دانلود و خرید کتاب بررسی کنایه و خاستگاه مردمی آن در مثنوی مولوی زهرا فیض
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی کنایه و خاستگاه مردمی آن در مثنوی مولوی اثر زهرا فیض

کتاب بررسی کنایه و خاستگاه مردمی آن در مثنوی مولوی

نویسنده:زهرا فیض
انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی کنایه و خاستگاه مردمی آن در مثنوی مولوی

کتاب بررسی کنایه و خاستگاه مردمی آن در مثنوی مولوی اثری پژوهشی از زهرا فیض است که در انتشارات تیرگان به چاپ رسیده است. در این اثر با کنایه و خاستگاه آن، انواع آن، و رویکردهای مختلف به کنایه آشنا می‌شویم و آن را در کتاب مولانا، بررسی می‌کنیم. 

درباره کتاب بررسی کنایه و خاستگاه مردمی آن در مثنوی مولوی

کنایه، یکی از انواع آرایه‌های ادبی است که در زبان فارسی و در میان اشعار شاعران بزرگ، بسیار دیده می‌شود و به چشم می‌خورد. شاید همین خصلت کنایی حرف زدن ما نیز، به همین روحیه جمعی ایرانی برگردد که همیشه حرف را در لفافه می‌پیچد و بیان می‌کند. بهرحال بد نیست اگر دوست داریم درباره کنایه در آثار مولانا و اثر برجسته او، مثنوی بیشتر بدانیم، درباره خود کنایه نیز مطالعه کنیم. 

زهرا فیض در کتاب بررسی کنایه و خاستگاه مردمی آن در مثنوی مولوی، ابتدا به بحث خاستگاه مردمی کنایه پرداخته است و درباره تاریخچه آن توضیحات مفصلی نوشته است. در فصل دوم کنایه را با رویکرد زیبایی‌شناختی بررسی کرده است و در فصل سوم کنایه با رویکرد اجتماعی بررسی شده است. فصل چهارم نیز به تقسیم بندی کنایه‌ها پرداخته است و اعضای بدن، حیوانات، آیین و رسوم، مشاغل، طبقات اجتماعی و ... در بافت کنایی بررسی شده است. 

کتاب بررسی کنایه و خاستگاه مردمی آن در مثنوی مولوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب بررسی کنایه و خاستگاه مردمی آن در مثنوی مولوی را به تمام دوست‌داران آثار مولوی و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان