دانلود و خرید کتاب تضمینات ناظر بر حق آزادی متهم اسدالله مسعودی مقام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تضمینات ناظر بر حق آزادی متهم اثر اسدالله مسعودی مقام

کتاب تضمینات ناظر بر حق آزادی متهم

معرفی کتاب تضمینات ناظر بر حق آزادی متهم

کتاب تضمینات ناظر بر حق آزادی متهم نوشته اسدالله مسعودی مقام و محمدمهدی رزاقی است. این کتاب یکی از کتاب‌های تخصصی رشته حقوق است که مساله حقوق متهمان می‌پردازد.

درباره کتاب تضمینات ناظر بر حق آزادی متهم

حق آزادی متهم از مصادیق بارز حقوق طبیعی و ذاتی و جز لاینفک حیات بشری است که در هر کشوری به درجه تمدن و میزان پیشرفت و تحقق آرمان‌های انسانی آن بستگی دارد. از این نظر حکومت‌های مختلف نمی‌توانند ادعای اعطای اختیار یا سلب حق آزادی افراد جامعه را منتسب به خود کنند بلکه هیئت‌های حاکمه باید با وضع قوانین و مقررات جامع به حمایت و حراست از این حق طبیعی انسان بپردازند و آن را در مسیر و مجرای اصلی خود قرار دهند. از سوی دیگر اساس حاکمیت دولت‌ها باید ناشی از مشروعیت آن‌ها باشد و تردیدی نیست که مبنای مشروعیت دولت‌ها همان اراده مردمی است که فرمان‌برداری از حکومت‌ها را گردن نهاده‌اند. به همین خاطر از وظایف اولیه دولت‌ها در قبال اتباع خویش پاسداری از حقوق بنیادین و آزادی‌های اساسی آن‌هاست کما اینکه در بسیاری از قوانین اساسی و عادی کشور به این امر مهم به‌صراحت اشاره‌شده است. بر این اساس حفظ و رعایت حقوق افراد بشر از برترین نشانه‌های مشروعیت دولت‌ها محسوب می‌شود. این کتاب سعی دارد قانون را در این زمینه شرح دهد.

خواندن کتاب تضمینات ناظر بر حق آزادی متهم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان حقوق پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب تضمینات ناظر بر حق آزادی متهم

ایجاد نظم و امنیت در جامعه از طریق به کیفر رسانیدن مجرمین یا اعمال تدابیر تأمینی و تربیتی در خصوص آنان، بر عهده دولت نهاده شده است. بااین‌وجود در دوران معاصر، دولت‌ها فقط به مجازات بزهکاران نمی‌اندیشند، بلکه اعمال مجازات نیز باید از طریق اقامه دعوا علیه او و رعایت شرایط و تشریفات خاصی، به‌منظور تأمین و تضمین حقوق متهم صورت پذیرد. به‌عبارت‌دیگر، برای اجتناب از سوءاستفاده‌های احتمالی و سلطه دولت‌ها ازیک‌طرف و رعایت حقوق متهم از طرف دیگر، اقامه دعوا علیه متهم امری ضروری است. به‌طوری‌که ملاحظه می‌شود، در این مورد دو حق فطری یا طبیعی در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند، اولی حق جامعه در تأمین و برقراری و استقرار امنیت و آسایش و دیگری حق فرد مظنون برای دفع اتهام و حمایت از ارزش‌های شخصی است.

بررسی تاریخچه تحول حقوق متهم بیانگر اختلاف عمیق دیدگاه‌های جوامع بشری در نوع برخورد با این پدیده مهم حیات انسانی است. در سیر تحولات تاریخی مشاهده می‌شود در دوران نسبتاً طولانی بار اثبات بی‌گناهی بر عهده متهم بوده و در این دوران، حقوق متهمین به انحای مختلف تضییع می‌شده است. در این بخش مفهوم حقوق متهم، سیر تاریخی آن در حقوق ایران و نظام‌های دادرسی و منابع داخلی و بین‌المللی، مباحثی استکه کلیات به آن‌ها پرداخته می‌شود.

فصل اول: مفهوم شناسی

ارائه تعریف جامع‌ومانع حق آزادی متهم، مستلزم تبیین معانی لغوی و اصطلاحی عناصر آن است. بر این اساس پس از بررسی هر یک از عناصر حق آزادی متهم به ارائه تعریفی از آن خواهیم پرداخت.

از معناشناسی حق آزادی متهم تا اشکال آزادی

مفهوم حقوق با توجه به اعتباری بودن مفهوم آن امری بسیار سخت و کاملاً نظری است و تعریف واحد و کامل و جهانی که مورد قبول همه حقوق‌دانان یا دانشمندان باشد وجود ندارد و علت آن اختلاف دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حکومتی و اقتصادی است. با این توصیف تعریف حقوق در گام اول مفید و ضروری است. حقوق واژه عربی و جمع حق است. واژه حق۴ ازنظر لغوی به معنای عدل، واجب، راست، مال ضد باطل، واجب، موجود، ثابت درست، سزاوار، ملک، بهره معین کسی و یقین بعد از شک آمده است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان