دانلود و خرید کتاب الگوی بلوغ قابلیت کارکنان کورتیس معصومه رسولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوی بلوغ قابلیت کارکنان کورتیس اثر معصومه رسولی

کتاب الگوی بلوغ قابلیت کارکنان کورتیس

معرفی کتاب الگوی بلوغ قابلیت کارکنان کورتیس

کتاب الگوی بلوغ قابلیت کارکنان کورتیس نوشته معصومه رسولی و علیرضا افشارنژاد است. کتاب الگوی بلوغ قابلیت کارکنان کورتیس را انتشارات ندای کارآفرین برای فعالان حوزه کسب و کار منتشر کرده است.

درباره کتاب الگوی بلوغ قابلیت کارکنان کورتیس

امروزه سازمان ها در دو بازار، یکی جهت ارائه محصولات و خدمات و یکی جهت کسب افراد توانمند مورد نیاز رقابت می کنند. موفقیت یک سازمان در بازارهای تجاری از طریق موفقیت در بازار دوم محقق می‌شود. در بسیاری از اوقات که بازارهای تجاری رو به گسترش هستند، به نظر می‌رسد بازارهای افراد توانمند در حال کوچک شدن است. با این که دانش لازم برای تولید محصولات و ارائه خدمات فزونی یافته است، به منظور ارتقاء بهره‌وری تولید و کاهش زمان ارائه خدمات در بازار، حفظ کارکنان باتجربه حیاتی است. تلاشهای بسیاری در این زمینه صورت گرفته است که از نهضت روابط انسانی آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. که بعضی از آنها منجر به ایجاد روشها، رویه ها، استانداردها و الگوهایی در جهت بهبود و توسعه منابع انسانی شده است. از جمله این تلاش‌ها می‌توان به الگوی بلوغ قابلیت کارکنان کورتیس (P-CMM) اشاره کرد. با توجه به رویکرد استراتژیک و جامعیت این الگو نسبت به سایر استانداردها و مزایایی از قبیل: بهبود مستمر فعالیت‌ها، نهادینه سازی نظام‌ها، نظام‌های جامع منابع انسانی، توجه به قابلیت‌ها به جای عناصر شغلی و.... در این کتاب به اختصار به معرفی الگوی کورتیس می‌پردازیم.

خواندن کتاب الگوی بلوغ قابلیت کارکنان کورتیس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه مدیریت کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب الگوی بلوغ قابلیت کارکنان کورتیس

به تازگی مفهومی جدید در مبانی نظری مدیریت مطرح شده است که از آن به بلوغ سازمانی یاد می‌کنند. بلوغ سازمانی بسان خط کشی است که اقدامات و فرآیندهای سازمانی را سنجیده و در سطوح مختلف بلوغ دسته بندی می‌کند. این سطوح در واقع منشور راهنمایی را می‌مانند که سازمان‌ها را در رتبه بندی فرآیندهای مهم کاری یاری می‌رسانند. در واقع هرسازمانی با ارزیابی فرآیندهای مختلف در حوزه‌های مرتبط با مأموریت اصلی‌اش در می‌یابد تا چه اندازه در آن فرآیند توانمند است و آیا به بلوغ سازمانی در آن فرآیند خاص رسیده است یا خیر. پس درواقع بلوغ سازمانی به اندازه‌ای که یک سازمان صراحتاً و بدون تناقض، اقدامات و فرآیندهای مستند شده، مدیریت شده، اندازه گیری شده و کنترل شده را در سطوح مختلفی طبقه بندی کرده و پیوسته بهبود می‌دهد، اشاره دارد. این مدل با توجه تفکر فرایندی همسو با جهت گیری‌های استراتژیک سازمان به توسعه استراتژیک منابع انسانی می‌پردازد. با در نظر گرفتن این نکته که امروزه بیشتر سازمان‌ها با مدیریت فرایندها آشنا بوده، با توجه به محیط رقابتی و ایجاد و بهره برداری از مزیت رقابتی که امروزه مهم‌ترین آنها منابع انسانی بالغ و دارای قابلیت است. مدل بلوغ قابلیت کارکنان یک نقشه مسیری است، تا سازمان‌ها را به سوی مدیریت استراتژیک منابع انسانی از راه دیدگاه فرایندی حرکت دهد. 

دیدگاه‌های منابع انسانی

نیاز به اثبات نیست که جامعه ما یک جامعه سازمانی است. ویژگی جامعه مدرن این است که نقش سازمان‌ها، اگر هم در آنها غالب نباشد، حداقل مهم است. لذا نیل به یک جامعه پیشرفته مستلزم توسعه سازمان‌ها در ابعاد گوناگون است. سازمان‌ها به طور وسیعی متفاوت و پیچیده بوده و دارای ارکان مختلفی هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان