دانلود و خرید کتاب ﺻﻌﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﻫﺎی ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪی رویا غندالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ﺻﻌﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﻫﺎی ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪی اثر رویا غندالی

کتاب ﺻﻌﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﻫﺎی ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪی

معرفی کتاب ﺻﻌﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﻫﺎی ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪی

کتاب ﺻﻌﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﻫﺎی ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪی نوشته رویا غندالی است. کتاب ﺻﻌﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﻫﺎی ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪی که انتشارات پارسیان البرز منتشر کرده است ﮐﺘﺎﺑﯽ ﺑﺮﺍی ﻫﻤﻪ ﺳﻨﯿﻦ؛ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮﺍی ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪی ﻣﻮﻓﻖ است.

درباره کتاب ﺻﻌﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﻫﺎی ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪی

در شرایط فعلی جامعه ایرانی که نسبت به گذشته زاد و ولد کمتری صورت می‌گیرد و زوج های جوان تمایل کمتری برای فرزندآوری دارند و نرخ جمعیت جوان در حال کاهش است، مسئله سالمند شدن جمعیت می‌تواند به عنوان یک مسئله و مشکل اجتماعی مطرح شود و از طرفی دیگر سالمندی به دلیل تغییرات قابل توجهی که در جسم، روان و ذهن افراد شکل می‌گیرد، می‌تواند به عنوان یک مسئله روانشناختی و زیست شناختی هم مورد توجه قرار بگیرد.

 مطالعه این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا از سنین پایین تر به فکر آینده خود باشید و برای دوره سالمندی از هم اکنون که جوان و میانسال و حتی نوجوان هستید برنامه ریزی کنید. همچنین توجه به مطالب گفته شده و اجرای آنها امکان کسب تجربه های بهتر و جدیدتری را برای شما فراهم می‌کند.

خواندن کتاب ﺻﻌﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﻫﺎی ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی موفق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ﺻﻌﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﻪ ﻫﺎی ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻭ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪی

سالمندی آخرین مرحله از مراحل متوالی زندگی بشر تلقی می شود. کودکی، نوجوانی، جوانی و میانسالی یکی پس از دیگری در گذر زمان طی می شود تا انسان قدم در مرحله سالمندی بگذارد. در سالمندی انسان و شرایطی که در آن قرار دارد، در معرض تغییرات دائمی در گذر زمان است.

به طور کلی سالمندی رسیدن به پیری و ظاهر شدن علائم پیری در فرد است. چروک شدن پوست، کاهش قدرت بینایی و شنوایی، کاهش سطح قدرت استخوانی و خمیدگی اسکلتی، کندی در تحرک و کاهش توانایی عملکرد، کاهش قدرت عضلانی، اختلال و آشفتگی در حافظه و ادراک، ناتوانی ذهنی، اختلال در جهت یابی، کاهش ظرفیت و کارآیی ریه ها و سیستم قلبی و عروقی، کاهش اندازه کلیه و مغز، افزایش چربی و چاقی، تغییرات در رگ های خونی و سیستم ایمنی و امثال این ها نشانه های پیری هستند اما در تعریف پیری یا سالمندی نمی توان فقط به این تعریف و تغییرات ظاهری و بدنی بسنده کرد بلکه مفهوم سالمندی از جنبه های مختلف قابل تعریف و بررسی است. 

سالمندی را می توان بر اساس چهار شاخص تعریف کرد. بر اساس سن تقویمی، ورود به سن ۶۵ سالگی شروع سالمندی است. این شاخص مبتنی بر یک تعریف کارکردی و بیانگر سن بازنشستگی است. اما این معیار، معیار دقیقی برای تعریف سالمندی نیست. می توان افراد ۸۰ ساله ای را دید که قدرت و توان بدنی آنها بیشتر و بهتر از یک فرد ۶۵ است.

جنبه دیگر این تعریف، جنبه روانشناختی است. پیری روانشناختی به ظرفیت افراد در پاسخ و سازگاری با تغییرات محیط گفته می شود. در سالمندی روانشناختی، عواملی همچون حافظه، یادگیری، هوش، مهارت ها، انگیزه، هیجان و احساس مورد نظر است. کاهش و ضعف کارکردی هر یک از این عوامل نشان دهنده ورود به دوره سالمندی است. فرد سالمند ممکن است دچار نقص حافظه و کاهش قدرت یادگیری شود و یا اینکه در بعضی از مهارت ها مانند رانندگی یا آشپزی دچار ضعف و ناتوانی شود. شکایت از حافظه مسئله ای است که عموما در سالمندان دیده می شود و می تواند کارکردهایی همچون تصمیم گیری و قضاوت را هم تحت تاثیر قرار دهد. اما در مقابل از لحاظ هیجانی فرد سالمند به پختگی می رسد و کنترل هیجانی فرد سالمند بیشتر از فرد جوان است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۱۴۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان