لوگو طاقچه
معرفی کتاب برای هدیه به آقایون

معرفی بهترین کتاب‌ها برای هدیه به مردان

46 بازدید

بیایید صادق باشیم، جوراب‌ها همیشه در صدر لیست انتخاب خانم‌ها برای هدیه‌دادن به آقایان هستند. شاید چون هدیه‌دادن همیشه مانند عبور از یک میدان مین است و یک حرکت اشتباه مساوی است با شکست. قطعاً جوراب امن‌ترین هدیه‌ی ممکن برای آقایان است و البته که همیشه موردنیاز آن‌هاست؛ اما این‌بار بیایید کمی بیشتر ریسک کنید و به میدان مین قدم گذارید. با فکر و خلاقیت هدیه‌ای انتخاب کنید که هم او را خوشحال کند و هم نشان دهد که وقت‌گذاری و انتخاب درست چقدر برای شما اهمیت داشته است. انتخاب کتاب مناسب برای هدیه‌دادن در روز تولد، روز مرد یا روز پدر این امر را محقق خواهد کرد. اصلا نگران نباشید، در این یادداشت از بلاگ طاقچه به شما کمک خواهیم کرد تا به سلامت از میدان مین عبور کنید و کتاب منحصربه‌فرد و مناسب برای هدیه‌دادن را پیدا کنید.

کتاب‌های انگیزشی و فلسفی برای هدیه به مردان

اگر کسی که می‌خواهید برایش هدیه بگیرید، به کتاب‌های انگیزشی، موفقیت و کتاب‌هایی درباره‌ی فلسفه‌ی زندگی علاقه دارد پیشنهاد می‌کنیم این کتاب‌ها را تهیه کنید.

هفت عادت مردمان موثر

هفت عادت مردمان موثر

نویسنده: استفن آر. کاوی

مترجم: صدیقه فرهادی

انتشارات هورمزد

اطلاعات بیشتر و خرید

زندگی راه‌های پرپیچ‌وخمی دارد و مدیریت زندگی شخصی و کاری و رسیدن به موفقیت به‌طور هم‌زمان سخت است؛ اما آگاهی فانوسی است که به عبور از این راه‌ها کمک می‌کند. «۷ عادت مردمان موثر» کتابی در زمینه‌ی توسعه فردی است و «استفن آر. کاوی» مسائل مربوط به این موضوع را با جامعیت خوبی در این کتاب مطرح می‌کند. از آنجایی که آقایان به موضوعاتی این‌چنینی علاقه دارند این کتاب گزینه‌ی بسیار مناسبی برای هدیه به آن‌هاست.

استفن کاوی در این کتاب قواعدی را مطرح می‌کند که به افراد کمک می‌کند تا به فردی کارآمدتر و مؤثرتر در تمام جنبه‌های زندگی تبدیل شوند. این کتاب از چهار بخش تشکیل شده است و هفت عادت و ایده را مطرح می‌کند که تفکر درباره‌ی‌ آن‌ها و عمل به آن‌ها به بهبود زندگی کمک شایانی می‌کند. او در این کتاب به موضوعاتی چون کنش‌گری، درک دیگران، هم‌افزایی و اولویت‌بندی کارها می‌پردازد و با زبان و بیانی ساده و آوردن مثال‌هایی این موضوعات را در ذهن مخاطب عینی می‌کند. کتاب «۷ عادت مردمان موثر» با ترجمه‌ی صدیقه فرهادی برای خواندن در طاقچه موجود است.

بخشی از کتاب صوتی هفت عادت مردمان موثر را بشنوید.

هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی

گوینده: گیتی خوشدل
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی
بستن تبلیغ

اسب سیاه

اسب سیاه

نویسنده: اگی اگاس

مترجم: پیام بهرام پور

نشر مون

اطلاعات بیشتر و خرید

اصطلاح اسب سیاه در فرهنگ بریتانیا به معنای ظهور ناگهانی یک قهرمان است. قهرمانی که همه را شگفت‌زده می‌کند؛ چون این قهرمان یک فرد معمولی است که هیچکس انتظاری از او ندارد. اسب سیاه یک کتاب در زمینه‌ی موفقیت و توسعه فردی است. تاد رز و اگی اگاس در این کتاب یک راهبرد عملی را ارائه می‌دهند تا به آدم‌ها کمک کنند به آنچه می‌خواهند برسند؛ اما راهبرد آن‌ها کمی متفاوت‌تر از راهبردهای دیگر است. بعضی‌ها تصور می‌کنند یک فرمول برای رسیدن به موفقیت برای همه وجود دارد؛ اما «تاد رز» و «اگی اگاس» معتقدند این‌طور نیست و نمی‌شود همیشه با یک فرمول ادامه داد. 

«مقصدت را بشناس، سخت تلاش کن و جا نزن» شعار اصلی عصر استانداردسازی است؛ اما این شعار دیگر جواب نمی‌دهد؛ حداقل نه برای همه. ‌نویسندگان کتاب «اسب سیاه» باور دارند که در حال گذر از این عصر هستیم. انسان‌ها اکنون در جهانی زندگی می‌کنند که همه چیز با سرعتی باور‌نکردنی در حال شخصی‌سازی‌شدن است؛ پس شاید بهتر باشد فرمول موفقیت هم شخصی‌سازی شود.

کتاب اسب سیاه هفت فصل دارد و این دو نویسنده در این هفت فصل راهبردها و روش‌های رسیدن به موفقیت شخصی‌سازی‌شده را بیان می‌کنند. نشر مون کتاب اسب سیاه را با ترجمه‌ی پیام بهرام‌پور منتشر کرده است.

بخشی از کتاب صوتی اسب سیاه را بشنوید.

اسب سیاه اگی اگاس

گوینده: حمید محمدی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اندر مزایای تنبلی؛ در ستایش بازی و تن‌آسایی و تعطیلات

اندر مزایای تنبلی؛ در ستایش بازی و تن‌آسایی و تعطیلات

نویسنده: ال جینی

مترجم: سما قرایی

نشر گمان

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر مرد بسیار پرمشغله‌ای را دوروبرتان سراغ دارید، این کتاب هدیه‌ی خوبی برای اوست. دنیای امروز دنیای سرعت و مشغله‌های ریز و درشت است. همه فکر می‌کنند باید خیلی زیاد کار کنند و اگر حتی برای مدت کوتاهی هیچ کاری نکنند احساس بدی خواهند داشت. ما هر روز کار می‌کنیم و این بار سنگین را به دوش می‌کشیم و روزی به خود می‌آییم و می‌بینیم که به کار معتاد شده‌ایم؛ اما چطور این اتفاق می‌افتد؟ این کتاب به فلسفه‌ی کار و تفریح با زبان ساده می‌پردازد و از نظریه‌ها و استدلال‌های مختلف استفاده می‌کند تا کمی در میان این شلوغی‌های روزانه به ماهیت اتفاقاتی که دورو برمان می‌افتد فکر کنیم. به این فکر کنیم که چرا اصلا ما به فراغت و سرگرمی و استراحت نیاز داریم. 

این کتاب به موضوعات دیگری چون تعطیلات و سفر، مصرف‌گرایی و بازنشستگی هم می‌پردازد. کتاب اندر مزایای تنبلی با ترجمه‌ی سما قرایی برای مطالعه در طاقچه موجود است. 

اگر شخص مورد نظر شما آدم تنبلی هم باشد! بازهم بهترین هدیه را به او می‌دهید؛ چون می‌فهمد فلسفه‌ای پشت تنبلی‌اش است.

بخشی از کتاب صوتی اندر مزایای تنبلی را بشنوید.

اندر مزایای تنبلی سما قرایی

گوینده: لیلا سلطانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کتاب‌های زندگینامه برای هدیه به مردان

بعضی از مردها عاشق خواندن کتاب‌های زندگینامه‌اند. پیشنهاد می‌کنیم این دو کتاب جالب و هیجان‌انگیز را برایشان به‌عنوان هدیه بگیرید.

کفش باز

کفش باز

نویسنده: فیل نایت

مترجم: شورش بشیری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر کسی که می‌خواهید به او هدیه دهید یک کارآفرین است که در روزهای سخت کاری قرار دارد این کتاب انتخاب خوبی است. کفش‌باز زندگی‌نامه‌ی مؤسس برند نایک یعنی فیل نایت است. کسی که همچون دیگر کارآفرینان مسیر سختی را برای رسیدن به موفقیت طی کرد و در نهایت، شد آنچه که در ذهن می‌پروراند. 

کفش‌باز زندگی‌نامه‌ی خودنوشت فیل نایت است و سفر زندگی او را از سال ۱۹۶۲ یعنی زمانی که ایده‌ و قصد سفرش به ژاپن را با پدرش مطرح کرد تا سال ۱۹۸۰ یعنی زمانی که به ثروتی نزدیک به صدوهفتادوهشت میلیون‌دلار دست یافت شامل می‌شود. او رویایی را زندگی کرد و ساخت که زمانی در دانشگاه توسط استادش غیرممکن و کوچک شمرده شد. او با نوشتن این کتاب به خوانندگان می‌گوید که هرگز خسته نشوند و ادامه دهند و ایمانی قوی داشته باشند. کفش باز را انتشارات میلکان با ترجمه‌ی شورش بشیری روانه‌ی بازار کرده است.

بخشی از کتاب صوتی کفش باز را بشنوید.

کفش باز فیل نایت

گوینده: مهرداد مهمان‌دوست
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ایلان ماسک

ایلان ماسک

نویسنده: والتر آیزاکسن

مترجم: حانیه بیات

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

ایلان ماسک یکی از مشهورترین آدم‌های این روزهای جهان، کارآفرینی که رویای تغییر دنیا را داشت و به ثروتی هنگفت دست یافت. اگر کسی که می‌خواهید به او هدیه دهید از طرفداران ایلان ماسک است یا دوست دارد او را بشناسد، این کتاب را برای هدیه از دست ندهید. برای خیلی از افراد این سؤال وجود دارد که ایلان ماسک از کجا شروع کرد و چطور شد که به اینجا رسید؟ این کتاب با جزئیات به این سؤال پاسخ خواهد داد. والتر آیزاکسن زندگی‌نامه او را به شیوه‌ای خاص و با روشی نو نوشته است. او به‌مدت دو سال بی‌وقفه در کنار ایلان ماسک حضور داشت و تمام جنبه‌های مختلف کاری و زندگی او را رصد کرد تا بتواند زندگی‌نامه‌ی دقیقی از او بنویسد. این کتاب ۹۳ فصل دارد و از دوران کودکی او شروع می‌شود و به زمان حال می‌رسد. والتر آیزاکسن تبحر خاصی در نوشتن زندگی‌نامه‌ی کارآفرینان دارد و خواندن کتاب‌های او برای آشنایی با کارآفرینی و فراز و فرودهای این کار بسیار توصیه می‌شود. این کتاب با ترجمه‌ی حانیه بیات در طاقچه موجود است.

اگر از این دست کتاب‌ها خوشتان می‌آید، می‌توانید کتاب زندگینامه‌ی استیو جابز، کتابی دیگر نوشته‌ی والتر آیزاکسن را نیز بخوانید یا به‌عنوان هدیه بخرید.

کتاب‌های تاریخی و سیاسی برای هدیه به مردان

مردان شیفته‌ی اخبارشنیدن و بحث‌کردن بر سر مسائل سیاسی و تاریخی هستند؛ پس چه هدیه‌ای برای آن‌ها بهتر از کتاب‌های تاریخی و سیاسی. مخصوصا آن‌هایی که موضوعشان مناقشه‌برانگیز است و می‌توان ساعت‌ها درموردشان حرف زد. دو نمونه از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا ملت ها شکست می خورند؟

چرا ملت ها شکست می خورند؟

نویسنده: جیمز ای رابینسون

مترجم: محسن میردامادی

انتشارات روزنه

اطلاعات بیشتر و خرید

صحبت درباره‌ی اقتصاد گل سرسبد محافل آقایان است؛ از این روی هدیه‌دادن این کتاب به آن‌ها خالی از لطف نیست. «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟» کتابی است در زمینه‌ی اقتصاد سیاسی و در ده فصل تدوین شده است. «دارون عجم اوغلو» و «جیمز ای رابینسون» در این کتاب یک نظریه را مطرح می‌کنند و به‌دنبال ردپای این موضوع در کشورهای مختلف به جست‌وجو می‌پردازند. آن‌ها مطرح می‌کنند که نظام الیگارشی یا اندک‌سالاری مانع بزرگ توسعه‌ی هر کشور و علت شکست ملت‌هاست. آن‌ها از تجربه‌های کشورهای بسیاری از اروپای شرقی و شوروی تا آفریقا و آمریکای لاتین صحبت می‌کنند و به استناد تجربیات این کشورها معتقدند با حکومت‌های اندک‌سالار بهبود عملکرد اقتصادی امکان‌پذیر نخواهد بود. در این کتاب داستان شکست و سقوط ملت‌ها را خواهید خواند و خواندن این چنین داستان‌ها آگاهی بخش خواهد بود. می‌توانید کتاب «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟» را با ترجمه‌ی محمدحسین نعیمی‌پور و محسن میردامادی در طاقچه پیدا کنید.

صلحی که همه صلح ها را بر باد داد

صلحی که همه صلح ها را بر باد داد

نویسنده: دیوید فرامکین

مترجم: حسن افشار

نشر ماهی

اطلاعات بیشتر و خرید

تاریخ یکی از موضوعات جذاب و خواندنی برای آقایان است. کتاب «صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد» روایت اتفاقات جنگ جهانی اول است. اتفاقاتی که تغییرات اساسی‌ای را در خاورمیانه شکل داد. در این کتاب با دیوید فرامکین، نویسنده و مورخ آمریکایی، همراه می‌شوید تا سیر تاریخی یک برهه‌ی زمانی خاص و تأثیراتش را بررسی کنید. فرامکین در پژوهش تاریخی خود فروپاشی امپراتوری عثمانی و اتفاقات دیگری را که جنگ جهان اول مسبب آن‌ها بوده است، علت خلق خاورمیانه‌ی امروزی می‌داند. خاورمیانه‌ای که همیشه درگیر جنگ است. او همچنین نقش بریتانیایی‌ها، فرانسوی‌ها و روس‌ها را در نوشتن سرنوشت خاورمیانه بررسی می‌کند. او با استفاده از مدارک و اسناد پژوهشی در این کتاب روایتی شفاف‌تر از اتفاقات سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۲ می‌نویسد و این نگاه و اندیشه‌ی متفاوت را خلق می‌کند. این کتاب دوازده بخش دارد و نشر ماهی با ترجمه‌ی حسن افشار آن را روانه‌ی بازار کرده است.

بخشی از کتاب صوتی صلحی که همه صلح ها را بر باد داد را بشنوید.

صلحی که همه صلح ها را بر باد داد دیوید فرامکین

گوینده: مهدی صفری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کتاب‌های داستانی برای هدیه به مردان

اگر مرد زندگی شما شیفته‌ی داستان خواندن باشد بهترین گزینه‌ها را در این قسمت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دژ دیجیتالی

دژ دیجیتالی

نویسنده: دن براون

مترجم: حسین شهرابی

انتشارات کتابسرای تندیس

اطلاعات بیشتر و خرید

بعضی از آقایان به جز اخبار به سریال‌های معمایی و جنایی هم بسیار علاقه دارند؛ بنابراین کتاب‌های معمایی گزینه‌ی خوبی برای هدیه‌دادن به این دسته از آقایان هستند. مخصوصاً کتاب «دژ دیجیتالی» که کمی فضای سیاسی هم دارد. چه اتفاقی می‌افتد وقتی سازمان امنیت ملی آمریکا با خطر لورفتن تمام اطلاعات و فلج‌شدن سیستم اطلاعاتی دولت خود مواجه می‌شود؟ سازمان امنیت ملی آمریکا با کدی تهدید می‌شود که انتشارش مساوی است با نابودی این سازمان. سوزان فلچر به کمک سازمان امنیت ملی می‌آید اما خبر ندارد که با این کار خودش را در منجلابی کشنده می‌اندازد. حالا باید برای زندگی خود و نامزدش مبارزه کند. این کتاب علاوه‌بر خط داستانی پرکشش و پیچیده‌ی خود به موضوعاتی در زمینه‌ی برنامه‌نویسی و رمزنگاری می‌پردازد و اطلاعاتی را در این زمینه به خواننده ارائه می‌دهد. انتشارات کتابسرای تندیس این کتاب را با ترجمه‌ی حسین شهرانی روانه‌ی بازار کرده است.

موبی دیک

موبی دیک

نویسنده: هرمان ملویل

مترجم: نوشین ابراهیمی

نشر افق

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر به‌دنبال یک کتاب داستانی برای هدیه‌دادن به آقایان هستید، موبی دیک گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این کتاب نوستالژی در تمام دوران‌ها خواندنی است. وقتی نویسنده اهل فلسفه، منطق، تاریخ و علم باشد کتابی چون موبی دیک خلق می‌شود. موبی دیک یک داستان هیجان‌انگیز دریایی و درباره‌ی جنگ و گریز و انتقام است؛ اما «هرمان ملویل» موبی دیک را جوری خلق می‌کند که لایه‌های ظریفی از فلسفه و سیاست نیز در آن دیده می‌شود. اقتباس‌های زیادی در صحنه‌ی فیلم و انیمیشن از موبی دیک انجام شده است اما خواندن کتاب با وجود صحنه‌های مهیج، گفت‌وگوهای جالب و جزئیات دقیق قطعاً شگفت‌انگیزتر خواهد بود. جالب است بدانید که هرمان ملویل ایده‌ی داستان موبی دیک را از یک اتفاق واقعی گرفته است.

برای آقایانی که خیلی وقت و حوصله‌ی خواندن کتاب‌های داستانی طولانی را ندارند نسخه‌ی کوتاه‌شده‌ی این داستان را که نشر افق با ترجمه‌ی نوشین ابراهیمی منتشر کرده است می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.

بخشی از کتاب صوتی موبی دیک را بشنوید.

موبی دیک هرمان ملویل

گوینده: حسن آزادی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

نویسنده: یوناس یوناسون

مترجم: شادی حامدی

انتشارات به‌نگار

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» برای خواندن آقایان در زمان استراحت انتخاب هوشمندانه‌ای است. با این کتاب قطعاً صدای خنده‌ی آن‌ها را خواهید شنید. این کتاب داستان پیرمردی را دنبال می‌کند که از زندگی روزمره‌ی آسایشگاه جانش به لبش رسیده و فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد. پیری به‌هیچ وجه مانعی برای ماجراجویی‌هایش نیست. او دلش می‌خواهد ماجراجویی‌های دوران جوانی‌اش را ادامه دهد. این کتاب تنها یک داستان ساده نیست بلکه خواننده همراه با شخصیت اصلی در سفری طولانی، تاریخ قرن بیستم را مرور می‌کند. خواندن این کتاب یعنی قدم‌گذاشتن در دنیایی ابلهانه که تمام اتفاقات تاریخی و فلسفی را با نگاهی طنز و پوچ می‌نگرد.

بخشی از کتاب صوتی پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد را بشنوید.

پیرمرد صد ساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد یوناس یوناسن

گوینده: بهرام سروری‌نژاد
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

به سوی طبیعت وحشی

به سوی طبیعت وحشی

نویسنده: جان کاراکائر

مترجم: نازنین عظیمی

نشر ستاک

اطلاعات بیشتر و خرید

با خرید کتاب «به سوی طبیعت وحشی» انگار برای آقایان بلیط یک سفر هیجان‌انگیز را خریده‌اید. آن هم چه سفری، سفر به آلاسکا سرزمین کوه‌های یخ. «جان کاراکائر» در این کتاب سفری شگفت‌انگیز به سرزمین آلاسکا را روایت می‌کند؛ اما داستان پشت این سفر، تصمیم عجیبی یک پسر جوان قرار دارد. این داستان واقعی پسر جوانی از خانواده‌ای مرفه است که به‌ناگهان هر چه که دارد حتی نامش را کنار می‌گذارد و با پای پیاده به‌سوی طبیعت وحشی رهسپار می‌شود. چهار ماه بعد جسد او پیدا می‌شود. هیچکس نمی‌داند که کریستوفر جانسون مک‌کندلس به چه فکر می‌کرد یا چرا این تصمیم را گرفت. هیچکس از هدف پشت تصمیم او اطلاعی ندارد اما جان کاراکائر از دنیایی که او خودش را به آن سپرد می‌نویسد. می‌توانید در طاقچه کتاب به سوی طبیعت را با ترجمه‌ی نازنین عظیمی بخوانید.

پدران و پسران

پدران و پسران

نویسنده: ایوان تورگنیف

مترجم: فرزانه طاهری

نشر مرکز

اطلاعات بیشتر و خرید

شکاف نسلی را بین پدران و پسرانی که می‌شناسید با این کتاب حل کنید. کتاب‌های روسی دریایی از اتفاقات و احساسات را در خود جای داده‌اند. «پدران و پسران» رمانی متفاوت از رمان‌های هم‌نسل‌ خودش است. در این کتاب خبری از شخصیت‌های کاملاً سفید و کاملاً سیاه نیست. این سبک نوشتار و خلق شخصیت‌های خاکستری در زمان «ایوان تورگنیف» رایج نبوده و منجر به نتایج سنگینی برای او می‌شود. او حتی پا را از این فراتر می‌گذارد و برای اولین بار در یک کتاب روسی شخصیتی با فلسفه‌ی نیهیلیسم را وارد می‌کند. رمان پدران و پسران از جمله کتاب‌هایی است که راه را برای رمان‌های درخشان بعد از خود باز کرد. در این رمان با دو نسل مواجه هستیم. یکی نسل پدران سنت‌گرا و محافظه‌کار و دیگری نسل جوانانی که در مخالفت با نسل سنت‌گرا یعنی پدران خود هستند. این کتاب به زیبایی از روابط انسانی، خویشاوندی و دوستی سخن می‌گوید و خواننده با تحولات اجتماعی و خصوصیات طبقات مختلف روسیه در دهه‌ی ۱۸۶۰ آشنا می‌شود. کتاب پدران و پسران را نشر مرکز با ترجمه‌ی فرزانه طاهری روانه‌ی بازار کرده است.

باباگوریو

باباگوریو

نویسنده: انوره دوبالزاک

مترجم: مهدی سحابی

نشر مرکز

اطلاعات بیشتر و خرید

هدیه‌ای فوق‌العاده برای پدران. این کتاب سراسر پدرانه را بالزاکِ پدر نوشته است و دانستن این موضوع ما را مطمئن می‌کند که در این کتاب با احساسات عمیق و واقعی یک پدر طرف هستیم. پدری که تمام زندگی و داروندارش دو دخترش هستند. او برای آسایش دخترانش تمام دارایی‌اش را فدای آن‌ها می‌کند و خودش تک‌وتنها در پانسیون خانم ووکر زندگی می‌کند؛ اما زمانی داستان تراژدی می‌شود که باباگوریوی رشته‌فروش هیچ مهری از سمت دخترانش دریافت نمی‌کند. بالزاک در این کتاب شاهکار از اشراف‌ پاریس هم سخن می‌گوید که چگونه در زندگی پر از فساد خود غوطه‌ورند اما ظاهر خود را همیشه حفظ می‌کنند. از پسری جوان می‌گوید که عاشق تجملات است اما زندگی برایش راه دیگری را در نظر می‌گیرد. بالزاک با توصیفات بسیار زیبا و شخصیت‌پردازی‌های خارق‌العاده‌اش کتابی ماندگار را خلق کرده است. کتاب باباگوریو با ترجمه‌ی مهدی سحابی به‌کوشش نشر مرکز منتشر شده است.

بخشی از کتاب صوتی بابا گوریو را بشنوید.

بابا گوریو انوره دوبالزاک

گوینده: کاوه یانقی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

مجموعه کتاب‌های تن تن

تن تن در سرزمین طلای سیاه

نویسنده: هرژه

مترجم: نادر تکمیل همایون

کتاب چ

اطلاعات بیشتر و خرید

بعضی از کتاب‌ها هم هدیه‌دادنشان لبخندی از جنس نوستالژی را بر لبان خواهد نشاند. آقایان و خانم‌های بسیاری با این مجموعه‌کتاب خاطره دارند و بار دیگر خواندنشان خالی از لطف نیست. کتاب‌های کمیک تن تن اثر کارتونیست بلژیکی به نام «ژرژ پروسیه» با نام مستعار «هرژه» است. داستان‌های این مجموعه واقع‌گرایانه هستند و به رویدادهای تاریخ معاصر مثل جنگ جهانی اول و دوم، نژادپرستی، مافیا و استعمار می‌پردازند. هرژه با نوشتاری طنزآمیز در داستان‌هایش به نقد سیاسی و فرهنگی پرداخته است. هنر هرژه علاوه‌بر تصویرسازی‌های گویا و خاصش خلق شخصیت‌های به‌خصوصی است که حتی پس از گذشت سالیان دراز هنوز در ذهن‌ها ماندگار است. تن تن شخصیت اصلی داستان یک خبرنگار جوان شجاع و دلیر است که به دل ماجراها می‌زند تا حقایق را کشف کند. سگ وفادارش میلو همیشه او را همراهی می‌کند. می‌توانید مجموعه کتاب‌های تن تن را با ترجمه‌ی نادر تکمیل همایون (چ/چشمه) و محمد نیرومند (اعجاز علم) در طاقچه مشاهده کنید.

اغلب کتاب‌های تن تن را می‌توانید در این نشانی ببینید.

کتاب‌های خاطره‌انگیز برای هدیه به مردان

اگر به‌دنبال کتاب‌های نوستالژی دیگری هستید که آقایان با دیدنشان هیجان‌زده شوند ما به شما کتاب‌هایی چون «آوای وحش»، «سپید دندان» و کتاب‌های «ژول ورن» را پیشنهاد می‌کنیم. کتاب‌هایی که در اکثر خانه‌ها دیده می‌شدند. حتما هدیه‌دادن این کتاب‌ها یادآور خاطرات خوشی خواهد بود. دو کتاب آوای وحش و سپید دندان اثر جک لندن در بازه‌ای از زمان آثار بسیار پرطرفداری به‌خصوص درمیان پسران بودند. جک لندن در هر دوی این کتاب‌ها تقابل بین انسان و طبیعت را به تصویر می‌کشد و این کار را بسیار هنرمندانه و در پس یک داستان هیجان‌انگیز انجام می‌دهد. کتاب‌های ژول ورن نیز از اولین و معروف‌ترین کتاب‌های علمی-تخیلی هستند. بعضی او را پدر رمان‌های ماجراجویی نیز می‌دانند. از میان کتاب‌های او می‌توان به دور دنیا در هشتاد روز، ناخدای پانزده ساله، سفر به مرکز زمین، از زمین تا ماه، بیست هزار فرسنگ زیر دریاها و پنج هفته در بالن اشاره کرد.

از میان کتاب‌های خاطره‌انگیز دیگری که برای هدیه جذاب هستند (با تم دراکولا، قلعه‌های مخوف، دندان‌های ترسناک، خون و آدم‌کشی و داستان‌های ترسناک قدیمی)، دراکولا، کارمیلا، دکتر جکیل و آقای هاید و فرانکنشتاین را می‌توان نام برد.

47 بازدید
برچسب ها
بستن تبلیغ

Avatar

آیلار اسماعیلی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه