دانلود و خرید کتاب آرامش در سایه عشق سمیه محمدپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرامش در سایه عشق اثر سمیه محمدپور

کتاب آرامش در سایه عشق

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آرامش در سایه عشق

کتاب آرامش در سایه عشق نوشته سمیه محمدپور است. نویسنده در این کتاب با تکیه بر روان‌شناسی سعی دارد این حقیقت که خو دمان می‌توانیم زندگیمان را تغییر دهیم را به ما یادآوری کند.

کتاب آرامش در سایه عشق مجموعه‌ای از متن‌های انگیزشی و کارآمد است که راه را برای خواننده روشن می‌کند و در دنیای سخت امروز راهنمای او خواهد بود.

خواندن کتاب آرامش در سایه عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی موفق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آرامش در سایه عشق

آرامش رهایی اکنون بالای پشت‌بام ایستاده‌ام و به اطراف که نگاه می‌کنم چیزهای جالبی به ذهنم می‌رسد. دنیا، کهکشان، آسمان، زمین، درختان... چقدر آفرینش این‌ها و مخصوصا هدف آن گیج‌کننده است. به درختان پارک نگاه می‌کنم. رنگ سبز قشنگی را می‌بینم که حس زندگی را در انسان القا می‌کند. به آسمان آبی که می‌نگرم، رنگ آبی کم‌رنگ آن و ابرهایسفیدرنگ پنبه مانند آن حس ملایم آرامش را به انسان یادآوری می‌کند. با خودم می‌اندیشم که چرا انسان‌ها شیفته می‌شوند؟ و چرا اکثرا ً شیفتۀ کمال می‌شوند؟ مثلا شیفتۀ کسی می‌شوند که بسیار زیباست یا شیفتۀ کسی می‌شوند که بسیار قدرتمند است یا شیفتۀ کسی می‌شوند که بسیار ثروتمند است.

در عشق و شیفتگی نوعی کمال است، یعنی انسان‌ها به‌شدت خواهان نهایت زیبایی و قدرت و ثروت هستند. این عشق و شیفتگی به کمال در نهاد انسان است. دوباره که به اطراف نگاه می‌کنم، با خود می‌اندیشم اگر نهایت هر چیز را در دنیا به دست بیاوری آخرش چه می‌شود؟ اگر زیباترین و ثروتمندترین و قدرتمندترین انسان دنیا مال من باشد و من عاشق او باشم و خودم هم زیباترین و ثروتمندترین و قدرتمندترین انسان دنیا باشم و او نیز عاشق من باشد، آخرش چه می‌شود؟ بالاخره تمام می‌شود.

عاقبت همه‌چیز به انتها می‌رسد. در این نوع عشق و شیفتگی نوعی یاس و ناامیدی و ترس از دست دادن است. پای زمان و گذر آن در میان است. با گذشت زمان زیبایی از دست می‌رود. قدرت جسمانی تحلیل می‌رود و ثروت دیگر لذت گذشته را نخواهد داشت و نهایتا با مرگ تمام می‌شود.

 آیا اگر زمان متوقف شود، مشکلات حل می‌شود؟ وقتی به توقف زمان فکر می‌کنم، اگر در همین لحظه زمان متوقف شود، شاید در ابتدا به نظر فرح‌بخش بیاید؛ ولی کم‌کم ذهنم از این توقف خسته می‌شود. اگر زمان به عقب برگردد چطور؟ یعنی همین راهی را که آمده‌ام دوباره طی کنم. باز ذهنم خسته می‌شود. دوست ندارم مسیری را که چندین سال است به‌زحمت پیموده‌ام، دوباره طی کنم. زمان باید بگذرد تا انسان جریان یابد اما چه چیزی اشتباه است؟ دوباره به درختان نگاه می‌کنم و بعد از لحظه‌ای به آسمان بی‌کران چشم می‌دوزم لحظه‌ای مکث می‌کنم و ذهنم را از افکار چند لحظه پیش خالی می‌کنم حس خوبی سراسر وجودم را دربرمیگیرد با خود می‌اندیشم این چه حسی ست که می‌خواهم همیشه در این حال باشم ... حس رهایی، حس سبکی، حس آرامش ... آرامش ... آرامش

آرامش رفاه،علم وقتی به زندگی کنونی و انسان‌ها نگاه می‌کنیم همه‌ی آن‌ها در چند چیز مشترک هستند. اکثر انسان‌ها اگر شرایطش را داشته باشند به‌شدت کار می‌کنند. اکثر انسان‌ها همیشه عجله دارند چون برای کارهایشان وقت کم می‌آورند. اکثر انسان‌ها برای رسیدن به رفاه بیشتر، این‌همه رنج و سختی را متحمل می‌شوند. اکثر انسان‌ها درگیری‌های ذهنی فراوان دارند آرامش رفا، آیا رفاه همان آرامش است؟ می‌توان گفت: رفاه بیشتر جنبه‌ی مادی دارد ولی آرامش چیزی فراتر از مادیات است که بیشتر مربوط به روح انسان است. رابطه رفاه و آرامش چیست؟ اینکه بگوییم رفاه باعث آرامش می‌شود این یک قانون نیست چه‌بسا افرادی که ازلحاظ مادی در شرایط رفاهی فوق‌العاده‌ای قرار دارند ولی آرامش ندارند. حتما داستان زندگی بعضی افراد مرفه جامعه را شنیده‌اید که علی‌رغم رفاه زیادی که در زندگی داشته‌اند ولی طعم آرامش را 

نظرات کاربران

کاربر 3035943
۱۴۰۲/۰۹/۱۱

من این کتاب رو دوست داشتم و توی زندگیم تاثیر گذار بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۴۵۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۵۰۰
تومان