دانلود و خرید کتاب مقام انسانیت محمدرضا دیرمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقام انسانیت اثر محمدرضا دیرمند

کتاب مقام انسانیت

معرفی کتاب مقام انسانیت

کتاب مقام انسانیت نوشته محمدرضا دیرمند یک کتاب اخلاقی و فرهنگی است. تمرکز این اثر بر روی ارزش‌های اخلاقی قرآن و راهکارهای آن برای رسیدن به مقام انسانیت است.

درباره کتاب مقام انسانیت

یکی از اسرار قرآن کریم، راه‌های خودشناسی است. ارزش‌های اخلاقی قرآن، بی‌شک سنجش عادلانه‌ای است برای خودشناسی و درعین حال بهترین منبع آموزش برای رشد و پیشرفت عقلانی به شمار می‌آید. هدف کتاب مقام انسانیت، به تصویر کشیدن و یادآوری آیات نورانی قرآن و روایات ثبت شده در مورد صفاتی که خداوند کریم به پرورش و رشد آنها سفارش کرده و صفاتی که حذر کردن از آنها را توصیه فرموده است، و گامی برای ادراک بهتر فرهنگ قرآنی در مقایسه با فرهنگ زمان حال و ایجاد حرکت در اصلاح کردن آن و هموار نمودن راه به سوی سعادت ابدی است. در ابتدای این کتاب، توضیحات کوتاهی در مورد تمدن، دین، رابطه دین با تمدن، فرهنگ، نقش دین و فرهنگ و وجه مشترک آنها و عناصر فرهنگ داده شده است. اما تمرکز کتاب بر روی ارزش های اخلاقی قرآن و ۳۰ راهکار برای رسیدن به مقام انسانیت است. 

خواندن کتاب مقام انسانیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی دینی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدرضا دیرمند

محمدرضا دیرمند دارای مدرک تحصیلی در علوم کامپیوتر است و فعالیت وی در مدیریت عملیات فناوری اطلاعات است. او به دلیل مسئولیت‌های شغلی خود، فرصتی برای کار کردن در کشورهای مختلف را پیدا کرد که موجب درک بهتری از فرهنگ‌های مختلف شد. وی همیشه به فرهنگ اسلامی علاقه خواصی داشته و از سال ١۳٨٨ شروع به تحقیق و جمع‌آوری مطالب اسلامی، اخلاقی و فرهنگی شد. اولین گردآوری وی در قالب کتابی با عنوان بهار بندگی در سال ١۳۹۰ و کتاب بعدی با عنوان اسرار عبودیت در سال ١۳۹٨در وب سایت شخصی ایشان منتشر شد. مقام انسانیت سومین کتاب محمدرضا دیرمند است که در سال ١۳۹۹ به تالیف درآمده است.

 بخشی از کتاب مقام انسانیت

دین، راه و روشی است که پروردگار یکتا به وسیله کتاب‌ها و پیامبران خود آموزش داده که انسان برای رسیدن به سعادت خود اختیارکنند. آیین، می‌تواند مجموعه‌ای از باورها باشد که بنا بر احساس‌ها، مسلک‌ها و مرام‌های یک تمدن به وجود آمده باشد و گاهی همه آن باطل و زمانی مخلوطی از حق و باطل است؛ اما دین بر پایه خداشناسی و اعتقاد به آفریننده یکتاست و شامل مجموعه‌ای از اخلاق، قوانین و مقررات برای رشد و پرورش انسان‌ها است و روش ویژهای است که سعادت و صالح دنیوی و اخروی انسان و حیات حقیقی و جاودانی او را تأمین می‌کند.

عنصر سازنده تمدن، انسان است که از داشته‌های موقعیت‌های جغرافیایی ومواهب آن در جهت پیشرفت و رفاه خود و اجتماع آگاه و از آنها بهره‌برداری می‌کند و نقش دین، ساختن فرهنگی سالم بر ابعاد قوانین الهی است.

در فقه اسلامی، واگذار کردن هرگونه تکلیف و مسئولیت به شخص، مشروط به سلامت عقلانی و خردمندی او است. حال آنکه بعضی ملت‌ها و دولت‌ها افرادی مجنون را که از سلامت عقلانی بهره‌مند نیستند، در صدر قوانین مملکتی قرار داده‌اند که نتیجه‌ای به جز گسترش فقر، بی‌عدالتی، ظلم و کشتار در اجتماع‌های مختلف نداشته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان