دانلود و خرید کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی توحید اکبری طارسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی اثر توحید اکبری طارسی

کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی

معرفی کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی

کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی اثری نوشته توحید اکبری طارسی‌ و علی راستگو است که در انتشارات ندای الهی به چاپ رسیده است. این اثر راهنمایی جامع و کامل که شما را با تمام ابعاد و جنبه‌های انتخاب رشته تحصیلی و مسائل و چالش‌های دوران تحصیل و راه‌های مقابله با آن‌ها روبه‌رو می‌کند.

کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی اثری جالب است که مخاطبان را با هرآنچه که لازم است درباره تحصیل بدانند، آشنا می‌کند. این کتاب به هدف کمک به دانش‌آموزان نوشته شده است تا بتوانند از دوران تحصیل خود نهایت استفاده را ببرند، یادگیری حاصل کنند و این دوران را بدون تنش و اضطراب پشت سر بگذارند.

کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به تمام فعالان حوزه آموزش و مشاوران تحصیلی و همچنین والدینی که دغدغه تحصیلات فرزندشان را دارند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب راهنمایی و مشاوره تحصیلی

نظریات و فنون مشاوره

زیگموند فروید:

اولین رویکرد رسمی در روان شناسی، متعلق به زیگموند فروید است که نام آن رویکرد درمانی روانکاوی است. روانکاوی بر نیروهای ناهشیار تاکید دارد. دیدگاه فروید نه تنها بر روانشناسی بلکه بر فرهنگ عمومی نیز تاثیر گذاشت.

فروید بحث غرایز رو مطرح کرد از نظر او غرایز عناصر اصلی شخصیت هستند و نیروهای برانگیزاننده ای رفتار را سوق می‌دهند مثل گرسنگی یا تشنگی که درونی هستند و هنگامی که یک نیاز به گرسنگی در بدن برانگیخته می شود حالتی از برانگیختگی فیزیولوژیکی یا انرژی را تولید می کنند و ذهن این انرژی را به میل تبدیل می‌کند و این میل یعنی بازنمایی نیاز فیزیولوژیکی که همان غریزه است که فرد را برای رفتار کردن به شیوه ای که نیاز را برآورده سازد برانگیخته می کند برای مثال یک فرد گرسنه به وسیله جستجوی کردن غذا اقدام به برطرف کردن نیاز خود می کند. غرایز زندگی مانند نیاز به غذا، آب و هوا و مسائل جنسی می باشد و غریزه مرگ همانند پرخا شگری، عصبانیت و خشم. انرژی روانی که توسط غرایز زندگی آشکار می‌شود لیبیدو است. چرخه غرایز در نظریه فروید: میل، تنش، ارضا و آرامش است.

سطوح شخصیت

فروید سطوح شخصیت را سه قسمت خودآگاه، ناخودآگاه و نیمه خود آگاه تقسیم می کند.

خودآگاه، شامل تمام احساس ها و تجربه هایی است که در هر لحظه معین از آن ها آگاهیم که بخش محدودی از شخصیت است، زیرا تنها بخش کوچکی از افکار و احساسات و خاطرات ما در قسمت خود آگاه وجود دارد که اگر سطوح شخصیت را به کوه یخ تشبیه کنیم، آگاهی بخش بالای کوه یخ است و بخش بزرگی از آن در پایین کوه یخ است که دیده نمی گردد. از نظر فروید ناخودآگاه مهمتر است زیرا بخش بزرگتر و نادیدنی زیر سطح آب است، نظریه روانکاوی بر این بخش تمرکز دارد یعنی اعماق وسیع و تاریک آن که جایگاه آن ناخودآگاه است که شامل نیروهای سوق دهنده که در پشت مخزن رفتار های است که نمی توانیم آنها را ببینیم. البته ناخودآگاه وقایع سرکوب شده و آرزوهای ابراز نشده و حوادث ناخوشایند زندگی ما را نیز تشکیل می‌دهند، اما نیمه هوشیار مابین این دو سطح قرار دارد که مخزن خاطرات و افکاری است که در لحظه به صورت هوشمند، از آنها آگاه نیستیم ولی می توانیم آنها را به راحتی به هوشیاری فرا بخوانیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه