دانلود و خرید کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا با ققنوس ها احمد رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا با ققنوس ها اثر احمد رضایی

کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا با ققنوس ها

نویسنده:احمد رضایی
انتشارات:انتشارات مرسل
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا با ققنوس ها

کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا با ققنوس ها اثری نوشته احمد رضایی است که در انتشارات مرسل به چاپ رسیده است. این کتاب همانطور که از نامش برمی‌آید سفرنامه سفری مذهبی است که از کاشان آغاز می‌شود و به کربلا ختم می‌شود.

درباره کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا با ققنوس ها

احمد رضایی با بیانی ساده و روایتی جذاب مخاطبانش را همراه خود می‌کند. او سفرش را از شهر کاشان ایران آغاز می‌کند و به راهش ادامه می‌دهد تا به عتبات عالیات در عراق می‌رسد. او به اماکن مقدس و مذهبی نیز سر می‌زند و به خواننده کتابش کمک می‌کند تا تجربه سفری روحانی و معنوی را از دل کلمات کتاب بیرون بکشد. 

رضایی، زنان قالیبافی را که در یکی از کارگاه های قالیبافی شهر کاشان مشغول فعالیتند و برای مجموعه زیارتی کربلا، فرش نذری می‌بافند؛ ققنوس می‌نامد و با ایشان در یکی از سفرهای زیارتی، همراه و همدل می‌شود و از همین رو نام این کتاب را سفرنامه کاشان تا کربلا با ققنوس ها می‌گذارد.

نویسنده، تجربه شخصی خود از این سفر را با خواننده به اشتراک می گذارد و در یک هماهنگی موزون با توصیف احوال معنوی و ارایه مشاهدات بصری و اطلاعات تاریخی و جغرافیایی، تلاش می‌کند؛ چشم و دل خواننده را در یک همسفری روحانی به معنویات این سفر باز کند و به موازات آن در یک سیر و سیاحت پا به پا، او را به شناخت مختصری از تاریخِ هم عصرِ امام سوم شیعیان و آگاهی از کم و کیف جغرافیای کشور «عراق»ِ هم عصر با واقعه عاشورا برساند.

این روایت با بیانی بی تکلف و توصیفاتی زلال و بی پیرایه نوشته شده است و در خواننده، شوق وفاداری را بر می‌انگیزد و او را با خود از ابتدا تا انتهای سفر، پا به پا و منزل به منزل همراه و همسفر می‌کند.

کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا با ققنوس ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا با ققنوس ها را به تمام دوست‌داران مطالعه سفرنامه و آثار مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا با ققنوس ها 

ققنوس کبوتری به غایت خوش آوا و آرام است که در بالاترین نقطه کوه های بلند زندگی می کند و آن گاه که عمرش به پایان می رسد؛ قبل از مرگ، هیزم بسیار جمع می کند و بر دور و بالای آن می نشیند و با آوای غم انگیز، آن قدر بال های باشکوه خود را بر هم می زند تا جرقه ای از بال او ایجاد شود و خود با هیزم ها می سوزد و شادی می کند چون یقین دارد که به خدا می رسد و خدایی می شود.

بارها از این فرشتگان می پرسم که پرِ پروازتان از کیست و این ققنوس های باایمان با زبان بی زبانی می گویند ما پرِ پروازمان را از فرشتگان حرم حسین و علمدارش ابوالفضل هدیه گرفته‌ایم و

کیست که نداند انگشتان خونین این فرشتگان، نقطه اشتراک عاشقان زینب است که در جای جای گل های لاله قالی به شوق حسین و علمدارش حضرت ابوالفضل با آه و اشک و قلب شکسته از داغ شهیدان کربلا، ریشه در نخ های ابریشمی می کارند و لحظه لحظه حضورشان در کنار دار قالی، گویی، اربعین هایی است که در کنار زینب در دشت نینوا با فرات نجوا می کنند و این چنین، انگشتان خونین شان را مرهمی ساخته اند بر پاهای پرآبله حضرت زینب و سکینه و رقیه.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۳۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان