دانلود و خرید کتاب صفر تا صد تندخوانی در ۳۰ روز طیبه عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صفر تا صد تندخوانی در ۳۰ روز اثر طیبه عشقی

کتاب صفر تا صد تندخوانی در ۳۰ روز

معرفی کتاب صفر تا صد تندخوانی در ۳۰ روز

کتاب صفر تا صد تندخوانی در ۳۰ روز اثری از طیبه عشقی است که به ما در فراگیری مهارت تندخوانی؛ تقویت حافظه و تمرکز؛ یادگیری زبان‌های خارجی کمک می‌کند.

درباره کتاب صفر تا صد تندخوانی در ۳۰ روز 

در  کتاب صفر تا صد تندخوانی در ۳۰ روز با تمرین‌ها، تکنیک‌ها و مهارت‌هایی آشنا می‌شویم که در یادگرفتن تندخوانی موثر هستند و به ما در تقویت حافظه و تمرکز کمک می‌کنند. این حالت به خصوص برای دانشجویان که دوران امتحانات خود را می‌گذرانند، کسانی که در کار خود به تمرکز بالایی احتیاج دارند و همچنین زبان آموزان کمک شایانی می‌کند. 

با استفاده از این روش‌ها و با به کار بستن تکنیک‌ها و راهکارهای ارائه شده در کتاب، هم تندخوانی را یاد می‌گیریم و هم می‌توانیم میزان تمرکز خود را افزایش دهیم. در وقت خود صرفه‌جویی کنیم و انرژی خود را هم ذخیره کنیم. 

کتاب صفر تا صد تندخوانی در ۳۰ روز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب صفر تا صد تندخوانی در ۳۰ روز را به تمام دانشجویان و تمام کسانی که در پی افزایش میزان تمرکز خود هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب صفر تا صد تندخوانی در ۳۰ روز

در دین اسلام، برای تقویت حافظه توصیه‌های معتبری وجود دارد. دین اسلام شمارا به مسواک زدن، قرآن خواندن، نوشیدن شیر، خوردن آب فراوان، زنجبیل، عسل، کشمش، خردل، کرفس، سیب ترش، گشنیز، خرفه، چغندر، کدو، باقلا و نخوردن گوشت گاو و همچنین استشمام بوی خوش و جویدن کندر توصیه کرده است.

امام جعفر صادق برای تقویت حافظه، معجونی را معرفی کرده است. این معجون شامل عسل، کنجد و زعفران است. ۱۰۰ گرم عسل، ۵۰ گرم کنجد و مقداری زعفران را مخلوط نمایید. روزانه یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را میل کنید. در خوردن آن افراط نکنید.

به آرامش بها بدهید

برای ایجاد تمرکز، کاهش اضطراب و استرس، قبل از امتحانات، قبل خواب، ...می‌توانید از این دو تکنیک استفاده کنید.

۱- تمرینات ریلکسیشن یا تن آرامی:

که شامل ۵ مرحله است:

۱. تجسم ۲. تمرکز ۳. فرمان ذهنی ۴. تلقین ۵. تجسم

در حالت درازکش (طاقباز، دستها در راستای بدن و کنار پاها) یا نشسته (روی صندلی، کاملاً راحت، دستها روی پاها و پا به اندازه عرض شانه باز) قرار بگیرید. چشمانتان را ببندید. بهتر است نور را کمتر کنید و وسایل حواسپرتی را خاموش کنید. سه نفس عمیق بکشید.

سپس ذهن را آرام و ساکت کنید.

پای راست خود را واضح و روشن در ذهن تجسم کنید (انگشتان پا، ناخنها، کف پا، روی پا، قوزک، ساق پا، زانو و ران). تمام حواس خود را روی پای راست خود متمرکز کنید و به تک تک آ نها فکر کنید. مخصوصاً در قسمتهایی که احیاناً دارای درد یا گرفتگی هستند. سپس فرمان ذهنی بدهید که پای راست شما شل، رها و آرام باشد. به خود تلقین کنید که پای راست شما آرام و رها است، از این آرامش لذت ببرید و آن را در ذهن مجسم کنید.

سپس پای چپ را مجسم کنید. انگشتان پا، ناخنها، کف پا، روی پا، قوزک، ساق پا، زانو و ران را، تجسم کنید. روی قسمتهای مختلف مخصوصاً قسم تهایی که درد یا گرفتگی دارند، تمرکز کنید. فرمان بدهید که پای چپ شل و آرام باشد. تلقین کنید که پای چپ شما شل و رهاشده است و لذت بردن از این آرامش را تجسم کنید.

سپس برای دست راست و دست چپ، این کار را انجام دهید. عضلات شکم، سینه و پشت را شل کنید و همانند توضیحات بالا، پنج مرحله ریلکسیشن را انجام بدهید.

سپس سر و گردن و صورت خود را تجسم کنید. در هر مرحله، همه اجزا واضح و روشن تجسم شوند و روی جز به جز آنها تمرکز کنید. فرمان ذهنی بدهید که عضلات در حالت شل و آرام قرار بگیرند. تلقین کنید و سپس لذت ببرید و تجسم کنید. اکنون تمام عضلات بدن شما، از نوک انگشتان پا تا فرق سر در حالت آرامش قرار دارد. حالا به یک خاطره خوب با جزئیات مربوط به آن فکر کنید.

به طور مثال تصور کنید در جریان آبی قرار گرفتید که به سمت مبدا هستی میرود و آرامش ناشی از آن را احساس کنید. خودتان را ببینید که در آرامش هستید و این عبارات را در ذهن تکرار کنید: من آرام هستم، شاد و بانشاطم، خدای بزرگ همیشه با من و پشتیبان من است. من اشرف مخلوقات و تجلی کائنات هستم. دقت و تمرکز بالایی دارم و خدا را سپاسگزارم.

اکنون سه نفس عمیق بکشید. چشمها را به آرامی باز کنید و به حالت عادی بازگردید.

شما میتوانید این تمرین را به مدت ۱۵ دقیقه یا حتی فقط برای مدت یک دقیقه انجام دهید. در تمام طول تمرین، به هیچ عنوان به افکار مزاحم اجازه ورود ندهید. فقط تمرکز کنید. با انجام این تمرین فوق العاده، توجه و تمرکز شما به شدت بالا میرود.

نظرات کاربران

علی دائمی
۱۴۰۱/۰۶/۱۸

چند نکته دربارهٔ این کتاب: ❌ کتابی که گاهی به مطالب زرد و انگیزشی بسیار نزدیک می‌شد. دعوت به مثبت‌نگری و آرامش و ریلکسیشن و اینجور شعارها نه تنها وجاهت چندانی نداره، با تندخوانی هم ارتباط زیادی نداره. ❌ نویسنده گاهی اوقات

- بیشتر
Ali Golpa
۱۴۰۰/۱۲/۲۰

این کتاب رو خیلی دوست داشتم چون کاملا کاربرد محور بود و توش تمرینات فراوان در مورد تندخوانی ارائه میداد، توضیحات اضافه خیلی کمی داشت و واقعا میتونید با این کتاب، خیلی مختصر و مفید تندخوان بشین. وقتی فهرست کتابو دیدم

- بیشتر
rabani
۱۴۰۱/۰۳/۱۴

این کتاب رو دوست داشتم چون تالیف بود نه ترجمه. مشخص است که نویسنده درباره مهارت تندخوانی از منابع خارجی زیاد ایده گرفته بااینحال در اینکه چطور مطالب وایده‌ها رو کنار هم بذاره، موفق بوده. تمرینات مربوط به استفاده از

- بیشتر
کاربر ۵۱۱۹۹۷۷
۱۴۰۱/۰۷/۱۵

زیاد جالب نبود حیف پولی ک دادم💔🙂

محمدمتین
۱۴۰۱/۰۳/۱۲

کتاب واقعا عالیه از همه نظر .میاد تکنیک های قبل مطالعه و تقویت و تمرکز رو میگه و به نظرم یه کتاب جامعه در این بابه واقعا تشکر از نویسنده چون واقعا کار کرده روی این کتاب .

BookGiraffe
۱۴۰۲/۰۴/۱۸

اوایل خیلی شبیه به کتاب های زرد بود، شاید بخاطر نوع گرایش نویسنده بود که خودش هم در متن اشاره می کند که معمولا ۲۰ در یک کتاب اصل مطلب هستند(البته کتاب های زرد هیچ ارزش خواندن ندارند). در کل دو

- بیشتر
کاربر ۹۶۳۸۱۰
۱۴۰۱/۱۰/۱۵

عااااالی بود ممنونم از نویسنده محترم که بابیانی روان و قابل درک اصول تندخوانی رو ارائه دادند با رعایت این اصول و تمرین انها از شرکت در دوره های تندخوانی بی نیاز میشید .

کاربر 4972686
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

سلام به همه عزیزان، من ،نظر دادن به این کتاب رو وظیفه خودم میدونم و به عنوان نویسنده کتاب راز های طلایی مطالعه و یادگیری،این کتاب رو به شما توصیه می کنم چون اطلاعات خوبی رو در کتاب قرار داده،البته این

- بیشتر
مهدی
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

کتاب عالیی هست

علی یاوری
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

به نظرم نویسنده خیلی کامل و دقیق به انجام تمرینات برای تند خوانی و تقویت حافظه پرداخته و تلاش های نویسنده موجب شده مجموعه ای بی نظیر در اختیار کسانی مشتاق یادگیری هستند قرار گیرد .. دمش گرم ‌.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان