دانلود و خرید کتاب راه و چاه سفر زهرا پارسای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه و چاه سفر اثر زهرا پارسای

کتاب راه و چاه سفر

نویسنده:زهرا پارسای
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راه و چاه سفر

با خواندن کتاب راه و چاه سفر نوشته زهرا پارسای راهکارهای نابی برای افزایش لذت از سفر فرا خواهید گرفت.

 درباره کتاب راه و چاه سفر

چرا باید سفر کرد یا اصلاً چه لزومی دارد که به سفر برویم؟ این کتاب به بررسی نیازهای اساسی انسان‌ها می‌پردازد و مزایای سفر کردن را بررسی می‌کند. در ادامه کتاب مشکلات مردم برای رفتن به سفر مطرح می‌شود و مهم‌ترین مشکل یعنی نداشتن وقت کافی بررسی می‌شود. انواع سفر عنوان بحث بعدی کتاب است و پس از آن چگونه سفر رفتن مطرح می‌شود. فصل بعدی به برنامه‌ریزی برای سفر و تهیه ملزومات آن اختصاص دارد و پس از آن نویسنده به موضوع رفتار مناسب در سفر می‌پردازد. 

خواندن کتاب راه و چاه سفر را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

 اگر شما هم عاشق سفر کردن هستید این کتاب حتما راهنمای خوبی است برای این که درباره چند و چون سفر کردن بیشتر بدانید و با آرامش خاطر  و آمادگی بیشتری مسافرت کنید.

بخشی از کتاب راه و چاه سفر

یک‌روزه یا چندروزه؟

اولین دسته‌بندی از لحاظ زمانی می‌تواند باشد. برخی از سفرها نیاز به شب‌مانی ندارد، یعنی شما تا آخر شب به مکان قبلی خود بازمی‌گردید. به این سفرها در اصطلاح «excursion» می‌گویند. این نوع از سفرها معایب و مزایای زیادی دارند. به دلیل اینکه شب لازم نیست در اقامتگاه استراحت کنید، هزینه این سفرها به نسبت سایر سفرها کمتر است، اما همین امر باعث می‌شود، برنامه‌های سفر به‌صورت فشرده‌تری برگزار شوند که برای تمام گروه‌های سنی مناسب نخواهد بود. به‌هرحال به‌این‌دلیل که برنامه‌ها به‌صورت فشرده اجرا می‌شوند کسانی که محدودیت زمانی دارند، از طرفداران پر و پا قرص این نوع سفرها هستند.

برای مثال اغلب کسانی که شاغل هستند برای آخر هفته خود برنامه‌ریزی می‌کنند. به‌همین‌علت اگر برنامه سفر بیش از یک روز به طول بینجامد، مورد استقبال واقع نخواهد شد. خود من در زمان دانشجویی از طرفداران سفرهای یک‌روزه بودم، زیرا علی‌رغم زمان کوتاه، امکان بازدید از مناطق مختلف مهیا بود. همچنین به علت یک‌روزه بودن به سایر برنامه‌ها لطمه‌ای وارد نمی‌شد.

این بود که این نوع سفرها در بین کارمندان و دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد. کم‌کم افراد دیگر که از اقامت در محل‌های مختلف احساس رضایت نمی‌کردند نیز به طرفداران این نوع سفرها پیوستند؛ زیرا اقامت در یک مکان مناسب نیازمند صرف هزینه قابل‌توجهی است که برای تعداد زیادی از افراد قابل توجیه نیست. به‌همین‌دلیل کسانی که مایل‌اند با صرف هزینه کم سفر کنند، از این نوع برنامه‌ها استقبال می‌کنند.

در اینجا دوست دارم نمونه‌ای از سفرهای یک‌روزه خودم برایتان بگویم. در دانشکده فنی دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کردم، سفرهای متناسب با صنایع منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کردیم در کنار سایر انواع سفرها توسط دانشگاه برگزار می‌شد. در یکی از این سفرها، ما به دیدن بزرگ‌ترین معدن روباز ذغال‌سنگ رفتیم و در این بازدید از ماشین‌های بزرگ بهره‌برداری از این معدن بازدید کردیم. این سفر به این علت برای من جذاب بود که شاید هرگز خودم به‌تنهایی نمی‌توانستم از این پدیده صنعتی بازدید کنم؛ اما این برنامه‌های یک‌روزه این فرصت را در اختیار من گذاشت. به علت نوع رشته من که فنی بود، من درس‌های زیادی در رابطه با نیروگاه‌های منطقه، که با ذغال‌سنگ کار می‌کردند، گذرانده بودم؛ اما هرگز عظمت این ماشین‌ها را نتوانسته بودم تصور کنم. این بازدید، دید خیلی خوبی در زمینه‌های مختلف در اختیار من گذاشت.

در مقابل سفرهای یک‌روزه، سفرهای چندروزه هستند. این نوع از سفرها همان‌طور که از نام آن‌ها پیدا است به سفرهایی گفته می‌شود که لازم است تا برای استراحت، شب در اقامتگاه بمانیم. به طبع قیمت آن‌ها بیشتر از نوع قبلی است، ولی به این علت که امکان شب‌مانی وجود دارد، محدودیت مسافت برای آن‌ها مطرح نیست؛ به این معنا که در سفرهای یک‌روزه، مسیرها باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که در طول بیست‌وچهار ساعت بتوان به مکان اولیه بازگشت، اما در سفرهای چندروزه این محدودیت وجود ندارد و مقاصد دورتر نیز می‌تواند مورد بازدید واقع شود. اغلب کسانی که برای تعطیلات برنامه سفر دارند، به این نوع از سفرها علاقه‌مندند؛ زیرا علاوه‌بر تأمین هزینه‌ها لازم است تا مسافران زمان لازم را در اختیار داشته باشند.

از مزایای این سفرها این است که اغلب ترجیح می‌دهند با خانواده در آن شرکت کنند؛ زیرا به دلیل فشردگی کمتر برنامه، برای حضور کودکان و افراد با سنین بالاتر نیز مناسب است. در کنار این تنوع در این دسته از سفرها، فرصت کافی برای بازدید از اماکن مختلف وجود دارد و افراد با آرامش بیشتری به بازدید از مکان‌های مختلف می‌پردازند.

 فهرست کتاب راه و چاه سفر

مقدمه

اصلاً چرا سفر

نیازهای ما

چرا سفر؟

فواید سفر

وقت نداریم...

در تعطیلات

خارج از تعطیلات

کجاها برویم

شرایط آب‌وهوایی

نقشه

انواع سفر

یک‌روزه یا چندروزه؟

انواع سفر بر اساس مرز جغرافیایی

انواع سفر بر اساس نوع فعالیت

خودمان بریم سفر یا با تور بریم؟

مزایای سفر با تور

معایب سفر با تور

مزایای سفر شخصی

تصمیم نهایی

برنامه‌ریزی گام‌به‌گام سفر

هدف سفر

مقصد سفر

تأمین هزینه‌ها

بررسی و انتخاب تورها

مسیر سفر

اقامتگاه‌ها

فعالیت‌ها

درجه سختی

لوازم ضروری

هماهنگی‌ها و رزروها

بیمه

لذت

رفتار مناسب در سفر

اصول اولیه

حقوق مسافران

بخشی از منابع

نظرات کاربران

نور
۱۴۰۳/۰۱/۱۷

انتظار کتاب پربارتری داشتم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
حتماً برایتان پیش‌آمده که در شروع یک فعالیت خیلی عالی نبوده‌اید؛ اما به مرور زمان در آن فعالیت به مهارت لازم رسیده‌اید.
کاربر ۶۴۶۴۹۱۱

حجم

۱۰۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۱۰۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان