دانلود و خرید کتاب خرد کاربردی جیمز سی. مورگان ترجمه سارا اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خرد کاربردی

کتاب خرد کاربردی اثری از جیمز مورگان است که با ترجمه بهزاد شوقی، سارا اکبری و سیده معصومه ناصرشیخ الاسلامی می‌خوانید. این کتاب قرار است به ما کمک کند تا خرد خود را در زمینه مدیریت به کار بندیم و به یک مدیر خوب تبدیل شویم.

درباره کتاب خرد کاربردی

مدیریت کاری بسیار حساس است. برای اینکه مدیر خوبی باشیم باید منابع بسیاری را مطالعه کنیم و البته که این تنها کافی نیست. ما باید تمام آنچه را که در قالب مطالعه خوانده‌ایم، در عمل نیز تجربه کنیم. آنچه در نهایت نصیب ما می‌شود، به دست آوردن تجربه‌ها و همچنین دیدگاه‌هایی است که ما را به یک مدیر خوب تبدیل می‌کنید. 

جیمز مورگان، یکی از مدیران شرکت مورگان و پسران، تجربه سال‌ها فعالیت خود را در قالب کتاب خرد کاربردی در اختیار تمام مدیران قرار داده است. این شرکت که یک کسب و کار خانوادگی کوچک بود، حالا به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های کارآفرینی تبدیل شده است. بنا بر تجربه‌ای که مورگان در طول سال‌ها فعالیتش کسب کرده است، مدیریت یعنی آگاه بودن از نشانه‌ها و زنگ خطرهایی که در مسیر ما قرار می‌گیرند. اما برای تشخیص آن‌ لازم است تا تجربه و بینش را در کنارهم داشته باشیم. 

کتاب خرد کاربردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب خرد کاربردی برای تمام مدیران مفید است و به بالا بردن سطح کاری آنان بسیار کمک می‌کند. 

بخشی از کتاب خرد کاربردی

من در کایوگا ، ایندیانا بزرگ شدم یک شهر کوچک با حدود هشتصد نفر جمعیت که در نزدیکی محل تلاقی دو رودخانه واباش ورمیلیین قرار دارد و فاصله زیادی با مرز الینویس ندارد. پدربزرگم جمیز مورگان و پدرم راسل صاحب یک شرکت کنسروسازی از محصولات کشاورزی و سبزیجات به نام کنسروسازی مورگان و پسران بودند و آن را اداره می‌کردند. زندگی ما حول و حوش محور عملیات کنسروسازی می‌چرخید که به نوبه خودش منوط به فصول زراعت می‌شد: بهار فصل کاشت، تابستان فصل برداشت، تابستان و پاییز فصل کنسروسازی، زمستان زمان استراحت، بازسازی و آمادگی قبلی برای شروع دوباره همه این کارها بود. 

شرکت مورگان و پسران یک کسب و کار خانوادگی فشرده و کوچک بود که بین بیست و پنج تا دویست نفر را در طول مدت این سال‌ها استخدام کرد. من در آگوست سال ۱۹۳۸ متولد شدم و از زمانی که جوان بودم در آنجا شروع به کار کردم. عاقبت آموختم که چگونه عملا هر کاری را در کنسروسازی انجام بدهم، از کشاورزی تا رانندگی جرثقیل چنگک‌دار تا مذاکره قراردادها و پرداخت صورت حساب‌ها. هنگامی که بزرگ شدم شرکت مورگان و پسران بزرگترین شرکت کارآفرین در کایوگا بود. 

هیچ چیزی بهتر از این نیست که بر اهمیت اتحاد، تاکید کنیم و با دیگران برخورد محترمانه داشته باشیم همانند مدیر و کارگرانی که در همسایگی خودتان می‌شناسید و همچنین در خواربارفروشی، در یک مسابقه با توپ و در همه جنبه‌های دیگر زندگی در یک شهر کوچک می‌بینید.در نهایت یک شرکت راه اندازی کردم، شرکت سهامی کالاهای کاربردی ، زمانی که بازنشسته شدم بیش از ۱۵۰۰ نفر در هجده کشور استخدام شده بودند. در بین همه آن مشاغل، تجربیات زیاد با ارزشی را کسب کردم: تحصیلات عالیه در رشته مهندسی و یک مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه کرنل، دو سال خیلی سودمند در ارتش ایالت متحده آمریکا به عنوان افسر در قرارگاه فرماندهی تجهیزات نظامی و چند سال در کسب و کار فناوری مدرن و سرمایه‌گذاری. 

در طول دوران حرفه‌ایم، اغلب متوجه می‌شدم که چگونه تجربیاتم در کنسروسازی به چالش‌های دیگر و فرصت‌ها در تجارت ربط پیدا می‌کند، بسیاری از آن تجربیات اساس سخنرانی‌ها و نظراتی شده است که درباره هر شغلی بیان می‌کنم. در یک زمانی، اعضای تیم شرکت کالاهای کاربردی، شروع به نام‌گذاری آن‌ها تحت عنوان مورگانیسم کردند. برای مثال، یک موضوعی که در کنسروسازی یاد گرفتم این بود وقتی که شما یک شرکتی را با ماشین‌آلات پیچیده زیادی اداره می‌کنید، اطلاع از یک مشکل رو به رشد قبل از اینکه شما متوجه آن بشوید و یا آن را تجربه کنید، مسئله غیرعادی نیست. وقتی که یک موتور، خیلی خوب به نظر نمی‌رسد و یا یک ساییدگی غیرمعمول یا صدای تلق و تولوق در یک خط تولید وجود دارد، زمان توقف، رسیدگی کردن و تعمیر کردن آن است. قبل از اینکه یک مشکل کوچک تبدیل به یک فاجعه شود. کنسرو ذرت شیرین و لوبیا سبز به نظر هیچ شباهتی به تجارت تجهیزات نیمه هادی با فناوری مدرن ندارد. شرکت کالاهای کاربردی، تعدادی از پیچیده‌ترین تجهیزات مورد استفاده در تولید هر تراشه نیمه هادی ساخته شده در دنیا را می‌سازد. تراشه‌ها به نوبه خود به انقلاب دیجیتالی جهانی قدرت بخشیدند؛ اما اصل مدیریت، آگاه بودن از نشانه‌ها و زنگ‌های خطر، هنوز هم کارایی دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان