دانلود و خرید کتاب احکام خانواده؛ جلد اول محمد وحیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احکام خانواده؛ جلد اول اثر محمد وحیدی

کتاب احکام خانواده؛ جلد اول

معرفی کتاب احکام خانواده؛ جلد اول

کتاب احکام خانواد؛ جلد اول نوشته حجت‌الاسلام محمد وحیدی است. ایتن کتاب مجموعه مباحث فقهی و اجتماعی در تحلیل نظام خانوادگی و بررسی علل و عوامل بروز مشکلات خانوادگی و باید‌ها و نباید ها در حوزه خانواده است.

درباره مجموعه احکام خانواده

در جلد اول کتاب احکام خانواده در اسلام گزارش کلی از آیات و روایات درباره مسائل مختلف زناشویی، ازدواج و احکام آن بیان شده است. نویسنده بعد از آن به مسائلی مانند انتخاب همسر، عروس و داماد، استخاره در ازدواج، خواستگاری، عقد، مهریه، وکالت، نامزدی، جهیزیه، حقوق همسر، محرم و نامحرم و شیر دادن و ازدواج موقت را طی فصل های متعدد مطرح ساخته است. همچنین باید‌ها و نبایدهای ازدواج و اصول شرعی آن را بررسی کرده است.

در جلد دوم احکام خانواده در اسلام نیز نویسنده با انگیزه‌ی محکم‌کردن کانون خانواده ها و با اعتقاد بر اینکه دانستن دلایل بحران و مشکلات خانوادگی برای تمام خانواده‌ها ضروری است و به بررسی بعضی از مشکلات شایع در خانواده‌ها به همراه راه‌حل‌های آن می‌پردازد و سعی دارد پایه‌های یک زندگی را محکم کند.

خانواده در اسلام یکی از مهم‌ترین و به نوعی بنیادی‌تر رکن حیات اجتماعی است. دین اسلام اهمیت زیادی برای خانواده قائل شده است. در روایت‌هایی دینی اسلامی آمده است که هیچ چیزی نزد خداوند محبوب‌تر از بنای خانواده نیست. خانواده در اسلام به عنوان یک عهد و پیمان است، عهد و پیمانی که آرامش را برای خانواده به همراه دارد و کمک می کند بنیان‌های دینی یک فرد محکم شود و آرامش حاصل از ازدواج امکان رشد را فراهم می‌کند.

اسلام در خانواده حقوق و انتظار هر یک از طرفین مرد و زن را متناسب با ذات وجودی، جسمی، روحی و شرایط آن دو مشخص کرده و نقش هر کدام را واضح بیان کرده  و غیر از زمینه‌های حقوقی، پیشنهادهای اخلاقی فراوانی را در این رابطه دارد. 

خانواده را می‌توان مهم‌ترین نهاد اجتماعی از ابتدای تاریخ بشری تا امروز دانست که اساس شکل‌گیری جوامع پیشرفته و خاستگاه فرهنگ‌­ها، تمدن­‌ها و تاریخ بوده است. بشر با ازدواج توانست در مراحل یک جا نشینی امنیت خودش را تامین کند و همین موضوع کم‌کم باعث رشد او شد و تمدن بشری پیشرفت کرد و انسان به دنیای امروز رسید. اگرچه امروز جهان غرب سعی دارد این ستون دینی را نادیده بگیرد و با تبلیغات منفی اهمیت آن را کاهش دهد اما در ایران جوان انقلابی باید آگاه باشد چه مسیری او را به رستگاری و خوشبختی می‌رساند و این کتاب هم به او کمک خواهد کرد این مسیر را بهتر بشناسد و در آن قدم بزند. 

خواندن مجموعه کتاب احکام خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال یک زندگی آرام بر مبنای ارزش‌های اسلامی هستند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره حجت‌الاسلام محمد وحیدی

حجت الاسلام محمد وحیدی استاد دانشگاه و حوزه علمیه یکی از فعالان حوزه علوم انسانی است که در آثارشان سعی می‌کنند به یکی از مهم ترین بخش‌های زندگی دینی یعنی ازدواج بپردازند. ایشان در کتاب‌ها و سخنرانی‌هایشان سعی دارند به جوانان انقلابی از اهمیت ازدواج و بنیان خانواده در اسلام بگویند. 

کتاب احکام خانواده در اسلام نمونه‌ای از کتاب‌های جامع ایشان است که می‌تواند یک راهنمای جامع برای جوانان باشد و آن‌ها را کتاب‌های دیگر درباره ازدواج بی‌نیاز کند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۴۳۹ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۴۳۹ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان