لوگو طاقچه
تصویر جلد زندگینامه ورزشکاران موفق

معرفی زندگینامه ورزشکاران موفق

13,285 بازدید

ورزش از حوزه‌هایی است که برای بسیاری از افراد جذاب است حتی کسانی که خود سررشته‌ای در این زمینه نداشته باشند. خواندن کتاب‌هایی که زندگی ورزشکاران موفق را شرح می‌دهند نیز می‌تواند بسیار لذت‌بخش و انگیزشی باشد. در این یادداشت می‌خواهیم چند نمونه از کتاب‌های جذاب درباره زندگینامه ورزشکاران موفق را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد از کودکان تا بزرگسالان، رویای یک ورزشکار حرفه‌ای بودن را در سر دارند. خیلی از آن‌ها به رویای بزرگی که در ذهن خود دارند دست پیدا می‌کنند و بسیاری دیگر نیز به اهداف خود نمی‌رسند. سوال اینجاست که چگونه یک ورزشکار موفق می‌شود؟ بسیاری معتقدند که اولین کلید برای تبدیل شدن به یک ورزشکار موفق، سخت‌کوشی است و همه چیز به این بستگی دارد که ورزشکار چقدر برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کند. حتی یک روز غفلت و سخت‌کوشی نکردن در این شرایط، می‌تواند آن‌ها را از هدفشان دورتر و دورتر کند. برای مثال، در یک تیم فوتبال، بچه‌هایی که هر روز در تمرینات صبحگاهی سخت کار می‌کنند، حتما روزی تبدیل به بهترین بازیکنان فوتبال می‌شوند. آن‌ها سختی این کار را به جان می‌خرند تا روزی به یک ورزشکار موفق تبدیل شوند. سخت‌کوشی و اراده این افراد در مسیر خود و هرگز دست نکشیدن از اهدافشان تحسین‌برانگیز است و داستان زندگی آن‌ها و مسیری که برای رسیدن به رویای خود طی کردند، خود انگیزه‌ای برای افرادی است که تازه در این مسیر پا گذاشته‌اند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

من زلاتان هستم

من زلاتان هستم

نویسنده: دیوید لاگرکرنتز‬‬‌‫

مترجم: طاها صفری

نشر گلگشت

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «من زلاتان هستم»، زندگینامه زلاتان ابراهیموویچ، بازیکن سوئدی تیم فوتبال منچستریونایتد است. این کتاب به قلم خودش و با همکاری دیوید لاگرکرنتز، نویسنده برتر سوئدی نوشته شده است. کتاب «من زلاتان هستم» تنها یک زندگینامه نیست، بلکه زلاتان ابراهیموویچ به کمک دیوید لاگرکزنتز، این کتاب را به شکل یک رمان جذاب برای خواندن درآورده و آن را از یک بیوگرافی فراتر برده است.

زلاتان در سال ۱۹۸۱ در سوئد متولد شده است و سابقه بازی در باشگاه‌‌های بزرگ جهان همچون یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا، پاریس سن ژرمن، منچستریونایتد، آژاکس و نیز تیم ملی سوئد را داشته است. او همچنین در کنار لیونل مسی و کریستیانو رونالدو و رابرت لواندوفسکی و لوییس سوارز یکی از پنج بازیکن برتر کنونی جهان در فوتبال است و بیش از ۵۰۰ گل باشگاهی و ملی را به نام خود ثبت کرده است.

کتاب «من زلاتان هستم» تا به امروز به بیش از ۳۰ زبان در دنیا ترجمه شده است و رکورد سریع‌ترین فروش کتاب تاریخ سوئد را دارد. این کتاب که تنها در شش هفته بیش از ۵۰۰ هزار نسخه در سوئد فروش داشت، در سال ۲۰۱۳ فینالیست جایزه‌ی ویلیام هیل نیز شد.

بخشی از کتاب صوتی من زلاتان هستم را بشنوید.

من زلاتان هستم زلاتان ابراهیموویچ

گوینده: تایماز رضوانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

روی پاهای خودم

روی پاهای خودم

نویسنده: ایمی پردی

مترجم: فرزانه ابوالقاسم فیروزکوهی

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

ایمی پردی، ورزشکار و هنرپیشه معلولی است که بر اثر بیماری مننژیت مننگوکوکی دچار نقص عضو در قسمت‌های مختلف بدن خود شد اما هیچگاه از اهداف خود دست نکشید. کتاب «روی پاهای خودم» داستان سفر پرمخاطرۀ زندگی و داستان سفر تحولات روحی او است. ایمی پردی در سال ۱۹۷۹ در آمریکا به دنیا آمد. او که هم‌اکنون یک بازیگر، مدل، اسنوبوردر، سخنران انگیزشی، طراح لباس و نویسنده‌ی آمریکایی است، در نوزده سالگی به دلیل بیماری مجبور به قطع دو پای خود شد، اما با این وجود امید خود را از دست نداد. وی در پارالمپیک سال ۲۰۱۴، موفق به کسب مدال برنز و در پارالمپیک سال ۲۰۱۸، مدال نقره را از آن خود کرد.

مطالعه این کتاب و داستان پر فراز و نشیب زندگی ایمی پری، می‌تواند بینشی عمیق به شما بدهد و به شما نشان دهد درصورتی که نگرش‌های خود را تغییر دهید، می‌توانید سرنوشتی شگرف برای خود رقم بزنید.

نوبت من

نوبت من

نویسنده: یوهان کرویف

مترجم: طاها صفری

نشر گلگشت

اطلاعات بیشتر و خرید

«نوبت من» زندگینامه یوهان کرویف، فوتبالیست و مربی هلندی به قلم خودش است که در سال ۱۹۴۷ در آمستردام هلند به دنیا آمد و در ۶۸ سالگی در برسلون اسپانیا درگذشت. از سوابق درخشان وی در فوتبال می‌توان به  سه بار کسب توپ طلا به عنوان بهترین فوتبالیست جهان اشاره کرد. او همچنین توانست در دوران مربی‌گری خود موفقیت‌های چشمگیری را برای تیم‌های آژاکس و مدتی بعد بارسلونا به دست آورد. او در سال ۱۹۹۹، در رای‌گیری فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال، بعد از پله، به عنوان دومین بازیکن قرن انتخاب شد و شایستگی کسب جایگاه سومین بازیکن برتر تاریخ برگزیده را نیز داشت.

این کتاب که در سال ۲۰۱۷ فینالیست جایزه‌ی کتاب برتر سال هلند شد، فلسفه‌ای از فوتبال را که توسط یوهان کویف بر سبک مربی‌گری و بازی بازیکنان بنا نهاده شد را شرح می‌دهد و یکی از جذاب‌ترین زندگینامه ورزشکاران است. نگرش متفاوت، ذهن قوی و تحلیلگر یوهان کرویف از جمله ویژگی‌های این اسطوره فوتبال است که می‌توان با خواندن این کتاب به آن پی برد.

بخشی از کتاب صوتی نوبت من را بشنوید.

نوبت من یوهان کرویف

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

رونالدو ظهور یک برنده

رونالدو ظهور یک برنده

نویسنده: مایکل پارت

مترجم: ماشااله صفری

نشر گلگشت

اطلاعات بیشتر و خرید

کمتر کسی است که کریستیانو رونالدو را نشناسد. «ظهور یک برنده» درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای این اسطوره فوتبال است که به دست مایکل پارت نوشته شده است. کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو در سال ۱۹۸۵ در پرتغال متولد شده است و در حال حاضر در پست مهاجم برای باشگاه منچستر یونایتد و تیم ملی پرتغال بازی می‌کند. از رونالدو اغلب به ‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان یاد می‌شود.

رونالدو دارنده پنج جایزه توپ طلا و چهار جایزه کفش طلای اروپا ‌است. او در طول دوران حرفه‌ای خود در بیش از ۱۱۰۰ بازی رسمی حضور داشته و بیش از ۸۰۰ گل برای باشگاه و تیم ملی ‌اش ثبت کرده است و موفق بوده است که در این دوران ۳۲ جام کسب کند. رونالدو یکی از مشهورترین و ثروتمندترین ورزشکاران در دنیاست. بر اساس مجله تایمز در سال ۲۰۱۴، او جزو صد فرد تأثیرگذار در دنیا بوده است. او با درآمدی بیش از ۱ میلیارد دلار، گران‌ترین بازیکن فوتبال و سومین ورزشکار در طول تاریخ است.

کتاب ظهور یک برنده داستان زندگی این اسطوره شگفت‌انگیز فوتبال است که چطور از کودکی فوتبال را دنبال کرده و خود را از بازی در خیابان‌های مادیرا، به بزرگترین باشگاه‌های جهان رسانده و به یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ تبدیل شده است. پس حتما خواندن این کتاب جذاب را که به قلم مایکل پارت، نویسنده و مولف طرفدار فوتبال نوشته شده است، از دست ندهید.

بخشی از کتاب صوتی رونالدو ظهور یک برنده را بشنوید.

رونالدو ظهور یک برنده مایکل پارت

گوینده: آرمان خدادادی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

قصه‌ی شگفت‌انگیز لئو مسی

قصه‌ی شگفت‌انگیز لئو مسی

نویسنده: مایکل پارت

مترجم: ماشااله صفری

نشر گلگشت

اطلاعات بیشتر و خرید

«قصه‌ی شگفت‌انگیز لئو مسی» کتاب دیگری از مایکل پارت است که داستان زندگی لیونل مسی فوتبالیست فوق حرفه ‌ای آرژانتینی را شرح داده است. لیونل مسی که هم اکنون برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین در پست مهاجم و وینگر بازی می‌کند، تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که شش بار موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن سال فیفا، هفت بار برنده توپ طلا و شش بار برنده کفش طلای اروپا شده ‌است. از او با بیش از ۷۵۰ گل و ۳۰۰ پاس گل، اغلب به عنوان بهترین بازیکن نسل خود و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال یاد می‌شود.

اگر دوست دارید زندگینامه مسی، کسی که توپ فوتبال را از کودکی دوست خود می‌دانست بخوانید، از این کتاب غافل نشوید.

بخشی از کتاب صوتی قصه‌ی شگفت انگیز لئو مسی را بشنوید.

قصه‌ی شگفت انگیز لئو مسی مایکل پارت

گوینده: حمید محمدی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

روح یک پروانه

روح یک پروانه

نویسنده: هانا‌یاسمین‌ علی‬‌‫

مترجم: طاها صفری

نشر گلگشت

اطلاعات بیشتر و خرید

بعد از معرفی چند زندگینامه ورزشکاران موفق در حوزه فوتبال، به سراغ یک بوکسور می‌رویم. احتمالا تا به حال نام محمدعلی کلی، بوکسور حرفه‌ای سنگین‌وزن آمریکایی به گوشتان خورده. کتاب «روح یک پروانه» که درباره محمدعلی کلی، برترین مشت‌زن تاریخ بوکس در وزن خود است، توسط محمد علی و هانایاسمین علی نوشته شده است. محمد علی پس از مبارزه با قدرتمندترین و بزرگترین حریف‌های خود، به مبارزه با بیماری سختی که قدرت بدنی‌اش را محدود کرد پرداخت. او می‌گوید: «من بیش از آنکه از دست دادم به دست آوردم، هیچ وقت صدایی به این قدرت نداشتم.»

محمد علی پس از گرویدن به اسلام در فعالیت‌های سیاسی نیز نقش داشت. کلی از حضور در ارتش آمریکا برای جنگ ویتنام سر باز زد و همین قضیه او را به مدت ۵ سال از حضور در رقابت‌های بوکس محروم کرد. او حتی در دوران محرومیت خود در مجامع سیاسی و سخنرانی در دانشگاه‌ها شرکت می‌کرد. او همینطور به عنوان یک پیام‌آور صلح و دوستی سازمان ملل، به مناطق زیادی سفر کرد. با خواندن این کتاب می‌توانید نگاه کاملی به داستان زندگی محمد علی کلی و اینکه چطور با وجود همه این سختی‌ها توانست به مقام‌های بزرگی دست پیدا کند، داشته باشید.

بخشی از کتاب صوتی روح یک پروانه را بشنوید.

روح یک پروانه محمد علی

گوینده: محمد علیزاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

توقف‌ناپذیر

توقف‌ناپذیر

نویسنده: ماریا شاراپووا

مترجم: ماشااله صفری

نشر گلگشت

اطلاعات بیشتر و خرید

«توقف‌ناپذیر» داستان زندگی شخصی و حرفه‌ای ماریا شاراپووا، تنیسور مشهور روس به قلم خود او است. ماریا در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۰۵ رتبهٔ اول بین تنیس‌بازان زن دنیا را کسب کرد. او در سال ۲۰۰۸ با کنار زدن رقبایی مثل ژوستین انه و آنا ایوانوویچ قهرمان اولین گرند اسلم سال یعنی مسابقات آزاد استرالیا شد. او جزو ده تنیس‌باز جهان است که توانسته هر ۴ گرند اسلم ویمبلدون ۲۰۰۴، آزاد امریکا ۲۰۰۶، آزاد استرالیا ۲۰۰۸ و آزاد فرانسه ۲۰۱۲ فتح کند همچنین او برای اولین بار در المپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد و برنده مدال نقره شد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

دست‌نیافتنی

دست‌نیافتنی

نویسنده: علی‌رضا حیدری

نشر گلگشت

اطلاعات بیشتر و خرید

حالا که چند زندگی نامه از بازیکنان خارجی معرفی کردیم، سراغ یک زندگینامه از ورزشکاران موفق کشور خودمان هم برویم. کتاب «دست نیافتنی» زندگی‌نامه‌ی خودنگاشت علیرضا حیدری، قهرمان کشتی آزاد ایران به همت طاها صفری است. علیرضا حیدری در سال ۱۳۵۴ در ملایر به دنیا آمده است و سابقه کسب چندین مدال جهانی در کشتی آزاد را دارد. این کتاب روایتی داستانی از تجربیات و وقایع زندگی پرفراز و نشیب این ورزشکار ملی و قهرمان المپیک است. این کتاب، روایتی از پیروزی‌ها و شکست‌ها، تلاش‌ها و روزهای تلخ و شیرین این قهرمان است که هرگز از تلاش دست نکشید تا در نهایت مدال پهلوانی را از آن خود کرد.

علیرضا حیدری می‌گوید: «همیشه یک تصویر از خودم دارم، خودِ بهتر و برتر از امروز. خودی که باید به آن برسم و مدام در مسیر رسیدن هستم. خودی که کامل است. کمال دارد و دست‌نیافتنی است.»

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «درس‌هایی از زندگی افراد موفق ایرانی» را هم بخوانید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

13,285 بازدید
برچسب ها

Avatar

مهتاب عبادتی


اشتراک گذاری یادداشت
1 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه