دانلود کتاب صوتی الکلی های گمنام با صدای علی رضا شعبانعلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی الکلی های گمنام

کتاب صوتی الکلی های گمنام نوشتهٔ بیل ویلسون و ترجمهٔ گروه مترجمان است. گویندگی این کتاب صوتی را علیرضا شعبانعلی و نازنین منصور خاکی انجام داده و انتشارات استودیو صداهای همراه آن را منتشر کرده است. این اثر حاوی تجربیات هزاران مرد و زنی است که توانسته‌اند اعتیادشان به الکل را کنار بگذارند.

درباره کتاب صوتی الکلی های گمنام

کتاب صوتی الکلی های گمنام برای کسانی که دوست دارند با روش‌های ترک الکل آشنا شوند و برای کسانی که نیاز به نیروی محرکه برای تقویت قوای ارادهٔ خود دارند، مناسب است. گفته شده است که در سال ۱۹۳۵ میلادی، بیل ویلسون که در منطقهٔ وال استریت در نیویورک زندگی می کرد، به‌علت اعتیاد به الکل زندگی و کار خود را بر باد داد. او بارها به‌دلیل مصرف بیش از حد الکل در بیمارستان بستری شده بود. دکتر «سیلکورث» که به‌علت روش‌های ابتکاری خود در درمان معتادان الکلی مشهور بود، در یکی از روزهای بستری‌شدن بیل ویلسون، این نکته را به او گوشزد کرد که اعتیاد به الکل نوعی بیماری بوده و افرادی که الکلی می‌شوند انسان‌های بی‌اراده یا بی‌اخلاق نیستند. دکتر سیلکورث به بیل گفت که افراد الکلی به‌دلیل مبتلاشدن به بیماری اعتیاد، دچار وسوسه و ویار شده و پس از نوشیدن اولین لیوان مشروب دیگر قادر به کنترل مصرف خود نیستند. پس از آن بیل با اینکه دیدگاه تازه‌ای نسبت به اعتیادش پیدا کرده بود، باز هم به مصرف الکل ادامه داده و مدام در بیمارستان بستری شد؛ این یعنی علم به ماهیت اعتیاد به‌تنهایی نمی‌توانست باعث ترک اعتیاد او شود. بیل ویلسون پس از مدتی با یکی از دوستان دائم‌الخمر خود به نام «ابی تاچر» ملاقات کرد و در کمال تعجب متوجه شد که او توانسته است مصرف الکل را متوقف کند. ابی تاچر علت موفقیت خود را پیداکردن مذهب عنوان کرد. ابی تاچر به بیل پیشنهاد کرد که او نیز با تکیه به خدای خود و درخواست از او می‌تواند بر مشکل اعتیادش غلبه کند؛ موضوعی که در قدم دوم از ۱۲ قدم موجود در این کتاب صوتی به آن پرداخته شده است. پس از آن بیل باز هم تا مدتی به تلاش بی‌ثمر برای ترک اعتیاد به الکل ادامه داد؛ تا اینکه یک روز که در بیمارستان بستری بود و به اوج درماندگی در برابر این بیماری رسیده بود، عاجزانه از خدای خود درخواست کرد تا به او برای ترک الکل کمک کند. بعد از مدتی بیل ویلسون انجمن «الکلی‌های گمنام» را برای کمک به معتادان به الکل تأسیس کرد. هزینه‌های این انجمن به‌صورت کاملاً خودکفا و توسط خود اعضا تأمین می‌شود. برای ورود به انجمن الکلی‌های گمنام نیازی به پرداخت حق عضویت نیست؛ میل به ترک الکل تنها شرط ورود به انجمن است. با ۱۲ قدم برای ترک اعتیاد به الکل آشنا شوید.

شنیدن کتاب صوتی الکلی های گمنام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد ترک اعتیاد به الکل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی الکلی های گمنام

«تجربه عملاً نشان داده است که هیچ‌چیز به اندازه‌ی کمک و کار فشرده با الکلی‌ها ما را از بازگشت به مشروب‌خواری در امان نگاه نمی‌دارد. حتی در جاهایی که اقدامات دیگر به نتیجه نمی‌رسند، این روش مؤثر واقع می‌شود. دوازدهمین پیشنهاد ما این است: این پیام را به الکلی‌های دیگر برسان و بدان در جایی که از دست هیچ‌کسی کاری ساخته نیست، این تویی که قادر به کمک هستی و می‌توانی اعتماد آن‌ها را جلب کنی. فقط به خاطر داشته باش که آن‌ها شدیداً بیمارند. از نزدیک شاهد بهبودی مردم بودن به زندگی مفهوم تازه‌ای می‌دهد. وقتی که می‌بینیم آن‌ها هم به‌نوبه‌ی خود به دیگران کمک می‌کنند، وقتی که می‌بینیم احساس تنهایی از میان رفته است، وقتی که می‌بینیم انجمن مودتی در کنارمان پا گرفته است و دوستان زیادی دور و بر خود داریم، درک این مفهوم آسان‌تر می‌شود. این تجربه‌ای است که نباید آن را از دست بدهیم. تماس دائمی با تازه‌واردان و دیگر دوستان، نقطه‌ی قشنگ و روشنی در زندگیِ ماست. در صورتی که شما با الکلی‌هایی که تمایل به بهبودی دارند آشنایی ندارید، به‌آسانی می‌توانید با کمک یک طبیب، واعظ، کشیش و یا بیمارستان چند نفری را پیدا کنید. آن‌ها با خوشحالی این کمک را در اختیارتان می‌گذارند.»

معرفی نویسنده
عکس بیل ویلسون
بیل ویلسون

بیل ویلسون در ۲۸ نوامبر ۱۸۹۵ در شهرک دورست، ورمانت امریکا متولد و در ۲۴ ژانویه ۱۹۷۱ فوت شد. سرنوشت او بسیار متفاوت‌تر از یک نویسنده عادی بود. نویسندگانی که به طور معمول عاشق حرفه خود بودند، در اوایل نوجوانی طبع نویسندگی و شاعری داشتند و بالاخره یک روز شکوفا شدند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۵۴۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۵۴۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان