
سروناز
۲۲
ــ عشق؟ چه افکار کهنهای دارید واقعاً! تو این دورهزمانه دیگر کی از عشق دم میزند؟
ورونْسْکی گفت:
ــ چه میشود کرد، این مُد احمقانه و کهنه هنوز از بین نرفته.
ــ برای آنهایی که میچسبند بهش یا ولکنش نیستند، بیشتر ضرر دارد. من ازدواجهای موفق زیادی دیدهام که عقلانی انجام شده و خیلی هم خوب از آب درآمده.
ورونْسْکی جواب داد:
ــ بله، ولی تو همین ازدواجهای حسابگرانه، وقتی همان عشقی که سرکوب شده، تکانی بخورد، آن خوشبختی ظاهری دود میشود و میرود هوا.
ــ ولی ازدواج عاقلانه به ازدواجی میگوییم که هردوطرف قبلاً دیوانگیهاشان را کردهباشند. آخر، عشق یکجورهایی مثل مخملکه، همه باید بگیرند.
ــ پس آنوقت باید براش واکسن هم پیدا کنند،
سروناز
۴
ــ عشق؟ چه افکار کهنهای دارید واقعاً! تو این دورهزمانه دیگر کی از عشق دم میزند؟
ورونْسْکی گفت:
ــ چه میشود کرد، این مُد احمقانه و کهنه هنوز از بین نرفته.
ــ برای آنهایی که میچسبند بهش یا ولکنش نیستند، بیشتر ضرر دارد. من ازدواجهای موفق زیادی دیدهام که عقلانی انجام شده و خیلی هم خوب از آب درآمده.
ورونْسْکی جواب داد:
ــ بله، ولی تو همین ازدواجهای حسابگرانه، وقتی همان عشقی که سرکوب شده، تکانی بخورد، آن خوشبختی ظاهری دود میشود و میرود هوا.
ــ ولی ازدواج عاقلانه به ازدواجی میگوییم که هردوطرف قبلاً دیوانگیهاشان را کردهباشند. آخر، عشق یکجورهایی مثل مخملکه، همه باید بگیرند.
ــ پس آنوقت باید براش واکسن هم پیدا کنند،
محسن
۴
خوب، البته میبخشی، ولی میدانی که برای من تمام زنهای جهان به دودسته تقسیم میشوند... یعنی درواقع درستتر بگویم... همهٔ زنها و او... من این موجودات دلربای سقوطکرده را نه دیدهام و نه به چشمم میآیند. کسانی مثل آن فرانسوی بزکدوزککردهٔ پشت پیشخوان که موهاش را لوله کردهبود، برام پست و بیارزشاند. باقیشان هم همیناند.
F.Z
۳
آنّا برای این میگریست که هرقدر هم تلاش میکرد، نمیتوانست از خودش قویتر باشد.
محیا
۳
درست مثل کسی که خواسته آتشی را خاموش کند، اما نتوانسته و از تقلا عصبانی شده و به آتش میگوید: حالا که نمیخواهی خاموش شوی، پس بسوز!
متولد اول و نیمه
۳
کدام وقت؟! گاهی آدم یکماهش به نیمروبل هم گرانه و گاهی نیمساعتش را هم با طلا عوض نمیکند.
سروناز
۱
ــ عشق؟ چه افکار کهنهای دارید واقعاً! تو این دورهزمانه دیگر کی از عشق دم میزند؟
ورونْسْکی گفت:
ــ چه میشود کرد، این مُد احمقانه و کهنه هنوز از بین نرفته.
ــ برای آنهایی که میچسبند بهش یا ولکنش نیستند، بیشتر ضرر دارد. من ازدواجهای موفق زیادی دیدهام که عقلانی انجام شده و خیلی هم خوب از آب درآمده.
ورونْسْکی جواب داد:
ــ بله، ولی تو همین ازدواجهای حسابگرانه، وقتی همان عشقی که سرکوب شده، تکانی بخورد، آن خوشبختی ظاهری دود میشود و میرود هوا.
ــ ولی ازدواج عاقلانه به ازدواجی میگوییم که هردوطرف قبلاً دیوانگیهاشان را کردهباشند. آخر، عشق یکجورهایی مثل مخملکه، همه باید بگیرند.
ــ پس آنوقت باید براش واکسن هم پیدا کنند،