دانلود و خرید کتاب شرمنده نباش دختر ریچل هالیس ترجمه معصومه تاجمیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرمنده نباش دختر اثر ریچل هالیس

کتاب شرمنده نباش دختر

معرفی کتاب شرمنده نباش دختر

کتاب شرمنده نباش دختر اثری از ریچل هالیس است که با ترجمه معصومه تاجمیری می‌خوانید. این کتاب کمکتان می‌کند تا برنامه‌ای برای رسیدن به اهداف بدون خجالت‌زدگی برای خود ترسیم کنید.

درباره کتاب شرمنده نباش دختر

همه افراد حق دارند در زندگی رویاها و اهدافی داشته باشند. اما خیلی اوقات و به دلایل مختلف ما این حق را فراموش می‌کنیم. گاهی نیز تحت تاثیر آنچه که جامعه از ما می‌خواهد، آن را حق طبیعی خودمان نمی‌دانیم و در پی راهی برای پنهان کردن آن، یا فراموش کردن آرزها و اهدافمان هستیم. این موضوع به خصوص زنان را بیشتر آزار می‌دهد اما آیا راه چاره‌ای هم هست؟

ریچل هالیس در کتاب شرمنده نباش دختر، این حق را به تمام دختران و زنان می‌دهد تا دست از شرمندگی بردارند، او از آن‌ها می‌خواهد تا احساس خجالت را کنار بگذارند. در حقیقت او در تلاش است تا به تمام زنان بیاموزد که بدون حس شرم و گناه، به دنبال راهی باشند که آنان را به اهدافشان می‌رساند و رویاهایشان را به واقعیت بدل می‌کند. او پیام دیگری هم برای زنان دارد: رویایی برای خودتان بسازید. دنبالش کنید. خودتان را باور کنید و با روحیه خستگی‌ناپذیر تلاش کنید تا زمانی که هدف به حقیقت پیوسته باشد.

شرمنده نباش دختر از شما می‌خواهد تا بدون احساس خجالت و شرمندگی، رویاها و برنامه‌های خودتان را در اولویت قرار دهید. به خصوص اگر در آن دسته‌ای بودید که همیشه اینطور فکر می‌کردید که برای زن خوبی بودن، لازم است همیشه به اطرافیانمان سرویس بدهید و آنان را راضی کنید.

کتاب شرمنده نباش دختر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شرمنده نباش دختر، اثری برای تمام بانوان است. تمام آن‌هایی که به خودشان و توانایی‌هایشان، به اهداف و آروزهایشان و در نهایت به خواسته خودشان در زندگی احترام می‌گذارند.

درباره ریچل هالیس 

ریچل هالیس، نویسنده، مدیرعامل و سخنران آمریکایی است که به دلیل سخنرانی‌ها و کتاب‌هایش انگیزشی‌اش، به او لقب آنتونی رابینز خانم‌ها داده‌اند. 

او یکی از زنانی است که برای توانمندسازی زنان، کتاب‌های بسیاری نوشته است و فعالیت‌های زیادی هم انجام می‌دهد. لحن ساده و صمیمی او، مخاطبان بسیاری را برایش به ارمغان آورده است و نامش در فهرست ۳۰ کارآفرین زیر ۳۰ سال منتشر شده است. ریچل هالیس همچنین وبسایتی را در راستای کمک به افراد در جهت ایجاد تغییرات مثبت ساخته است. او در این وبسایت به کمک محصولات و مطالبش به زنان کمک می‌کند تا تبدیل به نسخه بهتری از خودشان بشوند.

بخشی از کتاب شرمنده نباش دختر

شک ندارم بیشتر خانم‌هایی که خوندن این کتاب رو انتخاب می‌کنن، دنبال هدفی هستن، دنبال طلا نه، دنبال هدف. یعنی شما یه هدف یا یه رؤیا دارید که همیشه تو قلب‌تون بوده و دنبال انگیزه و توصیه‌هایی هستید که کمک‌تون کنه تا بتونید رو به جلو پیش برید، اما خانم‌هایی هستن که خبر ندارن این موضوع هدف و به دنبال هدف رفتن چیه و چکار باید بکنن، چون از اون‌ها مدل آدم‌هایی نیستن که خیلی پِیِ اهداف‌شون رو بگیرن. اون‌ها به این نتیجه رسیدن که این ویژگی تو وجودشون نیست، برخی متأثر از محیط و فرهنگی که تو اون بزرگ شدن این‌طوری فکر می‌کنن و برخی به دلایلی دیگه. حتی عده‌ای هستن که آرزو می‌کنن کاش به دنبال اهداف‌شون برن، ولی خیلی امید ندارن.

من می‌دونم چرا این‌طوری فکری می‌کنید. اگه قرار نبود از استعداد‌تون استفاده کنید، هیچ‌وقت اون استعداد تو وجودتون گذاشته نمی‌شد. راه رفتن، حرف زدن، غذا خوردن بدون خفه شدن، رانندگی، هجی کردن واژگان، کار با رایانه، همۀ این‌ها به طور غریزی از هنگام تولد بخشی از «کسی که هستید» بودن.

نه، ساده نباشید!

شما همه این مهارت‌ها رو مثل میلیون‌ها مهارت دیگه یاد گرفتید. منظورم این نیست که شما یه آدم هدف‌گرا نیستید، حرفم اینه که یه کلمه رو جا انداختید. شما «هنوز» یه آدم هدف‌گرا نیستید. هدف‌تون رو پیدا کنید، هوش و حواس‌تون رو جمع کنید و یاد بگیرید تلاش کنید تا روز به روز به اون نزدیک و نزدیک‌تر بشید. پیدا کردن هدف‌تون نیازمند بررسی و شفاف سازیه، ولی دو مورد بعدی؟ جمع کردن حواس، تمرکز داشتن و تلاش برای نزدیک‌تر شدن به جایگاهی که می‌خواید بهش برسید. این دو مورد چیزی به جز عادت نیستن. اگه اون‌ها رو ندارید به خاطر اینه که هنوز اون‌ها رو به وجود نیاوردید، نه این‌که از بیخ و بن برای شما ساخته نشده باشه.

رؤیا چیزیه که آرزوش رو دارید، امیدی برای زندگی، رؤیا چیزیه که همین‌طور که دارید زندگی می‌کنید سراغ‌تون میاد. چیزهایی مثل: ای کاش تو طول روز این قدر حس خستگی نداشتم؛ اگه هیکلم خوب بود عالی می‌شد؛ می‌خوام همۀ قرض و قوله‌هام تموم بشن؛ کاش می‌تونستم تابستون امسال یه دلی از عزا در بیارم و یه تعطیلات حسابی برم؛ ای کاش امورات‌مون با قسط و چک سپری نمی‌شد. شاید بتونم شغل دومی دست و پا کنم. از اون‌جا که هرکدوم از ما مربوط به مکان‌های مختلف و خانواده‌های متفاوتی هستیم، رؤیاهامون هم به اندازۀ مدل موهامون متفاوته و فرق داره. هرکس برای خودش رؤیایی داره، ولی همه دربارۀ اون‌ها حتی با خودشون هم حرف نمی‌زنن و باور ندارن که می‌تونن به دست بیارن‌شون. تک‌تک افرادی که این کتاب رو می‌خونن چیزهایی می‌خوان. خواسته‌هایی که دارید همون رؤیاهاتون هستن، ولی رؤیاها و هدف‌ها دو موضوع کاملاً جدا از هم هستن.

یه هدف، رؤیاییه که برای رسیدن بهش تلاش می‌کنید. یه هدف، رؤیاییه که تصمیم می‌گیرید اون رو واقعیش کنید. یه هدف، چیزیه که به جای این‌که فقط آرزوش رو داشته باشید برای رسیدن بهش تلاش می‌کنید. امیدوار بودن قشنگه و خیلی با ارزشه، چیزیه که می‌تونه تو طول راه به ما انگیزه بده و کمک کنه یه نگرش مثبت و روشن به آینده داشته باشیم، اما بیایید با خودمون صادق باشیم، امیدوار بودن یه استراتژی نیست.

امید به بهتر شدن زندگی، امید به بهتر شدن خودتون، امید برای انگیزه گرفتن و تمرکز کردن، برای رسیدن به هدف، به تنهایی هیچ ارزشی نداره. باید برای رسیدن به موفقیت برنامه‌ریزی کنید. باید حواس‌تون باشه و همین حالا تصمیمی بگیرید که دوست دارید کی باشید و هر چیزی رو که می‌خواید رو بهش برسید.

باید این حقیقت رو باور داشته باشید.

معرفی نویسنده
عکس ریچل هالیس
ریچل هالیس
آمریکایی | تولد ۱۹۸۳

ریچل هالیس، نویسنده، مدیرعامل شرکت خودش و سخنران آمریکایی است. او یک وب سایت در مورد کمک به افراد در جهت ایجاد تغییرات مثبت دارد و با مطالب و محصولات خود سعی می‌کند تا دنبال‌کنندگانش به نسخه بهتری از خودشان دست پیدا کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه