دانلود و خرید کتاب ریکاردو لگورتا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریکاردو لگورتا اثر جعفر اعرابی

کتاب ریکاردو لگورتا

معرفی کتاب ریکاردو لگورتا

کتاب ریکاردو لگورتا نوشته جعفر اعرابی است. کتاب ریکاردو لگورتا را انتشارات کتابکده کسری منتشر کرده است. کتاب ریکاردو لگورتا به زندگی این معمار بزرگ مکزیکی می‌پردازد.

درباره کتاب ریکاردو لگورتا

ریکاردو لگورتا ویلچیس معمار مکزیکی برجسته نسل خود است. شاید نخستین احساسی که در مواجه با آثار لگورتا برانگیخته می‌شود شادمانی حاصل از مواجهه با رنگ‌ها باشد. توجه به رنگ در طراحی معماری برای همه ما امری دشوار اما پر اهمیت است. در اینجا می‌توان به گفته‌ای از فیلیپ استارک، اشاره نمود: "وظیفه طراح ایجاد بیشترین شادکامی با کمترین امکانات است." جهت آشنایی بهتر با آثار لگورتا و از آن جا که آثار او به "معماری رنگی" مشهور بوده و موضوع رنگ نیز از موضوعات پر اهمیتی است که کمتر به آن پرداخته شده است، بخش اول از کتاب حاضر را به بررسی مختصر رنگ در معماری اختصاص داده‌ایم.

در بخشی دیگر از کتاب، شاخصه‌ها و ویژگی‌های بارز معماری لگورتا در قالب نقدها و مقالات به همراه تصاویری از آثار وی تشریح و تحلیل شده است. در بخش معرفی گزیده‌ای از آثار، تعدادی از شاخص‌ترین و تاثیرگذارترین آثار لگورتا انتخاب و تا جای امکان به طور کامل معرفی‌ شده‌اند. گفتنی است که در این بخش آثاری انتخاب شده‌اند که علاوه بر تصاویر، مدارک فنی آن‌ها نیز قابل دسترسی بوده‌اند.

مطالعه آثار لگورتا و معمارانی که به دور از هرگونه هیاهوی تبلیغات و رسانه، نماینده شایسته‌ای از فرهنگ خویش باشند به ما کمک می‌کند تا هماهنگ با بستر فرهنگی خود طراحی کنیم و بیشتر به شناسایی ارزش‌های بومی و خودی بپردازیم، تا این که صرفاً دغدغه اقتباس، ترکیب احجام و یا هماهنگ‌سازی اثر با تصاویر جذاب چاپ شده در مجلات را داشته باشیم.

«یـکصد طـراح مـعاصر» نخستین مجموعه در ایران است که با هدف تجزیه و تحلیل آثار و اندیشه‌های طراحانی از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف منتشر می‌شود. این مجموعه نه به معرفی مشاهیر معماری و معماران «سوپر استار» اختصاص دارد و نه اصولا به معرفی بسنده می‌کند، بلکه به تحلیل و نقد پرداخته و طراحانی را معرفی می‌کند که کمتر در نشریات و کتب فارسی نامی از آن‌ها برده شده است. حتی اگر طراح صاحب نامی نظیر «رم کولهاوس» یا «زاحا حدید» در میان این طراحان انتخاب شده باشد، سعی شده‌ است تا به آثار متاخر و مبانی نظری معاصر در طراحی آنان پرداخته شود.

«یـکصد»، استعاره‌ای است از «بسیار»، هدف اما رسیدن به عدد صـد نیست، ممکن است با استقبال خوانندگان و همکاری نویسندگان و مترجمان تعداد کتب این مجموعه از یکصد نیز فراتر رود، شاید هم این مجموعه چون بسیاری از نمونه‌های مشابه در میانه راه متوقف شود، کسی چه می‌داند! هدف اما شروع مجموعه‌ای است که پایانی بر آن متصور نیستیم، کاری گروهی که ممکن است سال‌ها ما را گرد هم آورد، بهانه‌ای برای ارتباط با دانشجویان، اساتید، مترجمین و هنرمندان فعال در سایر گرایش‌های طراحی و در نهایت ارتقا آگاهی و مطالعه طراحان است و امیدوارند سال‌ها بعد این مجموعه کتاب منبعی ارزشمند برای علاقه‌مندان و دانشجویان معماری باشد تا بتوانند با مراجعه به آن معماران مطرح جهان را بشناسند.

خواندن کتاب ریکاردو لگورتار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به معماری پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۸۵,۰۰۰
تومان