دانلود کتاب صوتی صدای طهرون قدیم (۴) با صدای مرتضی احمدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی صدای طهرون قدیم (۴) اثر مرتضی احمدی

دانلود و خرید کتاب صوتی صدای طهرون قدیم (۴)

نویسنده:مرتضی احمدی
انتشارات:آوا خورشید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی صدای طهرون قدیم (۴)

کتاب صوتی صدای طهرون قدیم (۴) اثری از مرتضی احمدی است. آوا خورشید این اثر صوتی را منتشر کرده است. این اثر حاوی ترانه‌های کوچه‌بازاری تهران است.

درباره کتاب صوتی صدای طهرون قدیم (۴)

مجموعهٔ صوتی‌ باقی‌مانده از مرتضی احمدی با عنوان «صدای طهرون» که شامل ضربی‌خوانی‌های این هنرمند است، در چند بخش منتشر شده است. ۱۰۷ قطعهٔ ضربی‌خوانی در زمان حیات مرتضی احمدی از او ضبط شده بود که ۲۵ قطعهٔ آن در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ در قالب ۲ آلبوم منتشر شد، اما تعداد بسیاری از این قطعات در انتظار مجوز بود و عمر این بازیگر قدیمی کفاف نداد تا شاهد انتشار تمام آثارش باشد. مجموعهٔ ضربی‌خوانی‌های مرتضی احمدی که در سال ۱۳۸۸ ضبط شد، سال ۱۳۸۹ با عنوان «صدای طهرون (توپخونه)» و سال ۱۳۹۱ با عنوان «صدای طهرون (شمس‌العماره)» در سالگرد تولدش به انتشار رسید. این مجموعه، بعضی قطعات موسیقی تهرانی را که در حال فراموشی است، در بر گرفته است؛ پس کتاب صوتی صدای طهرون قدیم (۴) حاوی ترانه‌های با گویش و لهجهٔ طهران قدیم است که به‌وسیلهٔ مرتضی احمدی و با همراهی موسیقی اجرا و ضبط شده‌اند. ترانه‌هایی مانند «ارباب خودم»، «گندم رو کی میخوره»، «وقتی از هند اومدم»، «خوشم باشه»، «حلقه‌به‌گوش (جیگر خون)»، «کی بهت یاد داده» و «افاده‌ای» در این اثر گویا قرار گرفته‌اند.

شنیدن کتاب صوتی صدای طهرون قدیم (۴) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ترانه‌های قدیم تهرانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مرتضی احمدی

سید مرتضی احمدی در ۱۰ آبان ۱۳۰۳ در تهران به دنیا آمد و در ۳۰ آذر ۱۳۹۳ درگذشت. او بازیگر سینما و تلویزیون، صداپیشه، گوینده و خواننده‌ای اهل ایران بود. این هنرمند در نگارش کتاب‌هایش نیز نویسنده‌ای یکّه، خوش‌قلم و توانا ت.صیف شده است؛ کتاب‌هایی که هر یک برآمده و چکیده‌ای از سال‌ها پرسه‌زدن و جدیت در یکی از عرصه‌های موردعلاقه و فعالیت او بوده‌اند. در هنر آواز و موسیقی نیز یکی از معدود خوانندگان سبک بیات تهران بود؛ به علاوهٔ اینکه نام و صدایش در زمرهٔ انگشت‌شمار پیش‌پرده‌خوانان قدیم برده می‌شود. هنرمندان بسیاری بارها او راستایش کرده‌اند.

گفته شده است که مرتضی احمدی علاقهٔ وصف‌ناپذیری به تهران داشت. از جمله فعالیت‌های دیگر او گردآوری و نگارش فرهنگ عامیانهٔ (فولکلور) تهران است. او در این زمینه کتاب‌های «کهنه‌های همیشه نو»، «فرهنگ بروبچه‌های تِرون»، و «پرسه در احوالات تِرون و تِرونیا» را تألیف کرده است؛ علاوه بر تألیفاتش در حوزهٔ فرهنگ‌نویسی، برخی از قدیمی‌ترین ترانه‌های کوچه‌بازاری تهران را به‌صورت (ضربی‌خوانی) بازخوانی کرده است. او معروف به «صدای تهران» است.

نظرات کاربران

shahyad
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

خیلی ارزونه😡😡بابا دقیقه‌ای هم حساب کنی گرون قیمت گذاشتی

زمان

۳۸ دقیقه

حجم

۵۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۸ دقیقه

حجم

۵۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان