دانلود و خرید کتاب یزله بر دجله نرگس لقمانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب یزله بر دجله

کتاب یزله بر دجله، اثر جعفر الهایی، نرگس لقمانیان و فاطمه ملکی، ‌شامل روایت‌های از مردم عراق درباره شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس است. 

درباره کتاب یزله بر دجله

وقتی که حاج قاسم سلیمانی، در طی یک عملیات تروریستی به شهادت رسید، پیکر ایشان به ایران منتقل شد و در شهرهای اهواز، مشهد، قم، تهران و کرمان تشییع شد. مردم بسیاری در این مراسم شرکت کردند. اما جمع‌آوری و انتشار خاطره‌ها و لحظه‌های خبر شهادت، عزاداری، راهپیمایی، تشییع و... از کار‌های رسانه‌ای است. این کار هم به آثار هنری و اندیشه‌ای مدد می‌رساند و هم به عنوان سندی برای آینده و نسل‌های بعد به حساب می‌آید.

این نوع خاطره‌نگاری غالباً در میان مجموعه‌های تاریخ‌نگاری مهجور مانده است و به همین دلیل، اهمیت جمع‌آوری روایت‌های مردمی دوچندان می‌شود. در کتاب یزله در دجله می‌توانید بخشی از خاطرات مردم عراق را بخوانید که ایام شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نوشته‌اند.

کتاب یزله بر دجله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به شخصیت سردار سلیمانی از خواندن کتاب یزله بر دجله لذت می‌برند. اگر از طرفداران کتاب‌های زندگینامه و خاطرات هستید، این کتاب را بخوانید.

درباره حاج قاسم سلیمانی 

حاج قاسم سلیمانی متولد سال ۱۳۳۶ در کرمان است. او در سن ۱۲ سالگی روستای رابر را که زادگاهش بود، برای کار در شهر کرمان ترک کرد. در نوجوانی به کار بنایی مشغول شده بود و  در جوانی توانست پیمانکار شرکت آب شود. حاج قاسم سلیمانی در جوانی ازدواج کرد و دو فرزند پسر و دو فرزند دختر دارد. پس از انقلاب و شروع جنگ به سپاه پاسداران پیوست و تا پایان جنگ در جبهه‌ها ماند. حاج قاسم در زمان جنگ با عراق از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. 

بعد از اتمام جنگ ایران و عراق، در مقام فرمانده نیروی قدس سپاه نقش مهمی را در تقویت قدرت نظامی حزب‌الله لبنان، خروج اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق و سوریه برعهده گرفت.

۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله موشکی آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و چند نفر دیگر از اعضای حشدالشعبی در این حمله به شهادت رسیدند. پس از شهادت، پیکر حاج قاسم به ترتیب در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان با حضور میلیونی مردم تشییع شد.

بخشی از کتاب یزله بر دجله

خـــارج از فـــرودگاه المثنـــی، نشســـته بودیـــم تـــوی ماشـــین و منتظـــر اوامر بودیم. جمعیت کم کم زیاد می شـــد. دوســـتان و اقـــوام می آمدند و از زمان تشـــییع و اوضاع و حرف‌های راســـت و دروغ باخبر می‌شـــدند و می‌رفتند.

خبر تشـــییع را که دادند، به همه اعـــلام کردیم و خیلی‌ها را متفرق کردیم. فقـــط تعدادی از بچه‌ها آنجا ماندند. چـــون فرودگاه نظامی بود، خیالمان راحت بود. دوســـتم پیشـــنهاد کرد شـــب برویم خانه‌اش. تـــا صبح خواب بـــه چشـــممان نیامد، با اینکـــه از صبح زود بیدار شـــده بودیم و خســـتگی فکری و ذهنـــی درگیرمان کرده بود. دربارە چگونگـــی ترور صحبت کردیم. هرکس نظری داد. شـــب را با تحلیل و گریه ســـپری کردیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه