دانلود و خرید کتاب دکان های کاغذی محمدعلی هوشیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دکان های کاغذی اثر محمدعلی هوشیار

کتاب دکان های کاغذی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دکان های کاغذی

کتاب دکان های کاغذی نوشته محمدعلی هوشیار است. کتاب دکان های کاغذی را انتشارات کتاب جمکران منتشر کرده است و به جریان‌شناسی مدعیان دروغین مهدویت می‌پردازد. 

مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه بزرگ تشیّع و نماد فرهنگ مهدویت از اواخر دهه ۶۰ شمسی شروع به عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کرد. با همین هدف انتشارات کتاب جمکران، از سال ۱۳۷۳ با هدف نشر و گسترش معارف دینی و مهدوی و خدمت به دلدادگان حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه با عنوان «انتشارات مسجد مقدس جمکران» تأسیس شد. انتشارات تا اوایل دهه هشتاد فعالیت جدی نداشت ولی به تدریج، با رشد چشمگیر تیراژ و عنوان، به یکی از انتشارات مطرح در حوزه معارفی تبدیل شد. احیاء تراثی و پاسخگویی به شبهات مهمترین اهداف انتشارات در دوره اول به شمار می‌رود.

در اوایل دهه ۹۰، با تغییر مدیریت و سیاست‌ها، این نشر توسعه پیدا کرد و نامش به انتشارات کتاب جمکران تغییر کرد. این نشر مسیر گذشته را تکمیل کرد و به حوزه ادبیات داستانی و همچنین کودک و نوجوان وارد شد.

انتشارات کتاب جمکران از ابتدا تا کنون بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب (در حوزه‌های مهدویت، معارف اسلامی، داستانی، کودک و نوجوان و… ) منتشر کرده است.

هم‌چنین این نشر موفق به کسب عنوان «ناشر برگزیده سال ۱۳۹۶ جمهوری اسلامی ایران» شده است.

درباره کتاب دکان های کاغذی

از دیرباز، باورهای آخرالزمانی مورد سوء استفاده اشخاص منحرف بوده و برای رسیدن به اهداف و اغراض مسموم خود، احساسات دینی مردم را بازیچه خود قرار داده‌اند. یکی از این باورها، اعتقاد به مهدویت است که از صدر اسلام تا کنون مدعیان بی‌شماری داشته و از این رهگذر، دکان دارانی مسلمانان را فریب داده و به سوی خود دعوت کرده‌اند.

کتاب دکان‌های کاغذی با موضوع جریان شناسی مدعیان دروغین مهدویت از سده نخست اسلام تا عصر حاضر تدوین شده است تا بتواند گامی در مسیر روشنگری و تحلیل لایه‌های پنهان سردمداران جریان‌های مدعی مهدویت بردارد.

نویسنده کتاب کوشش کرده است؛ تا با پیروی از جدیدترین و کاربردی‌ترین روش‌های علمی جریان‌شناسی، به تحلیل لایه‌ای علت‌ها در جریان‌های مدعی مهدویت پرداخته و نمونه متفاوت‌تری از کتاب‌های پیشین و مشابه را به بازار کتاب عرضه کند.

در این کتاب؛ پس از طبقه بندی مدعیان دروغین مهدویت، از گونه شناسی ادعائی تبعیت شده و هر شاخه از مدعیان به طور مجزا ادعاشناسی شده و تبعات منفی هر گونه را نسبت به زمان خود مورد بررسی قرار داده است.

نویسنده کتاب می‌گوید: «من این کتاب را یک کتاب مختصر و مفید در عرصه مهدویت می‌دانم و امیدوارم که با مطالعه این کتاب، دیگر شاهد فریفته شدن شیعیان به وسوسه مدعیان مهدویت نشویم».

خواندن کتاب دکان های کاغذی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت بهتر اسلام و مساله مهدویت پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب دکان های کاغذی

تشکیلاتی بودن

رفتار تشکیلاتی، یکی از مهمترین شاخصه های فرقه های انحرافی است. همه این فرقه ها، سرکرده، جانشین، اطلاعات طبقه بندی شده، حلقه های چندگانه پیروان، اسرار سازمانی، کمیته های تبلیغی و غیره دارند و برای حفظ آن از هیچ رفتاری دریغ نمی کنند؛ زیرا دانسته اند که رمز قوام‌شان به حفظ تشکیلات خواهد بود. در همه پیروان یک فرقه سمت، جایگاه و عنوان دارند. از این رو، پس از تثبیت یک جذب شده در فرقه، بلافاصله عنوان و وظیفه تشکیلاتی خود را دریافت کرده، پس از دریافت دستور و ارائه گزارش عملکرد ماهیانه، باید با بالادست خود در ارتباط باشد. به طور معمول، آنچه در بررسی فرقه ها مخفی می ماند نه عقاید و استدلال آنان، بلکه روابط و عملکرد تشکیلاتی آنان است که بیشتر بر پایه مرید و مرادی و ارتباط عمیق عاطفی و عوامل روانشناختی است.

ساختار شکنی

ساختارشکنی و گمراه دانستن مخالفان، یکی دیگر از شاخصه های فرقه های انحرافی است. آنان فرقه و مسلک خود را تنهاترین راه نجات دانسته، برای اثبات حقانیت خود اقدام به تخریب جایگاه و اعتقادهای مخالفان می کنند؛ زیرا همۀ آنان در ابتدای ارائه دعوت، همۀ ادیان، دیدگاه ها و اندیشه های پیشین را در باور مخاطب تخریب کرده، سپس سازه جدیدی را بر اساس باورهای انحرافی خود در ذهن او بنا می کنند. زمانی این مرحله محقق خواهد شد که مخاطب را به وادی آرمان گرایی سوق داده و از واقعیت ها و ضرورتهای مشروع و معقول جامعه جدا کرده باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه