دانلود و خرید کتاب اصول فشرده سازی تصاویر پزشکی و هوایی در نرم افزار متلب آرام صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول فشرده سازی تصاویر پزشکی و هوایی در نرم افزار متلب اثر آرام صالحی

کتاب اصول فشرده سازی تصاویر پزشکی و هوایی در نرم افزار متلب

معرفی کتاب اصول فشرده سازی تصاویر پزشکی و هوایی در نرم افزار متلب

کتاب اصول فشرده‌سازی تصاویر پزشکی و هوایی در نرم افزار متلب نوشتهٔ آرام صالحی و سیدیحیی مرادی و محمدحسین محمدی و مسعود ردائی است. این کتاب شامل مبانی تصاویر پزشکی، تصاویر هوایی و مبانی فشرده‌سازی است.

درباره کتاب اصول فشرده سازی تصاویر پزشکی و هوایی در نرم افزار متلب

امروزه روش‌های فشرده‌سازی کاربردهای بسیاری در جنبه‌های مختلف کامپیوتر و ارتباطات پیدا کرده‌اند. هدف از فشرده‌سازی تصاویر، کاهش افزونگی محتویات عکس است؛ فشرده‌سازی تصویر یعنی ذخیره‌سازی آن به‌صورت مجموعه‌ای از تبدیلات است. فشرده‌سازی یک نوع عمل کدینگ است که در آن داده‌های ورودی به طریقی کد می‌شوند که فضای کمتری را اشغال می‌کنند و نیز می توانند دوباره در هر زمان دلخواه بازیابی شوند و دادهٔ اصلی را برای ما کنند. هدف اصلی در فشرده‌سازی کوچک کردن حجم داده‌ها سیستم اطلاعاتی امروزی به گونه‌ای مستقیم یا غیرمستقیم از مزایا و منافع روش‌های فشرده‌سازی بهره می‌برند. در این اثر، به روش‌های فشرده‌سازی تصویر و پیاده‌سازی برخی از این الگوریتم‌ها بر روی تصاویری استاندارد پرداخته شده است. 

خواندن کتاب اصول فشرده سازی تصاویر پزشکی و هوایی در نرم افزار متلب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 خواندن کتاب اصول فشرده سازی تصاویر پزشکی و هوایی در نرم افزار متلب را به علاقه‌مندان حوزه کتاب‌های پزشکی توصیه می‌کنیم

بخشی از کتاب  اصول فشرده سازی تصاویر پزشکی و هوایی در نرم افزار متلب

مزیت عمدهٔ این روش تصویربرداری گرفتن تصویر از عملکرد (Function) و فیزیولوژی است. در این روش ابتدا مادهٔ پرتودارو، به‌وسیلهٔ تزریق یا تنفس وارد بدن می‌شود. بعد از مدت زمان کمی که بر حسب نوع پرتوداروی استفاده شده، در عضو هدف تجمع پیدا می‌شود. پرتودارو، شامل رادیونوکلوئید (تابش‌کننده پوزیترون) است که به وسیلهٔ یک حامل وارد بدن می‌شود. بعد از تجمع رادیو یا زوتوپ در ناحیهٔ هدف، رادیو یا زوتوپ تجزیه شده و ذرات پوزیترون تابش می‌کند. پوزیترون‌ها با الکترون ترکیب شده، پدیده نابودی، رخ می‌دهد. در این رخداد، دو فوتون گاما با زاویهٔ ۱۸۰ درجه، تابش می‌شوند. هر فوتون ۵۱۱ یک کیلوالکترون ولت انرژی دارد. در صورتی که در دو آشکارساز مقابل هم، دو فوتون به صورت همزمان یا اختلاف زمانی در حد چند نانوثانیه، ثبت شوند، به اصطلاح رایج، یک «رخداد صحیح» به وجود آمده است. 

این دو ثبت که در مقابل هم واقع شده‌اند، تشکیل یک خط می‌دهند. (line of responseمجموعهٔ این رخدادها، در آشکارساز، توزیع پرتودارو را نشان می‌دهند. در نتیجه، ناحیه دقیق تجمع و مصرف پرتودارو، اطلاعات فیزیولوژکی از عضو مورد نظر را می‌دهد. برای نمونه اگر هدف مطالعهٔ مغز باشد، از پرتوداروی حاوی گلوکز (که در فعالیت‌های مغزی مصرف می‌شود) استفاده می‌کنند و توسط تصویر گرفته شده، ناحیه‌های فعال در مغز، در طی فعالیت خاص مثل گوش‌دادن به موسیقی مورد مطالعه، مشخص می‌شوند.

فهرست کتاب اصول فشرده سازی تصاویر پزشکی و هوایی در نرم افزار متلب

- کلیات

- مبانی تصاویر پزشکی

- تصاویر هوایی

- مبانی فشرده سازی

- بررسی نحوهٔ عملکرد برنامه

- نتیجه‌گیری

ـ منابع و مأخذ



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان