دانلود و خرید کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول) سیدعلی محمدنقوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول) اثر سیدعلی محمدنقوی

کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول)

معرفی کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول)

کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول) اثری از سید علی محمد نقوی است. این اثر مروری دارد بر آیین و اندیشه‌های سرزمین پر رمز و راز هند.

درباره کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول)

در طول تاریخ پنج هزار ساله هند، هزاران گروه از نژادهای گوناگون، با فرهنگ‌ها و زبان‎های متفاوت و اعتقادات ناهمانند وارد این دیار شده و در فرهنگ دامنه‌دار آن جذب شدند. هند همیشه به عنوان یک کانون معنوی، اندیشه‌های فلسفی و دینی مختلف را به خود جذب می‌کند. در این کشور می‌توان پیروان ادیان مختلف را از جمله مذاهب هندو، تمام ادیان بزرگ از جمله اسلام، مسیحی، یهودی و زرتشتی را دید. 

فلسفه غالب در هند، بر خلاف فلسفه غربی، راه خود را از دین جدا نکرده است و این موضوع همواره نقشی پررنگ در زندگی مردم داشته است.

سید علی محمد نقدی در کتاب سیر در تاریخ اندیشه دینی هند به بررسی سیر تطور مبانی اندیشه دینی و فلسفی مکاتب هند از عصر وداها تا عصر گیتا می‌پردازد. در ادامه نیز اندیشه‌های دینی دوران معاصر را از نظر می‌گذراند و مباحث مختلفی را مانند تاریخ باستان، تاریخ معاصر، دین شناسی تطبیقی، کلام، فلسفه و عرفان را بررسی می‌کند.

کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول) اثری عالی برای تمام پژوهشگران در حوزه ادیان و مذاهب الهی است.

بخشی از کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول)

سیاه پوستان آفریقایی، احتمالا از طریق مناطق عربی حوزه خلیج فارس و بلوچستان وارد هند گردیدند. در برخی قبائل تیره رنگ مناطق سواحلی ایران، مسقط، امارات و بحرین، هنوز آثار نژاد سیاه پوست آفریقایی دیده میشود. از هند برخی از سیاه پوستان به مالیا )مالزی کنونی( و جزائر اندونزی و سنگاپور کوچیدند، و از همین مسیر به گینه نو رفتند. 

کتیبه‌ها، سکه‌ها و مجسمه‌های دوره سلطنت شاهان گوپتا (Gupta) نشان میدهد که تا آن زمان در هند عده زیادی از افراد نژاد سیاهپوست آفریقایی حضور داشته و به عنوان غلامان و یا مستخدمان، مشغول خدمت بوده‌اند. حماسه مقدس «ماهابهارات» نیز بر حضور سیاهپوستان آفریقایی در هند دلالت می‌کند. در نقاشی‌های دیواری غارهای بزرگ «اجنتا» که با تراشیدن کوه ساخته شده، نقش آفریقاییان سیاهپوست ترسیم شده است. در ادوار بعدی، احتمالا نخست قبائل مهاجم اسرتوالیدی (Astraloid )و سپس دراویدیه (Dravidians) و آریایی‌ها، آفریقاییان را از پا در آوردند. با آن که آنان اینک در نژادهای دیگر گم شده‌اند، ولی هنوز در جزائر نکوبار و اندمان، اجتماعات کوچکی از آفریقاییان وجود دارند که حتی زبان خود را نیز حفظ کردهاند. 

نژاد شناسان تأثیرات نژاد آفریقایی را در قوم ناگا که در مناطق مرزی هند و چین ناگالند (Nagaland) زندگی می‌کند و نیز در برخی قبائل جنوب هند (از جمله قبیله کارد و «پالین» (Playan) در کوچین Kochin هند سراغ گرفته‌اند. از نظر فرهنگ و تمدن، آفریقاییان هند، در مرحله «نوسنگی» (Neolithic) قرار داشته و از طریق جمع‌آوری شکار و آذوقه زندگی میکرده‌اند و حتی به مرحله تولید غذا نرسیده بودند. به نظر میرسد، آنان درپی خوراک و پناهگاه در جنب و جوش و سفر بوده، در هرجا پناهگاه، شکار و یا گیاهی خوردنی می‌یافتند، درنگ می‌کردند. زندگی اجتماعی انسان در این مرحله بی ثبات است؛ بنابراین، نمی‌توان زندگی گروهی آنان را جامعهای که دارای هنجارها و سلوک و کنش منظمی باشد، محسوب داشت.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان