دانلود و خرید کتاب نگاهی به خاطرات زنان دفاع مقدس منصورعلی استواری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی به خاطرات زنان دفاع مقدس اثر منصورعلی استواری

کتاب نگاهی به خاطرات زنان دفاع مقدس

انتشارات:انتشارات رزا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نگاهی به خاطرات زنان دفاع مقدس

کتاب نگاهی به خاطرات زنان دفاع مقدس نوشته منصورعلی استواری است. کتاب نگاهی به خاطرات زنان دفاع مقدس را که انتشارات رزا منتشر کرده است به بررسی نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می‌پردازد. 

درباره کتاب نگاهی به خاطرات زنان دفاع مقدس

اگر مردان در جبهه‌ها و عرصه‌های جنگ و نبرد، غیرتمندانه و با جان فشانی تمام در مقابل دشمن ایستادگی کردند و صحنه‌های بی‌بدیل دفاع جانانه را خلق کردند و در این راه شهد شیرین شهادت را نوشیدند و نام اسلام و قرآن را زنده نگه داشتند و به دشمن اجازه حتی کوچکترین تجاوز و گردنکشی را ندادند، این‌ها همه متأثر از شیوه‌های تربیتی مادران و همراهی همسران شهدا بوده که چنین مردان و جوانانی را به انقلاب و مملکت اسلامی هدیه کرد‌ه‌اند. دامان پر از مهر مادران و صبر و ایثار همسران شهدا، قوت قلبی برای جهادگران و مدافعان و رزمندگان اسلام بوده و هست و اینکه آن‌ها یار و یاور شهدا و سنگرسازان دفاع مقدس هستند هیچ تردیدی نیست. صحبت کردن در مورد نقش و تأثیر حضور زنان در عرصه دفاع مقدس، امری دشوار و مستلزم زمان و مجالی طولانی است که بتوان جرعه‌ای اندک از واقعیت‌های زندگی زنان دفاع مقدس را بیان و تشریح نمود.

درکنار شهدای والامقام و رزمندگانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌شدند، همسنگرانی حضور داشتند که به نوعی نقش یاوری و سنگرسازی را برای شهدا ایفا می‌کردند. زنان جهاد و شهادت که قدم به قدم همراه، یار و یاور مدافعان و رزمندگان اسلام بودند و دوشادوش آن‌ها، جهاد می‌کردند. نقش مهم و اساسی مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا در همراهی و حمایت از آن‌ها برای حضور در میادین جنگ، بسیار قابل تأمّل و بررسی است. چراکه آنان بودند که لحظه لحظه‌های زندگی خود را صرف پشتیبانی، صبر و انتظار، دفاع پرستاری و درمان، تأمین و تدارکات، دعا و مناجات، شب زنده داری‌ها، تحمل درد دوری و رنج ازدست دادن فرزندان و عزیزان خود و... کردند و هرگز دم برنیاوردند و مانند مادری که فرزند خود را در راه امام حسین(ع) داده بود و پس از شهادت فرزندش، پیکرش را بازپس نگرفت و گفت: من چیزی را که به امام حسین(ع) داد‌ه‌ام پس نخواهم گرفت؛ رفتار کردند.

چه بسیار مادران و همسرانی که سال‌های سال چشم به راه آمدن فرزند و همسر گم شده خود، دیدگان اشکبارشان را به در دوخته و در انتظار آمدن خبری هستند و امید دارند که «یوسف گم گشته باز آید به کنعان...» و در این راه، سرانجام با گذشت عمری صبر و انتظار، به فرزند و همسر خود پیوسته‌اند و راهی سفر ملکوت شد‌ه‌اند. زنانی که با گذشت و ایثار به مردان نشان دادند که در پس پرده‌های جهاد و شهادت آن‌ها، این زنان هستند که نقش اساسی را ایفا می‌کنند. زنان هستند که مردانی را تربیت کرد‌ه‌اند که حافظان جان و ناموس و حریم و مرز ایران اسلامی هستند.

خواندن کتاب نگاهی به خاطرات زنان دفاع مقدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب نگاهی به خاطرات زنان دفاع مقدس به تمام کسانی که می‌خواهند تصویری حقیقی از دفاع مقدس داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان