دانلود و خرید کتاب بازاریابی و مدیریت بازار ابوذر مختاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاریابی و مدیریت بازار اثر ابوذر مختاری

کتاب بازاریابی و مدیریت بازار

امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بازاریابی و مدیریت بازار

کتاب بازاریابی و مدیریت بازار نوشته ابوذر مختاری است. کتاب بازاریابی و مدیریت بازار نگاهی تازه به کسب و کار است که انتشارات نسل روشن برای علاقه‌مندان منتشر کرده است.

درباره کتاب بازاریابی و مدیریت بازار

طی چند سال گذشته، تمایل فزاینده‌ای نسبت به اینکه شرکت‌ها سازمان بازاریابی خود را با چه روشی طراحی و اجرا می‌کنند به وجود آمده است. تمامی موفقیت‌های مدیریتی اخیر (نظیر مدیریت کیفیت جامع، مهندسی مجدد فرآیند تجاری، مدیریت روابط مشتری و غیره)، با تأکید بر اینکه چرا بهبود کارایی و اثربخشی فرایندهای بازاریابی، برای ارتقاء عملکرد سازمانی ضروری است، سازمان بازاریابی را در کانون توجه قرار داده داده‌اند. موضوع سازمان بازاریابی، اساسا تخصیص فعالیت‌ها به گروه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. ادبیات موجود در رابطه با سازمان بازاریابی خاطر نشان می‌کند که فعالیت‌های سنتی مرتبط با بازار (مثل تبلیغات، قیمت گذاری، توزیع) به طور فزاینده‌ای به گروه‌های وظیفه‌ای گوناگون تخصیص می‌یابد و تخصیص فعالیت‌ها به گروه‌های وظیفه‌ای باعث افزایش عملکرد شرکت می‌شود. این کتاب سعی دارد نگاه تازه به بازاریابی را بررسی کند.

خواندن کتاب بازاریابی و مدیریت بازار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازاریابی و مدیریت بازار

در دنیای رقابتی امروز بازاریابی و فروش محصولات نقش مهمی در موفقیت بنگاه‌ها ایفا می‌کند. در چند دهه گذشته اقتصاد ایران که کالاهای تولیدی عمدتاً در بازار حفاظت شده داخلی و در یک فضای غیر رقابتی و اقتصاد دولتی فروخته می‌شد، مقوله بازاریابی و فروش زیاد مورد توجه مدیران بنگاه‌ها قرار نداشت ولیکن با رقابتی شدن اقتصاد، باز شدن بازارهای داخلی برای رقبای خارجی و توسعه ظرفیت‌های تولیدی برخی صنایع به میزان فراتر از تقاضای داخلی و ضرورت حضور صنایع مزبور در بازارهای بین المللی، مقوله‌های بازاریابی، قیمت‌گذاری و فروش برای تحقق سودآوری بنگاه‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. از جانب دیگر، لزوم برخورد علمی با مقوله فروش و بازایابی و حرکت به سمت روش‌های نوین به جای روش‌های سنتی، ایجاب می‌کند که مدیران و کارشناسان فروش و بازاریابی، ضمن رویکرد حرفه‌ای به موضوعات فروش و بازاریابی با نظریه‌ها و روش‌های پیشرفته در این زمینه آشنا شوند. فروش به عنوان یک عامل اساسی در حیات یک سازمان تجاری یا تولیدی، مورد توجه شرکت‌ها می‌باشد. در واقع فروش، رگ حیات سازمان، احیاء کننده روند جاری و تسریع کننده روند رشد سازمان می‌باشد. مدیران فروش باید بازارهای هدف را از طریق تیم‌های تحقیقات بازار یا تیم بازاریابی، شناسایی کنند و با هماهنگ کردن مشتریان شناخته شده و ناشناس، بازاریابان را به سمت آنان سوق دهند و با پیگیری نیازها و خواسته‌های به روز مشتریان، بازاریابان را در جهت هر چه بیشتر برآورده کردن این نیازها با هماهنگی کامل به حرکت درآورند. بازاریابی نیز مجموعه‌ای از تمام تلاش‌های سازمان یافته‌ای است که هدف آن درنهایت کسب سود و شهرت برای بنگاه است. این تلاش‌ها از تحقیقات آغاز شده و با فروش ادامه می‌یابد. درحالی که فروش یعنی هنر و توانایی به ثمر رساندن کلیه تلاش‌های بازاریابی که به صورت ایجاد بازار، حفظ بازار یا افزایش سهام بازار متجلی می‌شود. پس صاحبان بنگاه‌ها باید این دو فرایند را از هم تفکیک کنند و با نگاه صحیح به آنها بنگرند. هدف تمام شرکت‌های تجاری، افزایش فروش و سودآوری از طریق ارضای نیازها و خواسته‌های بازار و مصرف کنندگان در بلندمدت است. ایجاد و حفظ سهم بازار نیز یکی از اهداف اولیه کسب و کارهاست. با گذر از دوره محصول گرایی به دوره بازارگرایی و دوره فراصنعتی، رقابت شرکت‌ها در جهت کسب سهم بالاتری از بازار موجود، پیچیده‌تر و فشرده‌تر گردیده است. از جمله مواردی که در بازارهای رقابتی امروزی باید مورد توجه قرار گیرد ایجاد ارزش برای مشرتیان سازمان است. در مفهوم بازاریابی اعتقاد بر این است که نیل به اهداف سازمانی بستگی تام به تعریف و تعیین نیازها و خواسته‌های بازارهای هدف و تأمین رضایت مشتری به نحوی مطلوب‌تر و مؤثرتر از رقبا دارد. رویکرد اقتصادی جهانی نیز، شرکت‌ها را بر آن داشته تا بیش از پیش توجه خود را به مفاهیم نوین بازاریابی معطوف دارند، چرا که در این فضای رقابتی، می‌توان گفت که مشتریان مهم‌ترین سرمایه‌های شرکت هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان