دانلود کتاب صوتی جوجه خروس طلایی با صدای عادله نهاوندیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی جوجه خروس طلایی

کتاب صوتی جوجه خروس طلایی، نوشته‌ی الکساندر پوشکین، نویسنده‌ی معروف روسی داستان پادشاهی تنبل است که عاشق مهمانی گرفتن و خوردن غذاهای زیاد و خوشمزه است. یاسین محمدنیا داستان جوجه خروس طلایی را به فارسی ترجمه کرده است و انتشارات آوا رسا نسخه صوتی آن را در اختیار شنوندگان قرار داده است. 

درباره‌ی کتاب صوتی جوجه خروس طلایی

الکساندر پوشکین در افسانه‌ جوجه خروس طلایی داستان دادُن را نوشته است. دادُن پادشاهی بود که بر سرزمینی دور دست فرمانروایی می‌کرد. پادشاه وقتی که جوان بود، یک جنگجوی قدرتمند بود. اما کم کم تنبل شد و دوست داشت که روزهایش را روی تخت دراز بکشد. یا به آشپزخانه‌ی قصر سر بزند و به غذاها نگاه کند. این غذاها را برای جشن آماده می‌کردند. میز بزرگی آنجا بود که روی آن را پر از غذا می‌کردند و پادشاه هم از دیدن و خوردن آن‌ها لذت می‌برد. او جشن و شادی را بسیار دوست داشت اما از یک چیز خبر نداشت. فرمانروای خبیث کوهستان تاریک، می‌خواست به سرزمین آن‌ها حمله کند و خوشی‌های و شادی‌هایشان را از آن‌ها بگیرد...

کتاب صوتی جوجه خروس طلایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کودکانی که به مدرسه می‌روند و نوجوانان از شنیدن داستان کتاب صوتی جوجه خروس طلایی لذت می‌برند.

درباره‌ی الکساندر پوشکین

الکساندر پوشکین نویسنده‌ی سبک رومانتیسیسم در تاریخ  ۶ ژوئن ۱۷۹۹ در مسکو به دنیا آمد. تحصیلاتش را با معلمان فرانسوی آغاز کرد. او با نیکولای گوگول، نویسنده‌ی شهیر روسی ملاقات کرد و از او تاثیر بسیاری گرفت. همچنین تاثیرپذیری او از سعدی در برخی از آثارش بسیار مشهور است. در  ۱۰ فوریه ۱۸۳۷ در سن پترزبورگ به خاطر دوئل با افسری فرانسوی که ظاهرا معشوق همسرش بود، از دنیا رفت. الکساندر پوشکین بنیانگذار ادبیات روسی مدرن به حساب میاید و بسیاری او را بزرگ‌ترین شاعر روسی زبان می‌دانند.

جملاتی از کتاب صوتی جوجه خروس طلایی

بعد از گفتن این جمله، پیرمرد تغییر شکل داد و شاه و همه‌ی مردم دیدند او همان جادوگر خبیث کوهستان تاریک بود. 

«تمام عمر می‌خواستم شهدخت شاماکا رو به دست بیارم! من مردی که او عاشقش بود را به جوجه خروس طلایی تبدیل کردم. بهش دستور دادم تا تو رو به سرزمین شاماکا بکشونه. بعد با سحر و جادو اون رو عاشق تو کردم تا همراهت به اینجا برگرده چون فقط یک انسان با قلبی پاک میتونه اون رو از سرزمینش خارج کنه. یوهاهاها!»

اما وقتی جادوگر به شاهدخت شاماکا نزدیک می‌شد تا او را به دست بیاورد و از آنجا ناپدید بشود، جوجه خروس طلایی قوقولی قوقوی بلندی کرد و از بالای برجک به جادوگر حمله کرد!

نظرات کاربران

شهریار
۱۴۰۱/۰۶/۰۱

به‌گمانم این داستان ترجمه‌ای از «золотой петух» نوشتهٔ آلکساندر کوپرین (Aleksandr Kuprin) باشد و نه ادیب شهیر روسی آلکساندر سرگیویچ پوشکین.

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۲۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۲۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان