیگر شهرت او، عرفانش است. او یکی از عارفان معاصر ایرانی است که به گفته برخی از مردم، چشم برزخی داشته است و از این رو، توانایی شناسایی باطن افراد را داشته است.

کتاب خیاط شهر ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از طرف‌داران مطالعه داستان‌های کوتاه، خاطره و زندگینامه هستید، خیاط شهر ما، گزینه مناسبی برای شما است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه