دانلود و خرید کتاب رفتار لرزه ای دیوارهای بنایی محمد حق‌طلب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رفتار لرزه ای دیوارهای بنایی اثر محمد حق‌طلب

کتاب رفتار لرزه ای دیوارهای بنایی

نویسنده:محمد حق‌طلب
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رفتار لرزه ای دیوارهای بنایی

کتاب رفتار لرزه ای دیوارهای بنایی اثری از محمد حق‌طلب است که برای مهندسان عمران و دانشجویان این رشته تالیف شده است. این کتاب راهکارهایی برای مقاوم سازی و مهار دیوارهای بنایی در بر دارد.

درباره کتاب رفتار لرزه ای دیوارهای بنایی

ایجاد بازشو در سازه‌های بنایی، ناپیوستگی در دیوار بنایی ایجاد می‌کند و باعث خرابی دیوار در زمان اعمال بار جانبی زلزله می‌شود. با توجه به توان لرزه خیزی بالای کشورمان و استفاده بسیار زیاد این نوع دیوارها، ارائه راهکارهایی برای مقاوم‌سازی و مهار دیوارهای بنایی با بازشو الزامی است. 

محمد حق طلب در کتاب رفتار لرزه ای دیوارهای بنایی با مدل‌سازی شانزده مدل دیوار با مصالح بنایی کلاف دار در نرم افزار اجزاء محدود آباکوس، با چهار روش نظیر بدون اتکا، با اتکای قائم، با اتکای افقی و با اتکای افقی و قائم به بررسی تأثیر انواع پروفیل‌های فولادی (تیر آهن، نبشی، ناودانی، ورق) می‌پردازد و آن‌ها را به‌عنوان مهار و روش‌های انجام آن بر مقاومت، سختی، شکل پذیری و انرژی تلف‌شدۀ دیوار، تحت اثر جابجایی جانبی بررسی می‌کند. پروفیل مورد استفاده در این تحقیق دارای سطح مقطع تقریبا یکسان می باشد. 

استفاده از روش اتصال افقی تقویت بازشو به کلاف قائم تأثیری در رفتار دیوار با مصالح بنایی محصورشده در شناژهای بتنی ندارد ولی استفاده از روش اتصال قائم تقویت فولادی بازشو به کلاف افقی اندکی مقاومت نهایی دیوار را افزایش داده و مساحت ناحیه پلاستیک شده از دیوار را کاهش می‌دهد در این کتاب از یک دیوار بنایی باربر فرضی به ابعاد سه در سه متر مدل‌سازی شده است و بازشو با ابعاد ۶/۱ در ۸/۱ متر در آن وجود دارد که این بازشو با استفاده از چهار نوع پروفیل فولادی تقویت‌ شده است. 

کتاب رفتار لرزه ای دیوارهای بنایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این اثر را به تمام دانشجویان پژوهشگران و مهندسان عمران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان