دانلود کتاب صوتی اول شخص مفرد با صدای مجید آقاکریمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اول شخص مفرد اثر هاروکی موراکامی

دانلود و خرید کتاب صوتی اول شخص مفرد

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اول شخص مفرد

کتاب صوتی اول شخص مفرد نوشتهٔ هاروکی موراکامی و ترجمهٔ شیوا مقانلو و گویندگی مجید آقاکریمی است و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی اول شخص مفرد

اول شخص مفرد مجموع هشت داستان کوتاه از هاروکی موراکامی، نویسندهٔ مشهور ژاپنی است. این داستان‌ها هم ریشه در فرهنگ ژاپن دارند و هم جهان‌شمول‌اند؛ هم گنجینهٔ شخصی او از عشق‌ها و تجربیات گذشته‌اش هستند و هم می‌توانند در خوانندگان مختلف حس همذات‌پنداری ایجاد کنند. موراکامی برش‌‌هایی از زندگی‌اش را بیان می‌کند که در هرکدام امری به ظاهر ساده، به شکلی فراواقعی رخ می‌دهد. کتاب خواننده را آزاد می‌گذارد تا خودش تصمیم بگیرد که یک خاطرهٔ شیرین می‌خواند یا یک داستان عجیب فراواقعی. او در تمام دنیا با داستان‌هایی شناخته می‌شود که عناصر رئالیسم جادویی را در خود دارند و ترکیبشان را عناصر فرهنگی و بومی ژاپن، ترکیبی خلاقانه و البته جذاب ساخته است. این داستان‌ها هم حس آشنای شرقی را دربردارند و هم روح ادبیات مدرن غرب در آن‌ها دمیده شده است.

در این کتاب هم هشت داستان را می‌خوانیم که این ویژگی‌ها را دارند و البته قلم روان و پختهٔ موراکامی نیز سبب شده تا متفاوت‌تر از هر داستان دیگری شوند. همهٔ این داستان‌ها از زبان اول شخص مفرد بیان می‌شوند و مخاطب است که باید تصمیم بگیرد آیا این داستان‌ها روایتی از یک زندگی‌اند و یا یک روایت خیالی.

نام داستان‌های این مجموعه عبارت‌اند از: خامه، اعترافات میمون شیناگاوا، کارناوال، مجموعه‌شعر پرستوهای یاکولت، اول شخص مفرد، با بیتل‌ها، چارلی پارکر باسا نوا می‌زند، روی یک بالش سنگی.

شنیدن کتاب صوتی اول شخص مفرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه و تمام دوست‌داران قلم موراکامی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب صوتی اول شخص مفرد

نگاه برادرش به دیوار پشت من دوخته شده بود، انگار بخواهد ساعتی را نگاه کند. اما هیچ ساعتی آنجا نبود، فقط یک دیوار گچ‌کاری سفید بود. با بی‌میلی نگاهش را دوباره روی من برگرداند. تمام حرکاتش کند و شمرده بودند. «شاید این‌طور باشه ولی به‌هرحال اون خونه نیست.»

ادامه داد: «به نظر می‌آد کلاً کسی خونه نیست. یه کم پیش که بیدار شدم کسی اینجا نبود. باید همه‌شون رفته باشن جایی، اما من نمی‌دونم کجا.»

چیزی نگفتم.

«بابام احتمالاً رفته گلف بازی کنه. خواهرام هم باید رفته باشن پی تفریح. اما مامانم هم بیرونه که این یه کمی عجیبه. معمولاً این‌جوری نیست.»

از هر گمانی خودداری کردم. این، خانوادهٔ من نبود.

برادرش گفت: «اما اگه سایوکو قول داده اینجا باشه، مطمئنم زود برمی‌گرده. چرا نمی‌آی داخل منتظرش بشی؟»

گفتم: «نمی‌خوام مزاحمتون بشم. همین اطراف یه چرخی می‌زنم و بعدش برمی‌گردم.»

قاطعانه گفت: «هیچ مزاحمتی نیست. مزاحمت اصلی اینه که دوباره زنگ بزنی و من مجبور باشم پا شم بیام و درو باز کنم. پس بیا تو.»

انتخاب دیگری نداشتم، پس به داخل رفتم و او مرا به اتاق نشیمن راهنمایی کرد، همان اتاق نشیمن آشنایی که تابستان هم همراه دوستم واردش شده بودم. روی همان کاناپهٔ کذایی نشستم؛ برادر دوستم خودش را توی صندلی مبلی روبه‌روی من ولو کرد و یک بار دیگر خمیازهٔ بلندی کشید.

دوباره و انگار محض اطمینان پرسید: «تو دوست سایوکویی، درسته؟»

همان جواب را دادم: «درسته.»


معرفی نویسنده
عکس هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۴۹ میلادی در توکیوی ژاپن چشم به جهان گشود. پدر و مادر او، هر دو معلم بودند و در مدارس مختلف، ادبیات ژاپنی تدریس می‌کردند. پدرِ هاروکی از سربازان جنگ دوم امپراتوری ژاپن و چین بود و در طی این درگیری‌ها به‌شدت دچار جراحت شده بود. موراکامی بعدها در مقاله‌ای به نام از «پدرم که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» بیان کرد که آسیب‌های وارده بر پدرش در زندگی او تأثیر به‌سزایی داشته است.

نظرات کاربران

کاربر 5406532
۱۴۰۱/۰۸/۲۴

صدای آقای مجید آقاکریمی بسیار گرم و دلنشین است و کاملا مخاطب را با داستان همراه می کند. نحوه خواندشان هم بسیار درست و اصولی است و بدون هرگونه اضافه کاری

sara
۱۴۰۱/۰۶/۱۱

صدای آقای مجید آقاکریمی بسیار دلنشین و زیبا بود و همین به جذابیت این کتاب اضافه می کرد🌹

tulipano
۱۴۰۰/۱۲/۱۲

با احترام لحن و زنگ صدای آقای آقاکریمی ظرافت داستان خوانی رو نداره، انگار که اخبار سیاسی اقتصادی گوش می کنم. خشک و بیش از حد جدی، حتی موزیک و ملودی ها هم کمکی نکرده. بعنوان کسی که پیگیر کارهای

- بیشتر

زمان

۵ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۳۰۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۳۰۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان