دانلود و خرید کتاب چشم و نگاه محمدرضا اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چشم و نگاه اثر محمدرضا اکبری

کتاب چشم و نگاه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چشم و نگاه

کتاب چشم و نگاه نوشته محمدرضا اکبری است. کتاب چشم و نگاه یکی از کتاب‌های معرفت‌شناسی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل است. 

شركت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامیاست. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثارارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن كریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل كتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و كلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر كرده. همچنین فروشگاه كتاب این شركت به عنوان بزرگترین مركز عرضه و توزیع كتب دینی در تهران فعالیت دارد

درباره کتاب چشم و نگاه

چشم ها با جثۀ کوچک و زیبایی که دارند دریچه ای به جهان آفرینش اند و ارتباط انسان را با محیط و اشیاء پیرامون خود برقرار می کنند. چشم ها با یک نگاه بهترین تصاویر شفاف و رنگی را بر صفحه قلب بیننده به ظهور می رسانند و اطلاعات از اشیاء را مستند سازی می کنند.

چشم زبان دوم انسان است که می تواند بسیاری از مقاصدش را با نگاه های خود به دیگران منتقل کند. همچنین این توانمندی بزرگ را دارد که در یک لحظه حساس با تصویربرداری خود دریایی از محبت یا نفرت را به درون اقیانوس وجود انسان روانه کند.

چشمان انسان قادرند با یک نگاه درون بیننده را تحریک کرده و او را در اوج تمایلات جنسی قرار داده و سرنوشت او را رقم بزنند. این حرکت ها و تأثیرگذاری ها، چشم را در جایگاه حساس و بسیار مهمی قرار داده است.

نگاه انسان مانند سایر اعمال او از احکام پنج گانه واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح برخوردار است. نگاه های واجب و مستحب نگاه های ارزشی انسان به شمار می روند و نگاه های حرام و مکروه نگاه های ضد ارزشی او را تشکیل می دهند و سایر نگاه ها مباح هستند.

بنابراین نگاه می تواند در ابعاد مختلف اخلاقی، عرفانی، عاطفی و فقهی مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا تأثیر سرنوشت ساز آن بر جسم و روح آدمی در دنیا و آخرت آشکار گردد.

این کتاب هشت فصل با عناوین زیر دارد:

 فصل اول: جلوه های معرفت (رابطۀ چشم و دل، تربیت چشم ها، مسئولیت چشم ها، حق چشم ها، مراقبت از چشم ها)

فصل دوم: نگاه های ارزشی (نگاه به پدر و مادر، نگاه به برادر دینی، نگاه به چهرۀ عالم دینی، نگاه به سادات، نگاه به کعبه، نگاه به قرآن، نگاه به امام عادل، نگاه های آگاهی بخش، نگاه به دریا، نگاه به سبزه، نگاه به آب جاری)

فصل سوم: نگاه های ضد ارزشی (نگاه به جلوه های فریبندۀ دنیا، نگاه به فریفتگان دنیا، نگاه به احمق، نگاه به بخیل، نگاه به بلادیدگان، نگاه خائنانه، نگاه از روی شهوت)

فصل چهارم: حرمت نگاه (حرمت نگاه به نامحرم، دلایل حرمت نگاه به نامحرم، حرمت نگاه در قرآن، تفسیر آیات حرمت نگاه، ماهیت نگاه به نامحرم، فلسفۀ حرمت نگاه، حرمت نگاه به همجنس)

فصل پنجم: عوامل نگاه های حرام (وسوسه های شیطان، هوسرانی، توهم پاکی نگاه، بی حجابی و تبرّج، اختلاط زن و مرد)

فصل ششم: آثار نگاه حرام و ترک آن (آثار نگاه های حرام، بهای یک نگاه، آثار ترک نگاه )

فصل هفتم :راه کارهای ترک نگاه حرام (آرام گرفتن در حاکمیت خداوند، احساس حضور در محضر خداوند، استعانت از خداوند، توجه به لذت های ترک نگاه، حجاب زن، آراستگی همسران در خانه، یاد مرگ و قیامت)

احکام نگاه و حجاب (نگاه مرد به زن، نگاه مرد به عکس و فیلم زن، نگاه زن به مرد، نگاه زن به عکس و فیلم مردان، نگاه های متفرقه، نگاه های مجاز، محارم، پوشش زن مسلمان، لباس های تنگ یا نازک، پوشاندن زینت ها، رنگ پوشش، چادر، پوشش مردان)

خواندن کتاب چشم و نگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال سعادت در جهان هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

Zahra.H
۱۴۰۰/۰۹/۰۲

خیلی خوب و عالی بود و نکات خوبی متذکر می شود، فقط نوع پی دی اف کتاب یک مقدار اذیت می کند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان