دانلود و خرید کتاب طبیعت و شهر در تعالیم و فرهنگ اسلامی محسن شاطریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طبیعت و شهر در تعالیم و فرهنگ اسلامی اثر محسن شاطریان

کتاب طبیعت و شهر در تعالیم و فرهنگ اسلامی

معرفی کتاب طبیعت و شهر در تعالیم و فرهنگ اسلامی

کتاب طبیعت و شهر در تعالیم و فرهنگ اسلامی اثر محسن شاطریان و امیر اشنویی است.

کتاب حاضر از چهار فصل به شرح ذیل تشکیل شده است: 

فصل اول شامل مباحث انسان، طبیعت و اسلام است که به بررسی، شناسایی، ویژگی‌ها، نحوه ارتباط انسان با جهان خارج و رویکرد اسلام و اندیشمندان مسلمان به طبیعت می‌پردازد.

فصل دوم به بررسی رویکرد اندیشمندان به شهر اسلامی و پدیده‌های آن، شامل مفاهیم شهرسازی از دیدگاه رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع)، رویکرد اندیشمندان مسلمان به شهر و مدنیت، همچنین رویکرد اندیشمندان غیر مسلمان به شهر اسلامی می‌پردازد. 

فصل سوم با عنوان پدیده‌های جغرافیایی و شهر اسلامی شامل عوامل جغرافیایی، تکوین و گسترش و نابودی شهرها، تحولات جغرافیایی شهر و شهرنشینی پس از پیروزی اسلام، عوامل نهادی شهرهای اسلامی، عناصر و اجزای شهر اسلامی و تأثیر وقف و هجرت بر شهر اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

فصل چهارم به بررسی مباحث مدرنیته، فقه اسلامی و شهر، شامل توصیف شهر اسلامی، اصول و ماهیت شهر اسلامی، تأثیر فرهنگ و تمدن غربی بر شهرهای حوزه فرهنگ اسلامی، اثر مدرنیسم بر شهرهای اسلامی، مشکلات برنامه‌ریزی برای شهرهای اسلامی و هویت اسلامی و توسعه مدرن می‌پردازد.

 خواندن کتاب طبیعت و شهر در تعالیم و فرهنگ اسلامی

این کتاب طبق سرفصل یکی از دروس کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری تنظیم یافته است. بدین لحاظ منبع مفیدی برای اساتید، محققان و دانشجویان این رشته است. همچنین این کتاب می‌تواند مورد استفاده دانشجویان و اساتید رشته‌های معماری و شهرسازی اسلامی، مدیریت شهری، علوم اجتماعی، ادیان و عرفان، فقه و حقوق اسلامی و مهندسان مشاور شهرسازی و کلیه مراکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای و مسئولان مربوط نیز قرار گیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۸۵ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۸۵ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان