دانلود و خرید کتاب مفتی شمس نوش سکینه برناکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفتی شمس نوش اثر سکینه برناکی

کتاب مفتی شمس نوش

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مفتی شمس نوش

کتاب مفتی شمس نوش اثری از سکینه برناکی است که در انتشارات تیرگان به چاپ رسیده است و نگاهی به مثنوی و نظریات نو دارد.

درباره کتاب مفتی شمس نوش

مثنوی مولوی، یکی از مشهورترین آثار مولانا است. شش دفتر و حدود بیست و هفت‌هزار بیت که بعد از رفتن شمس سروده شده‌اند. در همان سالی که یکی از یاران مولانا، صلاح‌الدین زرکوب، وفات یافت. از طرف دیگر، تاخیری که در به نظم درآمدن مثنوی صورت گرفته است، به خاطر وفات همسر حسام‌الدین چلپی، یکی دیگر از یاران مولانا، بوده است، . همین امر سبب می‌شود تا او نظم مثنوی را به تاخیر بیندازد.

باری، این کتاب به یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین کتاب‌های عرفانی و شعری در سراسر جهان بدل شده است. کتابی که با نی نامه آغاز می‌شود و با این بیت مشهور که:

بشنو این نی چون شکایت می‌کند

از جدایی‌ها حکایت می‌کند

مولانا هرآنچه از عرفان را که سنایی به شعر آورده بود و عطار پرورده بود، به اوج رساند. در در جای‌جای این اشعار می‌توان تمثیل‌هایی دلنشین و حکایت‌های نابی را مشاهده کرد که مولانا استفاده کرده است تا به واسطه آن پیامش را به گوش جهانیان برساند. پیامی که امروز هم مانند زمان سروده شدنش، نو و بدیع است و طراوت و تازگی‌اش را حفظ کرده است.

شمس و مولانا مدتی را با هم گذراندند و مولانا عمیق‌ترین تحولات روحی را در این دوران تجربه کرد. شور و جوششی در وجودش رخ داد که در آثار او، در مثنوی معنوی و همچنین در غزلیاتش در دیوان کبیر نمایان شده است. بر مثنوی معنوی تا به حال بیش از هزاران سطر شرح و توضیح نگاشته‌اند و بسیار بیشتر، سعی در روشن کردنش داشتند. اما آیا می‌توان این اثر را در بستری نو و با عنایت به نظریات جدید، بررسی کرد؟

سکینه برناکی در کتاب مفتی شمس نوش این بررسی را انجام داده است و مقایسه‌ای میان افکار او و دیگران انجام داده است. علاوه بر این، مهم‌ترین افکار مولانا در مثنوی و پایه‌ها و بنیان‌های فکری او نیز در این اثر بررسی شده‌اند.

کتاب مفتی شمس نوش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به آثار مولانا و همچنین پژوهشگران شعر و ادب فارسی را به خواندن کتاب مفتی شمس نوش دعوت می‌کنیم. 

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

یک کتاب خواندنی در مورد مثنوی.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان