بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آخرین کلام امیر | طاقچه
کتاب آخرین کلام امیر اثر عباس  خواجه پیری

بریده‌هایی از کتاب آخرین کلام امیر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأی
۵٫۰
(۴)
... والله، الله فی الصلاة، فانّها عمود دینکم... یعنی: و خدا را، خدا را در مورد نماز در نظر داشته باشید، که آن ستون دین شماست.
سیّد جواد
در مورد مراعات همسایه تا به آنجا تأکید و سفارش شده است که فرموده‌اند: انسان نباید دیوار خانه‌اش را به اندازه‌ای بالا ببرد که مزاحم آفتاب و نور و هوای خانۀ همسایه باشد.
سیّد جواد
... والله الله فی جیرانکم، فانّهم وصیة نبیّکم (ص)، مازال یوصینا بهم حتّی ظنّوا انّه سیوّرثهم... یعنی خدا را، خدا را، در مورد همسایگانتان در نظر داشته باشید. همانا همسایگان سفارش پیامبر (ص) شما هستند. پیامبر (ص) پیوسته ما را نسبت به آنها سفارش می‌فرمود، تا آنجا که گمان بردیم به زودی آنها را وارث اموال و دارایی‌هایمان قرار خواهد داد...
سیّد جواد
پیامبر اکرم (ص) در حالی که دو انگشت خویش را در کنار هم قرار داده بودند، فرمودند: انا و کافل الیتیم کهاتین فی الجنة یعنی: (من و آن کس که یتیمی را سرپرستی کند، مانند این دو انگشت من در بهشت در جوارهم هستیم).
سیّد جواد
ارتباط انسان‌ها بستگی به درجۀ ایمان و آشنایی با معارف اسلامی دارد. براین اساس، افراد هرچه به حقیقت ایمان نزدیک‌تر و با معارف اسلامی آشناتر باشند، پیوندی نزدیک‌تر و محکم‌تر دارند و مسألۀ قطع ارتباط فقط نسبت به کسانی مطرح است که از روی عناد و یا علم و عمد با حق و حقیقت مبارزه می‌کنند. قاعدۀ کلی در این زمینه همان است که قرآن کریم می‌فرماید: (اشداء علی الکفّار، رحماء بیهنم...)؛‌ سورۀ فتح - آیۀ ۲۹ یعنی: (بر کافران سخت گیرند، با یکدیگر مهربانند..).
سیّد جواد
(مردم فرزندان دنیا هستند و آدمی به سبب علاقه به مادرش سرزنش نمی‌شود؛ بحارالانوار، جلد ۷۳، روایت ۱۳۵، باب ۲۲)
f_altaha
واجبات دین منحصر به نماز خواندن و روزه گرفتن نیست، بلکه مسألۀ «اعانت مظلوم» هم یکی از واجبات مسلّم اسلام است.
sadeghi
در مدت قهر اگر کسی بتواند بین آن دو مؤمن را اصلاح دهد، واجب است به این کار اقدام کند، حتی اگر با توسل به دروغ باشد،‌ گرچه می‌دانیم که دروغ یکی از بزرگترین گناهان کبیره است، و برحسب روایات، کلید بسیاری از گناهان دیگر است، (بحارالانوار، جلد ۷۲، صفحه ۲۶۳، روایت ۶۴، باب ۱۱۴). اما اصلاح بین دو مؤمن و رفع کدورت بین آنها به قدری اهمیت دارد، که به خاطر آن دروغ گفتن نه تنها جایز می‌گردد، بلکه مطلوب و مستحب می‌شود و این دروغ ثوابش از هر راستگویی بیشتر است، چرا که باعث می‌گردد دو نفر مؤمن آشتی کنند و کدورت و نقار میان آنها از بین برود.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
پیام ششم: اعانت مظلوم کونا ... للمظوم عوناً ...؛ یار ستمدیده باشید...
منمشتعلعشقعلیمچکنم
پیام دوم: وارستگی از دنیا ... و ان لاتبغیا الدنیا، و ان بغتکما، ولا تأسفا علی شیئی منها زوی عنکما... فرزندان عزیزم،‌ به دنبال دنیا نروید، هرچند دنیا به سراغ شما بیاید، و بر چیزی از دنیا که از شما گرفته شده است، اندوهناک نشوید...
sadeghi

حجم

۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد