دانلود و خرید کتاب اندازه‌ گیری استرس در کمتر از یک دقیقه گری لارسون ترجمه طوبی مردانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندازه‌ گیری استرس در کمتر از یک دقیقه اثر گری لارسون

کتاب اندازه‌ گیری استرس در کمتر از یک دقیقه

معرفی کتاب اندازه‌ گیری استرس در کمتر از یک دقیقه

کتاب اندازه‌ گیری استرس در کمتر از یک دقیقه نوشته گری لارسون و بودیل ویلد لارسون است که با ترجمه طوبی مردانی و زهره چگنی منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند استرس را در خودتان تشخیص دهید و برای مدیریت آن بهترین روش را انتخاب کنید.

درباره کتاب اندازه‌ گیری استرس در کمتر از یک دقیقه

استرس یکی از واکنش‌های روانی انسان مقابل اتفاقات است. استرس می‌تواند تمام رفتار و تصمیم‌گیری‌های ما را تحت تاثیر قرار دهد و یا کاری کند که برای رفع آن مجبور شویم به کارهای اشتباه مانند پرخوری و الکل روی بیاوریم. تشخیص میزان استرس به ما کمک می‌کند بهتر آن را مدیریت کنیم و از پس مشکلاتمان بر بیاییم. کتاب اندازه‌ گیری استرس در کمتر از یک دقیقه یک راهنما برای رسیدن به آرامش است.

خواندن کتاب اندازه‌ گیری استرس در کمتر از یک دقیقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی در آرامش و دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اندازه‌ گیری استرس در کمتر از یک دقیقه

علف باید به دهن بزی شیرین بیاد یکی از نظریه های پابرجای روانشناختی است. این ضرب المثل اشاره دارد، به اینکه این شیوه ارزیابی شناختی ما و خلق معنا در موقعیتی خاص هست که بر فرآیندهای دیگر روانشناختی همچون عاطفی و مقابله تأثیر میگذارد. در ادامه، ممکن است فرآیند ارزیابی همچنین بر پیامدهای مختلفی همچون عملکرد، سلامت و غیره تأثیر داشته باشد بنابراین ارزیابی، یا تعبیر، یا فرآیندهای معناساز، جنبه های کلیدی زندگی بشر هستند. آنها، به جای واقعیت عینی، بر عکس العمل ها و رفتارهای ما حکمرانی می کنند. درهرحال، همانطور که این فرآیندها مطرح هستند، یک مشکل نیز وجود دارد: آنها می توانند در سطوح مختلف هوشیاری رخ دهند و مشاهده مستقیم آنها دشوار است. حالا، اگر مشاهده مستقیم فرآیندهای ارزیابی دشوار است، یک رویکرد دوم دیگر نیز وجود دارد. بر اساس لازاروس (1991(می توان ادعا کرد که فرآیندهای ارزیابی شناختی تمایل دارند تأثیری سریع بر عکس العمل های عاطفی و هیجانی بعدی بر جای گذارند. این یعنی قبل از هر هیجان و عاطفه یک ارزیابی به خصوص از موقعیت وجود داشته است که به هیجان و عاطفه به خصوصی منتج شده است. یک مثال: اگر احساس شادی می‌ کنید، احتمالا شرایط واقعی را مثبت و خوش طینت ارزیابی کردهاید. اگر احساس ناراحتی می‌ کنید، احتمالا فرآیند ارزیابی شرایط حاکم را ناراحت کننده قلمداد میکنید، گویی نوعی فقدان صورت گرفته است. این خطر از استدلال، که یک فرآیند ارزیابی بهخصوص به یک حالت عاطفی خاص می‌انجامد، موضوع اصلی این کتاب است که در قسمتهای بعد آن را بسط خواهیم داد. زمانی که فردی یک موقعیت را استرس زا ارزیابی کرد، فرآیندهای مقابله آغاز میشوند تا رابطه فرد دچار دردسر، محیط را مدیریت نمایند، و این فرآیندها بر ارزیابی بعدی فرد از موقعیت تأثیر میگذارند. یک تأثیر متقابل پیوسته بین ارزیابی، مقابله، ارزیابی مجدد و اموری از این قبیل وجود دارد، تلاشهای مقابلهای شامل افکار و اعمال میشوند. برخی از این افکار و اعمال اساسا با هدف انجام کاری در مورد موقعیت استرسزا هستند.

برچسب مقابله مبتنی بر مشکل را برای این مورد در نظر میگیرد. فعالیت‌های برنامه‌ریزی و جستجو برای کمک عملی نمونه‌هایی متداول هستند. تلاش‌های مقابله‌ای دیگر اساسا هدفشان مدیریت عواطف منفی است، بنابراین مقابله مبتنی بر عواطف نامیده میشوند. نمونه‌های معمول شامل تفکر مثبت، دوری، جستجو برای حمایت عاطفی، کاهش تنش از طریق ورزش، آرام‌سازی، خرید، پرخوری، مصرف الکل و غیره می‌شوند. بنابراین، انواع شناختی و رفتاری مقابله مبتنی بر مشکل و عواطف وجود دارند. البته، اعمالی که در برابر شرایط استرس‌زا انجام می‌گیرند می‌توانند به طور مستقیم مشاهده شوند. یکبار دیگر به مثال مربوط به پیش‌بینی آب وهوا بازمی‌گردیم، فردی که برنامه‌ریزی کرده تا با دوستانش به موج سواری برود ممکن است تصمیم بگیرد آن را کنسل کرده و بعدازظهر خود را صرف برقراری تماس با آنها و بیان این خبر ناامیدکننده کند. تلاش‌های مقابله شناختی، که به افکار در خصوص آنچه باید انجام شود و چگونگی آرامسازی خود مربوط میشوند، به فرآیندهای ارزیابی شبیه هستند که نمی‌توان آنها را به‌طور مستقیم مشاهده کرد. این یعنی در واقعیت معمولا جداسازی فرآیندهای ارزیابی ثانویه و تلاش‌های مقابله‌ای شناختی غیرممکن است. آنها به طور پیوسته و باهم در سطوح مختلف هوشیاری ذهن رخ می‌دهند  

نظرات کاربران

z.ch
۱۳۹۹/۱۲/۱۹

کتابی بسبار علمی و مفید برای جامعه روانشناسان، جامعه شناسان، معلمان و دانشجویان و .... برای بررسی دقیق میزان استرس و یافتن دلایل آن است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۹۴۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان