دانلود و خرید کتاب آخرین کلام امیر عباس خواجه پیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آخرین کلام امیر اثر عباس  خواجه پیری

کتاب آخرین کلام امیر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آخرین کلام امیر

«آخرین کلام امیر» به قلم دکتر عباس خواجه‌پیری، شرح واپسین وصیّت امیرالمؤمنین (ع) است که در بستر شهادت فرمودند. در تدوین و نگارش کتاب حاضر، سعی شده تا از جملات و فرمایشات امام (ع) بهره‌گیری شود، اما در برخی موارد توضیحاتی که ضروری به نظر آمده، افزوده شده است. همچنین در پاره‌ای موارد با حفظ امانت در رعایت محتوا، فرمایشات ایشان در قالب جملات دیگری جایگزین شده است:

امیر سخن، که پس از اجابت ضربت کین، با فریاد «فُزتُ بربّ الکعبه» حاجت روا و رستگار شده است،‌ لحظات آخرین عمر پربرکتش را برای بیان آخرین وصایای خویش مغتنم می‌شمرد، و در جملاتی نه چندان طولانی، پندهایی مهم و ماندگار، در ظاهر به دو دلبندش (امام حسن وامام حسین (ع))، اما در واقع برای همگان تا قیامت (و من بلغه کتابی) بیان می‌فرماید.

آنگاه پیشوای پرهیزگاران، که از دیرگاه دل از دنیا برکنده بود, دیدگانش را بر این دنیای فانی می‌بندد، و روح ملکوتی و آسمانی‌اش به جوار رحمت و قُرب الهی پرواز می‌کند و انسان‌ها را از نعمت حضور ظاهری‌اش محروم می‌سازد.

گرچه از این لحظات غم‌بار قرن‌ها می‌گذرد، لیکن زمان سنگینی این مصیبت عظما را از قلوب دلدادگان اهل‌بیت (ع) نکاسته است؛

امّا:

شیعۀ امیرالمؤمنین (ع) مشتاق است بداند که امیر و مولایش در آن لحظات پرهیجان و سرنوشت‌ساز، او را به چه چیز وصیّت فرموده و برایش کدام امانت را به جای گزارده است؟

نظرات کاربران

sadeghi
۱۳۹۷/۰۶/۱۲

🌼استاد امین نخله, یکی از صاحبنظران مسیحیت, در جواب شخـصی کـه از او درخواست کرده بود که صد کلمه از نهج البلاغـه را بـرای او انتخاب کند, می گوید: به خدا قسم نمی توانم. چگونه از میان صدها کلمه کهربار

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۶/۰۸

کتاب صد و بیست و چهارم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی ، عالی عالی عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
... والله، الله فی الصلاة، فانّها عمود دینکم... یعنی: و خدا را، خدا را در مورد نماز در نظر داشته باشید، که آن ستون دین شماست.
سیّد جواد
در مورد مراعات همسایه تا به آنجا تأکید و سفارش شده است که فرموده‌اند: انسان نباید دیوار خانه‌اش را به اندازه‌ای بالا ببرد که مزاحم آفتاب و نور و هوای خانۀ همسایه باشد.
سیّد جواد
... والله الله فی جیرانکم، فانّهم وصیة نبیّکم (ص)، مازال یوصینا بهم حتّی ظنّوا انّه سیوّرثهم... یعنی خدا را، خدا را، در مورد همسایگانتان در نظر داشته باشید. همانا همسایگان سفارش پیامبر (ص) شما هستند. پیامبر (ص) پیوسته ما را نسبت به آنها سفارش می‌فرمود، تا آنجا که گمان بردیم به زودی آنها را وارث اموال و دارایی‌هایمان قرار خواهد داد...
سیّد جواد
پیامبر اکرم (ص) در حالی که دو انگشت خویش را در کنار هم قرار داده بودند، فرمودند: انا و کافل الیتیم کهاتین فی الجنة یعنی: (من و آن کس که یتیمی را سرپرستی کند، مانند این دو انگشت من در بهشت در جوارهم هستیم).
سیّد جواد
ارتباط انسان‌ها بستگی به درجۀ ایمان و آشنایی با معارف اسلامی دارد. براین اساس، افراد هرچه به حقیقت ایمان نزدیک‌تر و با معارف اسلامی آشناتر باشند، پیوندی نزدیک‌تر و محکم‌تر دارند و مسألۀ قطع ارتباط فقط نسبت به کسانی مطرح است که از روی عناد و یا علم و عمد با حق و حقیقت مبارزه می‌کنند. قاعدۀ کلی در این زمینه همان است که قرآن کریم می‌فرماید: (اشداء علی الکفّار، رحماء بیهنم...)؛‌ سورۀ فتح - آیۀ ۲۹ یعنی: (بر کافران سخت گیرند، با یکدیگر مهربانند..).
سیّد جواد
(مردم فرزندان دنیا هستند و آدمی به سبب علاقه به مادرش سرزنش نمی‌شود؛ بحارالانوار، جلد ۷۳، روایت ۱۳۵، باب ۲۲)
f_altaha
واجبات دین منحصر به نماز خواندن و روزه گرفتن نیست، بلکه مسألۀ «اعانت مظلوم» هم یکی از واجبات مسلّم اسلام است.
sadeghi
در مدت قهر اگر کسی بتواند بین آن دو مؤمن را اصلاح دهد، واجب است به این کار اقدام کند، حتی اگر با توسل به دروغ باشد،‌ گرچه می‌دانیم که دروغ یکی از بزرگترین گناهان کبیره است، و برحسب روایات، کلید بسیاری از گناهان دیگر است، (بحارالانوار، جلد ۷۲، صفحه ۲۶۳، روایت ۶۴، باب ۱۱۴). اما اصلاح بین دو مؤمن و رفع کدورت بین آنها به قدری اهمیت دارد، که به خاطر آن دروغ گفتن نه تنها جایز می‌گردد، بلکه مطلوب و مستحب می‌شود و این دروغ ثوابش از هر راستگویی بیشتر است، چرا که باعث می‌گردد دو نفر مؤمن آشتی کنند و کدورت و نقار میان آنها از بین برود.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
پیام ششم: اعانت مظلوم کونا ... للمظوم عوناً ...؛ یار ستمدیده باشید...
منمشتعلعشقعلیمچکنم
پیام دوم: وارستگی از دنیا ... و ان لاتبغیا الدنیا، و ان بغتکما، ولا تأسفا علی شیئی منها زوی عنکما... فرزندان عزیزم،‌ به دنبال دنیا نروید، هرچند دنیا به سراغ شما بیاید، و بر چیزی از دنیا که از شما گرفته شده است، اندوهناک نشوید...
sadeghi

حجم

۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان