دانلود کتاب صوتی داستان های ده دقیقه ای با صدای شیدا لاهوتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی داستان های ده دقیقه ای اثر انید بلایتون

دانلود و خرید کتاب صوتی داستان های ده دقیقه ای

معرفی کتاب صوتی داستان های ده دقیقه ای

کتاب صوتی داستان های ده دقیقه ای نوشتهٔ انید بلایتون و ترجمهٔ الهام دانش نژاد است. گویندگی این کتاب صوتی را شیدا لاهوتی انجام داده و انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب (نشر صوتی) آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی چند داستان کوتاه برای کودکان.

درباره کتاب صوتی داستان های ده دقیقه ای

کتاب صوتی داستان های ده دقیقه ای (Ten minute tales) حاوی یک مجموعه داستان کوتاه برای کودکان است. این داستان‌ها در ۱۰ دقیقه شنیده می‌شوند. نویسنده با فضاسازی تخیلی و به‌کارگیری حیوانات، شخصیت‌های جالبی را به تصویر کشیده است. کتاب صوتی «داستان‌های ده‌دقیقه‌ای» یکی از آثار جذاب انید بلایتون است که در آن ۲۹ داستان کوتاه فانتزی را گردآوری کرده است. در یکی از قصه‌های کتاب صوتی حاضر، ماجرایی از دیوهای خودخواه را می‌شنوید. ملکه و پادشاه قصری تصمیم می‌گیرند پرده‌های قصر مجلل و باشکوهشان را عوض کنند، ولی چون قصر ۱۰۰ پنجرهٔ بزرگ دارد، این کار ماه‌ها وقت خدمتکارانشان را خواهد گرفت. آن‌ها برای اینکه چاره‌ای برای سختیِ این کار پیدا کنند، تصمیم می‌گیرند به جادوگر خوب سرزمینشان نامه بنویسند و از او بخواهند که برایشان چندین سوزن جادویی بسازد؛ به این ترتیب وقتی سوزن‌ها را در پارچه فرو می‌کنند، با خواندن یک ورد ساده، همهٔ پرده‌ها در یک چشم برهم‌زدن آماده می‌شود و دیگر نیازی نیست ماه‌ها منتظر پرده‌های جدید بمانند. جادوگر شهرشان قبول می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی داستان های ده دقیقه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به همهٔ کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره انید بلایتون

«انید ماری بلایتون» (Enid Mary Blyton) زادهٔ ۱۱ اوت ۱۸۹۷ در لندن و درگذشتهٔ ۲۸ نوامبر ۱۹۶۸ است. او از نویسندگان محبوب ادبیات کودک و نوجوان اهل انگلستان است که شماری از داستان‌هایش را با نام «مری پولاک» (Mary Pollock) نوشته است. نخستین اثر او مجموعه شعری بود که در سال ۱۹۲۲ منتشر شد و بعد از انتشار این کتاب بود که او کار نوشتن را جدی گرفت. آثار بعدی انید بلایتون بازنویسی قصه‌های فلکلور و بعدها داستان‌نویسی بود و پس از گذشت سال‌ها به یکی از پرکارترین داستان‌نویسان انگلیس بدل شد؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود در سال‌های ابتدایی دههٔ ۱۹۵۰، هر ساله به‌طور متوسط ۵۰ عنوان از کتاب‌هایش منتشر می‌شد. این نویسندهٔ انگلیسی‌تبار قرن بیستم و یکی از محبوب‌ترین و نام‌آشناترین نویسنده‌های افسانه‌های کودکان، در طول ۴۰ سال حدود ۸۰۰ کتاب نوشت و منتشر کرد که مورد استقبال گستردهٔ مخاطبانش قرار گرفت. در سال ۲۰۰۷ در فهرست محبوب‌ترین نویسندگان در رتبهٔ پنجم و بالاتر از نویسندگان برجسته‌ای همچون ویلیام شکسپیر جای گرفت. کتاب «داستان‌های ده‌دقیقه‌ای» یکی از آثار این نویسنده است که در آن ۲۹ داستان کوتاه فانتزی را گردآوری کرده است. داستان‌های بلایتون به حدود ۹۰ زبان ترجمه شده و کودکان و نوجوانان جهان بیش از ۶۰۰ میلیون نسخه از آثارش را خوانده‌اند. یکی از ویژگی‌های آثار انید بلایتون این است که قهرمانان کودک و نوجوانِ داستان‌هایش، با کمترین کمک از سوی بزرگسالان به ماجراجویی می‌پردازند و افرادی شایسته و متکی به خود به شمار می‌روند. داشتن قوهٔ تخیل قوی یکی دیگر از ویژگی‌های انید بلایتون است.

بخشی از کتاب صوتی داستان های ده دقیقه ای

«جان و برایان ناچار بودند هر روز مسافتی طولانی از خانه تا مدرسه پیاده بروند و برگردند و از زمین‌ها و دشت‌ها بگذرند. روزی دیدند مزرعه‌ی بزرگی که متعلق به گایز کشاورز بود، به یک بازار مکاره تبدیل شده است و چند چرخ‌وفلک در آنجا برپا کرده‌اند. در آنجا بازی‌های گروهی با میوه‌ی درختان نارگیل به راه افتاده بود و قایق‌های متحرک در همه‌جا به چشم می‌خورد. جان گفت: «وای نگاه کن، یه بازار مکاره! برایان، امیدوارم که مادرمون اجازه بده به اونجا بریم.» برایان گفت: «ما تو قلک خودمون، دو شرینگ و شش پنس پول داریم و می‌تونیم تو این بازار از اونا استفاده کنیم. مگه نه؟» اما همان شب وقتی جان و برایان در باغ بازی می‌کردند، توپ آن‌ها به پنجره‌ی حمام خورد و آن را شکست. پدرشان در حالی‌که بسیار عصبانی بود، از خانه بیرون آمد و گفت: «این پنجره برای شما دو شرینگ و شش پنس خرج برمی‌داره و دومین پنجره‌ایه که شما تو این یک ماه شکستید. حالا برید و قلکتون رو برای من بیارید.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۲۸۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۲۸۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان