دانلود و خرید کتاب آشنایی با سبک زندگی کمینه گرایی نسرین عبایی کوپایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با سبک زندگی کمینه گرایی اثر نسرین عبایی کوپایی

کتاب آشنایی با سبک زندگی کمینه گرایی

معرفی کتاب آشنایی با سبک زندگی کمینه گرایی

کتاب آشنایی با سبک زندگی کمینه گرایی نوشته نسرین عبایی کوپایی است. این کتاب به مینی‌مالیسم و تفکرات مربوط به آن می‌پردازد. آشنایی با سبک زندگی کمینه گرایی را انتشارات مانیان منتشر کرده است.

درباره کتاب آشنایی با سبک زندگی کمینه گرایی

بحران معنا در زندگی امروز به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بشر تبدیل شده است. همین امر به اضافه احساس کمبود معنویت در زندگی موجب شده تا به سمت ایجاد مأمنی در این زمینه‌ها باشیم. به این ترتیب بسیاری از علوم بشری ساخته شده تا نیازهای روحی و معنوی را پاسخ دهد، درحالیکه این کارها هم اثر موقتی دارند، چراکه منشأ الهی ندارد. بحران بی‌معنایی در زندگی بسیاری از افراد وجود دارد و آنها را آزار می‌دهد، چراکه نمی‌دانند برای چه پا به این دنیا گذاشته و چه باید بکنند. عده‌ای دیگر هم با بحران «ناتمام ماندن معنا» مواجه می‌شوند، یعنی برخی از افراد برای زندگی معنایی را در نظر داشته‌اند ولی زمانی که به آن می‌رسند آن را بی‌ارزشتر از آن می‌دانند که به خاطرش زندگی کنند. این مسئله به نحوه نگرش و افکار هر انسان ارتباط دارد؛ یعنی هر انسانی زندگی را به‌گونه‌ای می‌بیند که در مورد آن فکر می‌کند. هرچند نکته‌ای در این میان وجود دارد و آن این است که خلقت انسان به گونه‌ای است که کمال طلبی وهدفدار زندگی کردن درذات اوست، اما این خصلت ذاتی هم ممکن است به دلایل متعددی در نهاد برخی از افراد نهفته بماند و به فراموشی سپرده شود. دلیل ایجاد نارضایتی در زندگی به خاطر نداشتن یا کمبود رفاه نیست، چه بسیار افرادی که در زندگی ساده و حتی سختی قرار دارند اما از زندگی خود راضی هستند و از لذت‌های زندگی بهره می‌برند. آنچه مشخص است اینکه ناکامی دردریافت معنای واقعی زندگی است که موجب احساس ناامیدی و یاس در زندگی میشود. به بیان دیگر می‌توان گفت که زندگی دارای دو بُعد است: یک بُعد مادی و بُعد دیگر معنوی است. آنچه مهم است اینکه هر انسانی کامیابی خود را بیشتر در کدام بُعد می‌بیند. مسلماً چیزهای مادی، جزئی از زندگی بوده که فناپذیر و نابود شدنی هستند، ولی مسائل معنوی پایدار و فناناپذیرند، همانطور که روح انسان هم فناناپذیر است و با مرگ از بین نمی‌رود. این کتاب به مینیمالیسم می‌پردازد.

مینیمالیسم به طور سنتی با مفاهیم خالص هنری و مفاهیم طراحی ارتباط دارد، اما درعین حال می‌توان گفت که این واژه معنای بیشتری دارد. مینیمالیسم درواقع فرآیند شناسایی آنچه در زندگی ضروری است و استفاده مختصر و مفید از ابزارها و پرهیز از شلوغکاری تعریف شده است. مینیمالیسم یا ساده گرایی جنبشی مدرن در عرصه سبک زندگی است که در اروپا و آمریکا در حال رشد است. مینیمالیسم برگرفته از عرصه هنرهای نقاشی، مجسمه‌سازی، معماری و موسیقی است. در این عرصه‌ها مینیمالیسم به جریانی گفته می‌شود که از دهه ۱۹۶۰ ابتدا در آمریکا و سپس در اروپا شکل گرفت و از سادگی و روشنی بیان و روش‌های ساده برای آفرینش آثار هنری بهره می‌گرفت. مینیمالیسم را به «ساده گرایی»، «کمینه‌گرایی»، «هنر کمینه» یا «هنر موجز» به فارسی برگردانده‌اند. برخی جامعه شناسان رشد مینی‌مالیسم در جوامع غربی را واکنشی نسبت به مصرف زیاد در این جوامع و تالشی برای استقلال یافتن از فشارهای اجتماعی فزاینده می‌دانند. برخی دیگر معتقدند که بحران‌های مالی در غرب موجب رشد این جنبش شده است. طبق این استدلال بحران‌های مالی در کشورهای غربی به بسیاری از مردم این کشورها نشان داده که تلاش برای رسیدن به سود هرچه بیشتر نتایج ماندگاری به بار نمی‌آورد و بدین خاطر بسیاری از افراد به جستجوی «آنچه بتوانند ارزشمند بدانند» برخاسته‌اند

این کتاب مینیمالیسم را در تمام ابعاد هنری و تفکری آن بررسی می‌کند. 

خواندن کتاب آشنایی با سبک زندگی کمینه گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به هنر مدرن پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۱۰۰
تومان