دانلود کتاب صوتی کارآفرینی زنان با صدای راحله سادات فاطمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کارآفرینی زنان اثر سید مهرداد سیادت نسب

دانلود و خرید کتاب صوتی کارآفرینی زنان

معرفی کتاب صوتی کارآفرینی زنان

کتاب کارآفرینی زنان که گروهی از نویسندگان آن را نوشته‌اند، با ترجمهٔ سید مهرداد سیادت نسب و گویندگی راحله سادات فاطمی در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است. کتاب کارآفرینی زنان به انواع حوزه‌های مربوط به کسب‌و‌کار زنان می‌پردازد و نقشه‌ٔ راهی برای «جبران گذشته» در اختیار مخاطب می‌گذارد.

درباره کتاب صوتی کارآفرینی زنان

با وجود فعالیت زیاد زنان در دنیای امروز، از هر پنج شرکت صادرکننده فقط مالک یک شرکت زن است. به دلیل اندازه و تمرکزبخشی، کسب‌وکارهای تحت هدایت زنان، بیشتر تحت‌تأثیر شوک‌هایی مانند کوید ۱۹ قرار می‌گیرند. شرایط فعلی ما را ملزم می‌کند اطمینان حاصل کنیم که بحران‌ها، نابرابری‌های جنسیتی موجود را تشدید نمی‌کند و دسترسی زنان به منابع و فرصت‌های اقتصادی عادلانه را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. به همین دلیل انگیزه ما درگیرکردن زنان به‌عنوان بخشی از راه‌حل برای تاب‌آوری اقتصادی فراتر از بیمارهای همه‌گیر و به طور ساده‌تر ایجاد "اقتصاد هوشمند" است.

به‌منظور درک بهتر تأثیر بحران کرونا بر مشاغل تحت هدایت زنان و جوانان و اتخاذ واکنش مناسب بر اساس آن، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) یک نظرسنجی جهانی را در اواسط سال ۲۰۲۰ میان زنان و جوانان کارآفرین و همچنین شاغل در بخش تولید و خدمات مرتبط با تولید در سراسر جهان انجام داده و طی آن، به بررسی پیامدهای شیوع کرونا بر کسب‌وکار این دسته از افراد پرداخته است.

به‌طورکلی، زنان و جوانان کارآفرین نسبت به همتایان مرد خود، به میزان بیشتری نسبت به تأثیرات کرونا دچار محدودیت شده‌اند. درحالی‌که ماهیت چالش‌ها در مشاغل مشابه است، زنان و مشاغل تحت هدایت جوانان، انعطاف و مقاومت کمتری در زمان‌های بحران از خود نشان داده‌اند. این امر به‌ویژه در مورد زنان کارآفرین صادرکننده بسیار صدق می‌کند، به طوری که ۴۵ درصد از آن‌ها گزارش کرده‌اند که ضرر در بازارهای بین‌المللی جزو مهم‌ترین سختی‌ها و مشکلات برآمده از کرونا بوده است. این رقم برای افراد غیرصادرکننده در بازار داخلی ۴۴ درصد بوده است.

کتاب صوتی کارآفرینی زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان و پژوهشگران حوزه اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی کارآفرینی زنان

«اکنون، که تبعات اقتصادی به طور نامتناسب بر زنان تأثیر می‌گذارد، ما با خطر پیشرفت معکوس نسبت به برابری جنسیتی مواجه می‌شویم. اما با حمایت مناسب، زنان کارآفرین و زنان مدیر کسب و کار میتوانند نقشی اساسی در بهبود اقتصادی داشته باشند. ا گرچه زنان مالک حدود یک سوم از شرکتهای کوچک و متوسط جهانی هستند، اما آنها فقط ۲۰ ٪از شرکتهای صادرکننده را مالک هستند یا مدیریت میکنند. ً بیشتر تحتتأثیر از آنجا که زنان تمایل به کوچکتر بودن دارند، این شرکتها معموال هزینه‌های ثابت، بی ثباتی قیمت‌های بین‌المللی و مقررات و موانع مربوط به تجارت قرار میگیرند. اخالل ناشی از همهگیری، پیامدهای منفی قابل توجهی در اقتصاد جهانی و شرکتهای کوچک و متوسط )SMEs )با مدیریت زنان به همراه دارد. اما این پیامدها همچنین فرصتی منحصر به فرد برای تبدیل زنجیره تامین و سیاستگذاری جهت قرار دادن کسب‌و‌کار زنان در مرکز مسیر بهبود ایجاد میکنند.

زنان در بازار کار نیز با چالش‌هایی روبرو هستند )اگرچه این در این مبحث مورد توجه قرار نگرفته است(. پیش از این زنان به طور نامتناسبی زیر فشار معایب بازار کار و نابرابری‌های سیستمی، تحت‌تأثیر از دست دادن شغل، کاهش ساعت کار و ورشکستگی به دلیل همه‌گیری قرار گرفته‌اند. زنان سهم بالای کارگران در بخش‌ها و نقش‌هایی که مستعد رکود اقتصادی هستند و حمایت اجتماعی کمتری ارائه می‌شود - مانند کشاورزی، تولید و مهمان‌پذیری را تشکیل می‌دهند. این بخش‌ها به فرایندهای زنجیره تأمین بین‌المللی که به حالت تعلیق درآمده یا منع شده است بستگی دارند. از آنجا که اکثر کارگران در خط مقدم همه‌گیری زن هستند، این بحران، اقدام فوری و طولانی‌مدت را می‌طلبد. علاوه بر این در بازارهای کار سراسر جهان شوک‌های نامتقارنی نیز برای زنان در بخش غیررسمی به عنوان مراقبت‌کننده و والدین وجود دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۴ دقیقه

حجم

۶۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۴ دقیقه

حجم

۶۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۷,۶۰۰
تومان