دانلود کتاب صوتی داستان‌های شاهنامه: نبرد رستم و اسفندیار با صدای مریم هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی داستان‌های شاهنامه: نبرد رستم و اسفندیار اثر ابوالقاسم فردوسی

دانلود و خرید کتاب صوتی داستان‌های شاهنامه: نبرد رستم و اسفندیار

معرفی کتاب صوتی داستان‌های شاهنامه: نبرد رستم و اسفندیار

کتاب صوتی داستان‌های شاهنامه: نبرد رستم و اسفندیار داستان حماسی حکیم ابوالقاسم فردوسی نبرد تن‌به‌تن میان پهلوان بزرگ ایرانی، رستم، و پسر پادشاه ایران، اسفندیار است.

این داستان حماسی و زیبا را می‌توانید با صدای مریم هاشمی و یاشار ابراهیمی بشنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان‌های شاهنامه: نبرد رستم و اسفندیار

نبرد رستم و اسفندیار یکی از زیباترین بخش‌های شاهنامه‌ی فردوسی است. داستان نبرد رستم و اسفندیار از نبردی می‌گوید که میان رستم دنیادیده و اسفندیار جوان رخ می‌دهد. اسفندیار روئین تن است. زیرا در هنگامی که کودک بود او را در آب مقدسی فرو کردند و او روئین تن شد. هیچ تیری به بدنش کارگر نیست و از همین رو است که از نبردش با رستم که یکی از بزرگترین پهلوانان ایران زمین است، هراسی به دلش راه نمی‌دهد. از سوی دیگر، رستم که می‌داند این نبرد به صلاح نیست و منفعتی برایشان ندارد، مدام با آوردن بهانه‌های مختلف می‌خواهد از نبرد سرباز زند. در نهایت نبرد رستم و اسفندیار آغاز می‌شود. در همین احوال است که رستم متوجه می‌شود بدن اسفندیار واقعا روئین تن است و تیری به بدنش نمی‌رود. برای همین سیمرغ را به کمک می‌طلبد...

کتاب صوتی داستان‌های شاهنامه: نبرد رستم و اسفندیار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید کودکانتان از کودکی با یکی از بزرگترین آثار ادبی ایران آشنا شوند، کتاب صوتی داستان‌های شاهنامه: نبرد رستم و اسفندیار را به آن‌ها هدیه دهید. 

درباره‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی

حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی بنا بر برخی روایات موجود در سال ۳۲۹ قمری برابر با ۳۱۹ خورشیدی، در طوس، خراسان زاده شد. او شاعر حماسی‌سرای ایرانی بود. فردوسی را به سبب شاهنامه‌ی بزرگش که گنجینه‌ی غنی برای ادبیات ایران است می‌شناسند. فردوسی در شاهنامه به حفظ زبان فارسی پرداخته است و در حقیقت زبان فارسی را تا امروز زنده نگه داشته است. همانطور که خودش می‌گوید: 

پی افکندم از نظم کاخی بلند / که از باد و باران نیابد گزند.

او در شاهنامه که اثری حماسی و اسطوره‌ای است، به بیان آداب و رسوم، داستان‌های اسطوره‌ای و زندگی مردم پرداخته است. اثری بی‌نظیر که با گذشت قرن‌ها همچنان جلوه، طراوت و تازگی‌اش را از دست نداده است و بینشی عمیق به مخاطبانش می‌دهد. علاوه بر شاهنامه آثاری دیگر هم به فردوسی نسبت می‌دهند که البته ادعایی بی‌پایه و اساس است و این آثار از او نیست. حکیم فردوسی در اواخر قرن ۴ هجری خورشیدی از دنیا رفت. آرامگاه او در طوس همه‌ساله پذیرای بسیاری از عاشقان ایران، زبان، ادبیات و فرهنگ ایرانی است.

بخشی از کتاب صوتی داستان‌های شاهنامه: نبرد رستم و اسفندیار

در روزگاران خیلی خیلی قدیم، پادشاهی در ایران زمین حکمرانی می‌کرد به نام گشتاسپ، او پادشاه قدرتمندی بود و همسر مهربانی به اسم کتایون داشت. آن‌ها صاحب فرزندی به اسم اسفندیار بودند. گشتاسپ پسرش را نزد زرتشت، پیامبر ایرانی برد و زرتشت هم اسفندیار کوچک را در آبی مقدس فرو برد. تا روئین‌تن و جاودان بشود. اما اسفندیار هنگامی که داخل آب رفت، چشم‌هایش را بست و به خاطر همین هم آب مقدس به چشم‌های او نرفت.....

معرفی نویسنده
عکس ابوالقاسم فردوسی
ابوالقاسم فردوسی
ایرانی

در فرهنگ ایران‌زمین شخصیت‌های اثرگذار بسیاری نقش‌آفرینی کرده‌اند، اما هیچ‌کدام را نمی‌توان هم‌پای حکیم ابوالقاسم فردوسی پرچم‌دار هویت ایرانی دانست. در روزگاری که زبان فارسی مهجور مانده و آن‌طور که باید قدر نمی‌دید، فردوسی نه با شمشیر و زره پولادین، بلکه با قلم فرهنگ و سرمایه‌ی عمر، به جنگ با نادیده‌انگاری این زبان برخاسته و آن را از خطر نابودی نجات داد.

نظرات کاربران

مرینت
۱۳۹۹/۱۰/۱۲

عالی است حتما بخرید

آتنا رنجوری دوست مارثاحقار
۱۳۹۹/۰۳/۱۰

متوسط بود

کاربر ۲۷۷۳۲۴۵
۱۳۹۹/۱۱/۰۳

بسیار کتاب قشنگی بود .

تینا
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

سلام ممنون بخاطر این داستان خیلی داستان خوبی حتماً صوت را گوش👂 بدید خیلی هم خوب گوش بدید تا متوجه شوید اگر متوجه نشدید دوباره گوش بدید در هرحال من از نویسنده این کتاب ممنونم

عالی بود مرسی ای کاش تمام شاهنامه بشه
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

ای کاش تمام شاهنامه هم به این صورت تبدیل بشه

کاربر ۳۲۰۶۲۰۸
۱۴۰۰/۰۳/۲۳

این خوب ترین‌ داستان برای من بود

ابوالقاسم فردوسی توسی
۱۳۹۹/۰۸/۲۵

عالی بود حتما هم کتاب و هم صوت را گوش کنید

ام البنین
۱۴۰۰/۰۴/۱۸

عالییی حتما بخریدش👌

ریحان
۱۴۰۰/۰۹/۲۲

سلام این داستان خیلی خیلی داستان خوبی هست حتما بخرید و گوش کنید اینم بقیه ی ستاره هاش🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

amirali
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

عالی

زمان

۱۱ دقیقه

حجم

۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ دقیقه

حجم

۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶,۵۰۰
۳,۲۵۰
۵۰%
تومان