دانلود کتاب صوتی با چرا شروع کنید با صدای محسن پرتوی آذر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی با چرا شروع کنید اثر سایمون سینک

دانلود و خرید کتاب صوتی با چرا شروع کنید

معرفی کتاب صوتی با چرا شروع کنید

کتاب صوتی با چرا شروع کنید رهبران بزرگ چگونه الهام‌بخش دیگران می‌شوند، نوشته سایمون سینک نویسنده‌ای آمریکایی_بریتانیایی‌تبار است. این کتاب توسط نشر آموخته با ترجمه علیرضا خاکساران در ایران به چاپ رسیده است و نسخه صوتی آن نیز با صدای محسن پرتوی آذر منتشر شده است. با چرا شروع کنید، اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. این کتاب، در مورد علت موفقیت شرکت‌های بزرگ دنیاست. چرا آن‌ها موفق می‌شوند ولی سایر شرکت‌ها نه.

درباره کتاب صوتی با چرا شروع کنید

آماده خواندن کشفی جذاب هستید؟ کشفی که سایمون سینک آن را در کتاب صوتی با چرا شروع کنید در اختیارتان قرار می‌دهد. قرار نیست کسی شما را متحول کند و از فردا اپل دوم را افتتاح کنید؛ اما احتمالاً نگرش‌تان به کسب و کار، تحولی اساسی پیدا خواهد کرد. سایمون سینک در این کتاب صوتی به شما می‌گوید چرا شرکت‌های بزرگ موفق‌تر از بقیه‌اند؟

او در یکی از سخنرانی‌هایش گفت: «برای نمونه شرکتی مثل اپل، چرا این‌قدر نوآورانه است؟ سال به سال، آنها نوآورتر از همه رقبای‌شان می‌شوند. در حالی‌که اپل هم مثل باقی شرکت‌های همنوع خودش فقط یک شرکت کامپیوتری است. همه آنها دسترسی مشابهی به استعدادها، بنگاه‌ها، مشاوران و رسانه دارند. پس چطور به نظر می‌رسد چیزی متفاوت از باقی دارند؟ یا چرا مارتین لوترکینگ رهبر جنبش حقوق مدنی شد؟ او تنها کسی نبود که در دوران قبل، از حقوق مدنی آمریکا رنج برده و واقعاً تنها سخنران بزرگ روزگارش نبود. چرا او؟ و چرا برادران رایت توانستند هواپیمای موتوری، تحت کنترل انسان بسازند؟»

به نظر شما چرا این اتفاق برای اپل، مارتین لوتر کینگ و برادران رایت افتاد؟ به ماورا دسترسی داشتند؟ یا این‌که فقط خوش‌شانس‌ترین آدم‌ها روی کره زمین بودند؟ این‌جاست که کشف سایمون سینک به کمک ذهن می‌آید و پاسخ می‌دهد.

او می‌گوید: «چند وقت پیش من کشفی کردم، و این کشف عمیقاً نگاه من رو تغییر داد. متوجه شدم الگویی وجود دارد. الگویی که همه شرکت‌های بزرگ، رهبران الهام‌بخش و سازمان‌های موفق در جهان، درست در همین مسیر حرکت می‌کنند. این مسیر، دقیقاً در خلاف جهت بقیه است. من این مسیر را مدون کردم و نامش را گذاشتم «دایره طلایی»»

سایمون سینک در این دایره سه سوال اساسی را می‌پرسد. چرا؟ چگونه؟ و چه چیز؟ ترتیب این سوال‌ها از داخلی‌ترین دایره یعنی چرا به بیرونی‌ترین یعنی چه چیز می‌رسد. او عملکرد سازمان‌ها را با توجه به این چرخه در نظر گرفته و بررسی کرده است. به نظر سینک تک تک فراد و سازمان‌ها در این سیاره صد در صد می‌دانند چه می‌کنند. بعضی می‌دانند چگونه آن را انجام بدهند. اما تعداد بسیار کمی از آنها درباره چرایی کاری که انجام می‌دهند می‌دانند. هدف‌شان، انگیزه و باورشان چیست؟ سازمان‌شان به چه دلیلی وجود دارد؟

تفاوت شرکت‌های موفق در نوع فکر و الگویشان است. سینک در کتاب صوتی با چرا شروع کنید می‌گوید مثلاً اگر شرکت اپل مانند باقی شرکت‌ها بود، پیام تبلیغاتی‌اش چیزی شبیه به این می‌شد: «ما کامپیوترهای عالی می‌سازیم. آنها طراحی زیبایی دارند. کار با آنها آسان است و کاربر پسندند. مایلید یکی بخرید؟»

احتمالاً مثال‌های زیادی از این نوع بازاریابی و تبلیغ به ذهن‌تان راه پیدا کرده. به محض این‌که تلویزیون را روشن می‌کنید، پیام‌های بازرگانی‌ای می‌بینید که فراوا‌ن‌تر از فیلم‌ها و سریال‌ها خودشان را در شبکه‌های مختلف جا کرده‌اند. آنها نمونه‌های پر رنگ و لعابی از همین نوع تبلیغاتند.:

«با ما زیبایی را تجربه کنید... ما بهترینیم... بزرگ‌تر، جادارتر، آسایش بیشتر با ما»

و البته گاهی با دیالوگ‌های جذاب:

«این محصول رو از کجا خریدی؟»

تقریباً اکثر سارمان‌ها و شرکت‌ها از همین الگو پیروی می‌کنند. الگویی که به گفته سایمون سینک اول می‌گوید «ما چه کار می‌کنیم»، بعد از آن می‌رود سراغ «چه چیز ما را از بقیه متمایز می‌کند» یا «چرا از بقیه بهتریم؟» و این کاملاً «غیر الهام‌بخش» است.

اما یک شرکت موفق چگونه تلیغ می‌کند؟

از نظر سینک سازمان موفق این‌گونه مشتری خود را جذب می‌کند:

«هر کاری که می‌کنیم، به تغییر وضعیت موجود باور داریم. ما به تفاوت فکر کردن باور داریم. روش ما برای به چالش کشیدن وضعیت موجود، ساختن محصولاتی با طراحی زیباست. ساده برای استفاده و کاربرپسند.»

اتفاقی که افتاد این بود. ترتیب اطلاعات برعکس شد. سینک معتقد است «مردم کار شما را نمی‌خرند. مردم دلیل کار شما را می‌خرند. برای مردم مهم نیست که چه کاری می‌کنید. برای آنها مهم است که چرا آن کار را انجام می‌دهید.»

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی با چرا شروع کنید را به این افراد توصیه می‌کنیم: به همه افرادی که دنبال موفقیت در کسب و کارند. می‌خواهند نگاه متفاوتی به بازار داشته باشند. همیشه می‌خواستند بدانند راز شرکت‌های موفق در چیست؟ چرا دنیا را در مشت خودشان گرفته‌اند؟ مهم نیست کسب و کارتان کوچک است. مهم این است که در هر اندازه و جایگاهی بتوانید به موفقیت برسید.

چرا باید کتاب صوتی با چرا شروع کنید را بشنویم؟

شنیدن کتاب صوتی با چرا شروع کنید باعث می‌شود ذهن‌تان از کلیشه‌های گذشته خلاص شود. دید متفاوتی نسبت به موفقیت پیدا کنید. الگوی مناسب را ببینید و در جهت رسیدن به آن تلاش کنید. حتی اگر صاحب کسب و کاری نیستید باز هم به شما کمک خواهد کرد. نگاه‌‌تان به اطراف تغییر می‌کند. بعد از خواندن یا شنیدن این کتاب می‌دانید چرا بعضی‌ها موفق می‌شوند و بعضی‌ دیگر هرگز طعم پیروزی را نمی‌چشند.

درباره سایمون سینک

سایمون سینک متولد ۱۹ اکتبر ۱۹۷۳ است. او در ویمبلدون انگلیس به دنیا آمد و پس از گذشت چند سال به آمریکا مهاجرت کرد. سینک مدرک کارشناسی حقوق خود را از دانشگاه لندن سیتی گرفت. همچنین در رشته انسان‌شناسی فرهنگی نیز تحصیل کرده و مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه برندایس گرفت. او ابتدا در آژانس‌های تبلیغاتی نیویورک مشغول به کار شد و بعد از آن، کسب و کار خود را راه انداخت. سخنرانی او درباره رهبران، سازمان‌ها و افراد موفق بزرگ، جزء سه ارائه محبوب در همایش‌های TED است. کتاب «با چرا شروع کنید» او هم جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز بوده است.

تبحر سینک در سخنرانی انگیزشی و نگاه متفاوت او به سازمان‌ها و نهادهای موفق باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. سایمون سینک را به مثبت‌اندیشی و آینده‌نگری می‌شناسند. او حتی شرکتی با نام «خوش‌بینی» دارد. بسیاری، سینک را بخاطر نگاه متفاوت به کسب و کارها و خلاقیتش می‌ستایند.

نظرات کاربران

محسن حرمی
۱۴۰۰/۰۸/۰۵

برای سه ساعت فایل صوتی که متن کامل کتاب هم نیست 33 هزار تومان؟؟

آرمین
۱۴۰۱/۰۴/۲۲

همه‌چی خوب، بجز موسیقی! موسیقی منتخب خیلی طولانیه و فاصله تایتل و متن رو ۳۰ ثانیه آهنگ خالی گذاشتید! اگر بخوایم آهنگ گوش بدیم جاش اینجا نیست. باید خیلی کوتاه‌تر باشه

yashar jahed
۱۴۰۱/۰۱/۱۰

چرا واقعا کتاب رو ناقص گذاشتید تازه اونم با این قیمت چه خبره؟

کاربر ۳۵۸۶۸۹۴
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

کتاب خوبیه،البته درباره شرکت ها کمی اقرار آمیز صحبت میکنه.

زمان

۳ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۱۹۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۱۹۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۴۸,۰۰۰
تومان