دانلود و خرید کتاب بررسی فقهی تکفیر از منظر مذاهب اسلامی زهراسادات خالصی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی فقهی تکفیر از منظر مذاهب اسلامی اثر زهراسادات خالصی‌نژاد

کتاب بررسی فقهی تکفیر از منظر مذاهب اسلامی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی فقهی تکفیر از منظر مذاهب اسلامی

کتاب بررسی فقهی تکفیر از منظر مذاهب اسلامی نوشته زهرا سادات خالصی‌نژاد است. کتاب بررسی فقهی تکفیر از منظر مذاهب اسلامی یکی از کتاب‌ها تخصصی فقه است که انتشارات ماهواره منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی فقهی تکفیر از منظر مذاهب اسلامی

جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، به صورت دهکده واحدی درآمده که همگان می‌توانند از عقاید و آرای یکدیگر به صورت صحیح آگاه شوند و در حقیقت این نعمت الهی می‌تواند وسیله همدلی و همفکری میان مسلمانان باشد، ولی جای تأسّف است که برخی پیوسته به جای تأکید بر مشترکات، بر اختلافات دامن می‌زنند و مانع از آنند که نوعی یگانگی و همکاری میان مسلمانان صورت پذیرد و پیوسته عقاید و افکار برادران دینی خود را به صورت غیر صحیح نقل می‌کنند.

گاهی غرض‌ورزی به جایی می‌رسد که یک مسأله فقهی را به صورت یک مسأله عقیدتی درآورده و آن را مایه تکفیر قرار می‌دهند.

بی‌شک، وحدت و کنار گذاشتن اختلافات، هدف هر مسلمانی است که در اندیشه خیرخواهی برای اسلام و جوامع اسلامی باشد. البته وحدت به معنای زدودن تمام تفاوت‌های موجود در جوامع اسلامی نیست، بلکه معنای آن، تفاهم و نزدیکی دیدگاه‌ها بین جوامع مختلف و متفاوتِ موجود در دایرة کلی اسلام است؛ به گونه‌ای که هر جمعیت و طایفه‌ای، عنوان کلی اسلام را بر دیگر طوایف منطبق بداند.

از این رو تکفیر که از مهمترین و شایع ترین موارد اختلاف انگیز است، مورد نهی شدید تمامی فقها و متکلمین مذاهب قرار گرفته؛ اما در جوامع امروزی می‌بینیم که به راحتی افراد مورد تکفیر یکدیگر قرار می‌گیرند و این خود اختلافی بس عظیم در جوامع اسلامی است.

نتیجه اینکه در هر اختلاف و تفاوتی، نکته مهم و مطلوب، عمل به سخن خدای متعال است که می‌فرماید: « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَلا تَفَرَّقُوا» و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید و این سخن که « وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ » و با هم نزاع مکنید که سُست شوید و مهابت شما از بین برود.

در این کتاب سعی شده است تا با بیان اسباب و موجبات تکفیر با استناد به آیات و روایات و سخنان فقها و متکلمین و حقوق‌دانان از تکفیر بی‌رویه جلوگیری بعمل آید تا اتحاد واقعی بین تمامی مسلمانان جهان و پیروزی بر دشمن جهانی محقق شود.

خواندن کتاب بررسی فقهی تکفیر از منظر مذاهب اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فقه و اصول کلامی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان