دانلود و خرید کتاب مختار منتقم سید‌حسین اسحاقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مختار منتقم اثر سید‌حسین اسحاقی

کتاب مختار منتقم

معرفی کتاب مختار منتقم

کتاب مختار منتقم اثر مشترک سیدحسین اسحاقی و نعمت ‌الله صادقی به بیان حقایقی ناگفته از زندگی خونخواه امام حسین (ع)، مختار ثقفی پرداخته است.

 درباره کتاب مختار منتقم

مختار بن ابی عبیده ثقفی از شخصیت‌های تأثیرگـذار در تـاریخ اسلام است. همو كه قیـامی بـزرگ در كوفـه بـه راه انـداخت و بـا كشتن عمربن سعد، شمر، حرمله، سنان و سرانجام عبیداالله بن زیـاد گلِ لبخند را به چهر ة داغداران اهلبیت: نشانید. او كسی است كه توانست در تاریكترین و هراسـناك‌تـرین برهه تـاریخ، آذرخـش امیدی در دل شیعیان بتاباند و انتقام پاكـان و هابیلیـان را از قابیلیـان باز ستاند. دامنه انتقام او تا بدان جا پـیش رفـت كـه از قـاتلان امـام حسین (ع) كسی در دنیای خاكی باز نماند مگر این كه كشته و كـور و یا رویش سیاه گردید و به هلاكت رسید. پر واضح است كه چنین شخصیتی سترگ ، مورد حـب و بغـض دوستان و دشمنان قرار گیرد و از سوی بدكیـشان بـا تیـر تبلیغـات منفی و زهرآگین امویان و زبیریان چهره‌اش غبار و ابهام آلود شـود . اتهاماتی چون ایجاد فرقه كیسانیه، قدرت طلبی، خود محوری ، مورد مذّمت اهلبیت: قرار گـرفتن نیـز در همـین راسـتا قابـل ارزیـابی است. از این روباید دانـست كـه داوری دربـارة ایـن خـون‌خـواه سیدالـشهداء نیـاز بـه تـأملی جـدی دارد و هرگونـه پـیش‌داوری ناسنجیده به دور از واقعیت خواهد بود.

مختار معـارف اسـلامی را از محـضر اهـل بیـت : فراگرفـت . ایـن آموزه‌های نورانی از مختار شخصیتی ساخت كه بلاغت و فـصاحت او دیگران را مسحور می‌ساخت، شخصیتی متین، مـوقر و بخـشنده كه برای اجرای عدالت علوی در میان مردم همت گماشت و حتـی با دشمنان خویش نیز با احسان و انصاف برخورد نمود. چه نیكوست كه قبل از هرگونه پیش قضاوتی، ابتدا با شخصیت و عملكرد وی آشنا شویم و آنگـاه داوری را بـه خواننـدگان فهـیم وانهیم. این مختصر گویای شخـصیت‌شناسـی و مبـارزات خـونین مختار با ستمگران و جنایات پیشگانی است كه برای دین‌زدایـی در برابر دین‌مداران و راهبران دینـی ، بـه پیكـاری خـونین نشـستند و دست به جنایتی نابخشودنی زدندكه ایـن سـتم‌كـاری هـیچگـاه از حافظه تاریخ پاك نخواهد شد.

 خواندن کتاب مختار منتقم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ اسلام را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم

نظرات کاربران

محمدباقر مظفری
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

زنده باد یا مختار منتقم خون امام حسین

ehsan fatahi
۱۴۰۲/۰۶/۱۱

قبل اینکه کتاب رو شروع کنم فک میکردم که این کتاب نظرات شیعیان رو درباره مختار بازتاب میده.ولی با خوندنش فهمیدم اینطور نیست حتی به روایاتی و احادیثی که بر ضد مختار نوشته شده میپردازه و تحلیل میکنه نقطه قوت کتاب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان