دانلود و خرید کتاب بوی دوست علی سالاری دیوانمراد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بوی دوست اثر علی سالاری دیوانمراد

کتاب بوی دوست

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بوی دوست

علی سالاری دیوانمرد در پژوهشی ادبی که با نام بوی دوست در انتشارات تیرگان به چپ رسیده است به بررسی صور خیال در دیوان علی اطهری کرمانی پرداخته است.

 درباره کتاب بوی دوست؛ بررسی صور خیال در دیوان علی اطهری کرمانی

یکی از مهمترین عناصر شعری، خیال انگیزی است، اصـولاً خیـال شـاعرانه مختص و محصور در وزن و مفهوم شعر منظوم نیست و یکی از عوامل مـؤثّر در شعر عنصر عاطفه است. شـهود، از آن جهـت شـهود اسـت کـه عاطفـه را بیـان می‌دارد. کشف هر یک از قوانین طبیعت خود یک نوع بیداری، یک نـوع تجربـه و یک نوع شعر است. هر تجربه شعری حاصل عاطفه و اندیشه اسـت . منظـور از عنصر عاطفه، اندوه یا حالت حماسی، یا اعجـابی اسـت کـه شـاعر در اثـر درک رویداد یا حادثـه‌ای در خویشـتن احسـاس مـی‌کنـد و از خواننـده یـا شـنونده می‌خواهد او را در فرازها و فرودهای این تجربه همراهی کند. 

علـی اطهـری کرمـانی شـاعری سـوخته‌دل و باصـداقت، کـه اشـعار او در قالب‌های متفاوت از جمله قطعه، تک بیت، چهـار پـاره، چکامـه و سـروده هـای حماسی و مسمط «مخمس، مسدس و ترکیب» است. اما بیشـتر ابیـات وی در قالب غزل سروده شده است. اطهری کرمانی پیرو سبک عراقی بوده و در دیوان وی میتوان به مشاهدی کاربرد صور خیال در جای جـای اشـعارش پرداخـت.

 نویسنده در پژوهش حاضر کاربرد صور خیال را در دیوان این شاعر بررسی کرده و یافته‌های خود را با دیگر پژوهشگران حوزه ادبیات فارسی به اشتراک گذاشته است.

 خواندن کتاب بوی دوست؛ بررسی صور خیال در دیوان علی اطهری کرمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و علاقه‌مندان به ادبیات به ویژه شعر فارسی و شناخت آرای‌های ادبی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان