دانلود و خرید کتاب بررسی مقایسه ای راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال داعش در سوریه و عراق حمیده هوشور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی مقایسه ای راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال داعش در سوریه و عراق اثر حمیده هوشور

کتاب بررسی مقایسه ای راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال داعش در سوریه و عراق

معرفی کتاب بررسی مقایسه ای راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال داعش در سوریه و عراق

کتاب بررسی مقایسه ای راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال داعش در سوریه و عراق نوشته حمیده هوشور، تحقیقی در زمینه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل است که اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطبان این رشته‌ها قرار می‌دهد.

درباره کتاب بررسی مقایسه ای راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال داعش در سوریه و عراق

یکی از مؤلفه‌های اصلی شکلدهنده راهبرد سیاست خارجی و امنیتی کشورها عوامل محیطی است. در واقع، سیاست خارجی و امنیتی همه کشورها با محیط در تعامل است. اهداف، توانایی‌ها، استراتژی‌ها، ابزارها، فنون، تاکتیک‌ها، سبک و دستگاه سیاست خارجی، همچنین تصمیمات، اقدامات و پیامدهای سیاست خارجی همگی در این تعامل، نقش دارند ازاین جهت، سیاست امنیتی کشورها ممکن است تحت تأثیر عوامل خارجی از قبیل موقعیت ژئوپلیتیک، ساختار نظام بین‌الملل و ساختار و محیط امنیتی منطقه‌ای قرار گیرد. راهبرد امنیتی جمهوری اسلامی ایران نیز به موازات تأثیرپذیری از متغیرهای داخلی، تحت تأثیر روندهای امنیتی محیطی قرار داشته است.

تا پیش از حادثه 11 سپتامبر، وضعیت ایران به دلیل حضور حکومت طالبان در شرق کشور و حمایت مالی امریکا، عربستان و پاکستان از این حکومت به گونه‌ای بود که نه تنها امکان توسعه و بسط روابط و گسترش نفوذ در شرق خود را نداشت بلکه احساس تهدید شدیدی نیز می‌کرد؛ به طوریکه برخی مواقع احتمال بروز جنگ وجود داشت. در غرب ایران، رژیم صدام حسین قرار داشت که سابقه یک جنگ هشت ساله را با ایران در کارنامه داشت و پس از جنگ نیز توسط امریکا ستون اصلی سیاست مهار در مقابل ایران محسوب می‌شد. در شمال غربی ایران هم ترکیه قرار داشت که روابط رو به رشدی با اسرائیل برقرار کرده بود. به گونه‌ای که اسرائیل اجازه حضور در مرزهای ایران و ترکیه را پیدا کرده بود. بر این اساس، ایران برای حرکت به سوی روابط با سوریه و حزب الله محدود شده بود. در خلیج فارس علاوه بر عراق، عربستان نیز با حمایت امریکا به دنبال مهار ایران و داشتن نقش برتر در منطقه بود و در این راستا از نفوذ خود بر طالبان برای فشار بر ایران استفاده می‌کرد. در شرق خاورمیانه، اسرائیل از موقعیت بهتری حتی نسبت به عربستان برخوردار بود. این کشور در سایه فروپاشی شوروی و حمایت امریکا و کشورهای بزرگ، موفق به دستیابی به صلح با همسایگان عرب خود شده بود. انعقاد قرارداد صلح با کشورهای عربی باعث شده بود که این کشور تا اندازه‌ای از جنگ دائم با آنها رهایی یابد و با حمایت امریکا روابط خوبی با ترکیه برقرار کند؛ به گونه‌ای که با حمایت امریکا در پایان دهه ۹۰ محور امریکا- ترکیه- اسرائیل در مقابل ایران – سوریه شکل گرفت.

این کتاب سعی دارد با بررسی این دوره تاریخی و موضع‌گیری‌های این کشورها مقابل هم اطلاعات مفیدی در اختیار خوانندگان قرار دهد. کتاب بررسی مقایسه ای راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال داعش در سوریه و عراق سعی می‌کند با ترسیم تصویری واضح از تاثیر روابط بین‌الملل و بازی قدرت در منطقه خاورمیانه علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل را راهنمایی کند.

خواندن کتاب بررسی مقایسه ای راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال داعش در سوریه و عراق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۲۰۰
تومان