دانلود و خرید کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک لیلا مربی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک اثر لیلا مربی

کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک

نویسنده:لیلا مربی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک

کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک نوشته لیلا مربی است. کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک که انتشارات نسل روشن منتشر کرده است به مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل درباره گمرک الکترونیک می‌پردازد.

درباره کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک

گمرک نهادی ضروری در عرصه‌ اقتصاد بوده که به لحاظ نقش حیاتی که چه در حیطه‌ حاکمیتی و تسهیل تجارت و چه در حیطه‌ تامین درآمد و نقش حمایتی که برای کشور دارد، قلب اقتصاد کشور بوده، از این رو اهمیت و جایگاه گمرک به حدی است که پیشرفته بودن گمرک به مثابه‌ پیشرفت یک اقتصاد است. می‌دانیم که با توجه به استقرار اغلب گمرکات در مرزها این نهاد اجرایی نقش و اهمیت به سزایی در مبادلات و ارتباطات زمینی و دریایی و هوایی کشور دارد. به طور مختصر می‌توان تشریح کرد ماهیت ارتباطی بودن این سازمان باعث بوجود آمدن طیف وسیعی از ارتباطات و مبادلات و تعاملات در دنیای تجارت و بین عاملان تجاری و رویداد جدید تبادل الکترونیکی داده با سازمان‌های مختلفی چون بانک مرکزی، بنادر و دریانوردی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حفاظت محیط زیست، بیمه، کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، غذا و دارو، وزارت دفاع، نیروی انتظامی، سازمان شیلات، استاندارد، اتاق بازرگانی، سازمان هواشناسی، انرژی اتمی، راه‌آهن، کشتیرانی، سفارت، سازمان امور مالیاتی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، شهرداری، سازمان ثبت اسناد و املاک، وزارت نیرو، وزارت نفت و سایر سازمان‌های مرتبط گردیده است.

در ماده‌ ۹ کتاب قانون امور گمرکی و تبصره‌ آن «امکانات به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات را با رعایت قوانین تجارت الکترونیک و مدیریت خدمات کشوری در اجرای وظایف خود فراهم آورده است.» بنابراین تجارت الکترونیک نامی آشناست. تعریفی که به آن می‌توان ارائه داد: «تجارت الکترونیک بر پردازش و انتقال الکترونیک داده‌ها شامل متن، صدا و تصویر مبتنی است.» بر همین اساس این کتاب به مسائل مهم در زمینه گمرک الکترونیک می‌پردازد. 

خواندن کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه تجارت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مباحث عمومی گمرک الکترونیک

در سراسر دنیا فعالیت‌های تجاری سرعت و رشد چشم‌گیری پیدا کرده و رویدادها و دستاوردهای جدید بشری به عامل «زمان» اهمیت و توجهی خاص داده است. زمان ارزشمندترین دارایی بشر است که به صورت نقد در اختیار ماست و یک سرمایه محسوب می‌شود و در بازرگانی عنصری است حیاتی. وقتی صحبت از سرعت اینترنت، سرعت تجارت، سرعت پیشرفت تکنولوژی می‌کنیم ناخودآگاه از طلای زمان و نقش مهم آن در اقتصادی پویا و پیشرفته سخن رانده‌ایم. ارجحیت و اهمیت وقت و زمان در گمرک دیجیتال بسیار است. علاوه بر زمان و ویژگی مهم آن، همچنین تغییرات فراوانی که با گسترش علم و تکنولوژی در مشاغل بوجود آمده و با ایجاد و ظهور فعالیت‌ها و مشاغل جدید که بازتاب تجارت الکترونیک و بازارهای مجازی کسب و کار بدون مرز در سرتاسر دنیاست، گسترش و ایجاد زمینه‌های رقابت در تجارت و در نتیجه بالا بردن راندمان کاری، بهره‌وری به رغم مزیت‌های نسبی در تولید، اهمیت و نمود زیادی یافته است چرا که سبب کاهش هزینه‌های تولید می‌باشد. اکنون در هر ثانیه میلیاردها معاملات دیجیتالی انجام می‌شود، رقابت گسترش چشم‌گیری یافته حق انتخاب خریدار افزایش یافته، میلیاردها مکاتبات دیجیتال روزانه در سرتاسر دنیا صورت می‌پذیرد، حیطه‌ی تجارت الکترونیکی پا به عرصه جدیدی نهاده و از مرزهای چند شرکت و تجار محدود فراتر رفته است. در عصر دیجیتال هوشمندی و پویایی بسیار بسیار مهم است چنانچه امروزه ظهور اینترنت و حرکت سریع و پر شتاب در پیشرفت علم و تکنولوژی در تمامی جوانب در سازمان‌ها و ارگان‌ها و تولد جدید «تجارت الکترونیک» رشته مدرن علمی و کودک نوپای رو به رشد و ارتباط آن با گمرکات موجب بوجود آمدن حجم عظیمی از معاملات الکترونیکی و پیچیده گردیده که مرزهای جغرافیایی را، شبکه‌های تجاری درهم نوردیده و این حاصل فضا و جو جدید حاکم بر اقتصاد جهان یا بازاریابی مجازی است. لذا هم‌گام شدن با تحولات دنیا الزامی و اجتناب ناپذیر بوده که بنابراین تنظیم سند تحول در گمرک و به تبع آن ارگان‌های مرتبط و ضرورت تحول همه جانبه نیازی است حیاتی، چرا که حضوری آنلاین برای ارائه‌ی خدمات متناسب و به روز دنیا و از دست ندادن بازارها و تسریع امور تجار و بازرگانان موضوع اساسی است و یاری‌مند مدیریت خدمات کشوری است. و برنامه‌های مدون نوابغ و افراد خردمند و اندیشمند در ساختار مدیریتی مسیرگشا می‌باشد و در پیچ و خم بازاریابی مجازی دستیابی به نقاط الصاق و توسعه و گام‌های با ثبات و مداوم در مسیر شبکه‌ی دیجیتال جایگاه گمرک و کشورمان را در دنیای اقتصاد رقم می‌زند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان