دانلود و خرید کتاب اخوان المسلمین سوریه و آینده تحولات این کشور فرزان شهیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخوان المسلمین سوریه و آینده تحولات این کشور اثر فرزان شهیدی

کتاب اخوان المسلمین سوریه و آینده تحولات این کشور

معرفی کتاب اخوان المسلمین سوریه و آینده تحولات این کشور

کتاب اخوان المسلمین سوریه و آینده تحولات این کشور نوشته فرزان شهیدی است. این کتاب برای علاقه‌مندان به اوضاع سیاسی خاورمیانه و علوم سیاسی یک کتاب راهنما و مفید است.

درباره کتاب اخوان المسلمین سوریه و آینده تحولات این کشور

گروه اخوان‌المسلمین، بزرگ‌ترین جنبش اسلام‌گرا در جهان عرب در جهان امروز است. در آغاز فعالیت‌های این گروه، نیمه مخفی بود و سازمان اخوان‌المسلمین برای تبلیغات جنبش از جزوه، نامه، سخنرانی و ملاقات‌های شخصی استفاده می‌کرد. جنبش در شرایطی آغاز به کار کرد که از یک سو مقامات الازهر هرگونه سازش یا نوسازی جامعه و دگرگونی دینی را رد می‌کردند و از سوی دیگر، نوگرایان به دنبال جامعه‌ای بودند که در آن دین و سیاست از هم جدا باشد. حسن البنا تلاش‌های خود را در سه مرحله تبلیغ، جذب و سازماندهی و اقدامات عملی آغاز کرد. هدف اصلی او  انجام اصلاحات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه مصر و جهان اسلام بود و بر سازندگی فرد مسلمان، خانواده مسلمان، جامعه مسلمان و در نهایت حکومت اسلامی، براساس تمدن اسلامی تأکید کرد.

جمعیت اخوان المسلمین سوریه، به پیروی از جمعیت اخوان المسلمین مصر شکل گرفت. این جنبش که در سال ۱۹۴۵ میلادی، توسط دکتر مصطفی سباعی، با هدف مبارزه با استعمار و نیز مقابله با اشغال سوریه از سوی فرانسه، در شهر حلب به وجود آمد؛ از آغاز در تلاش برای اصلاح وضعیت جامعه از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... بود و تأثیرات عمده‌ای بر تحولات سوریه، به ویژه تحولات سیاسی این کشور، گذاشته است. اخوان سوری، در صدد برآمد تا همانند انقلاب اسلامی ایران، دست به انقلابی موفقیت آمیز دست بزند. هدف عمده این سازمان، تشکیل حکومت اسلامی بر پایه تعالیم اسلام بود. اگرچه در رسیدن به این مقصود، بین اعضای این سازمان، اختلاف بود، و همین مسأله باعث جدا شدن گروه‌های مختلفی از این جنبش شد. حتی پس از چندی، آنان نتوانستند یک فرد را به عنوان رهبر سیاسی و فکری بپذیرند، بعضی از افراد صاحب نفوذ، به صورت دسته جمعی رهبری می‌کردند. این گروه، بعد از به رسمیت شناخته شدن و روی کار آمدن حزب سوسیالیستی بعث در سوریه و حمایت حافظ اسد، و پس از آن، بشّار اسد، از این حزب، همواره در تنش و مخالفت با دولت دمشق بودند و دست به فعالیت‌های مسلحانه نظامی زدند.

اخوان المسلمین از توان فعالیت سیاسی بالایی برخوردار است و در بسیاری از کشورهای عربی فرصت و ظرفیت فعالیت سیاسی پیدا کرده‌اند، حتی تا بالاترین مراتب سیاسی پیش رفته‌اند. به عنوان مثال حزب عدالت و توسعه، یعنی همان اسلام گرایانی که حکومت را در ترکیه در اختیار گرفتند دارای گرایشات اخوانی هستند. در فلسطین نیز در پی نخستین مشارکت حماس به عنوان یک سازمان اخوانی در انتخابات، با کسب اکثریت بالا به دولت دست یافتند. اگر چه بعدها با فشار آمریکا، اروپا و اسرائیل این حق قانونی از آنان گرفته شد. اخوان حتی در یک انتخابات نیمه آزاد در مصر، به کسب بیش از هشتاد کرسی در پارلمان نائل شد و نمایندگان زیادی در برخی مجالس عربی همانند اردن در اختیار دارد.

کتاب اخوان المسلمین سوریه و آینده تحولات این کشور سعی دارد حضور این جنبش تاثیرات و ویژگی‌هایشان را در سوریه بررسی کند و اطلاعات کاملی در اختیار خوانندگان قرار دهد.

خواندن کتاب اخوان المسلمین سوریه و آینده تحولات این کشور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.


نظرات کاربران

Marzieh_A
۱۴۰۲/۱۰/۱۵

کتاب یک دید کلی و خوب از شکل گیری و فعالیت ها ،رهبران و... اخوان المسلمین سوریه ارائه میکند ، اگرچه در برخی مسائل خیلی اطلاعات دقیق و صریحی ارائه نکرده و ترتیب ارائه محتوای کتاب نیز به خوبی رعایت

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان